Szekeres Viktor
Az új Will Smith-scifi sem lesz nagy siker
A Gemini Man az Ad Astra nyomdokaiba léphet.
Sokan még mindig meglepődésüknek adnak hangot, amikor Kevin Hartot (vagy korábban Melissa McCarthyt) emlegetjük, mint színészt, akire a legbiztosabban lehet alapozni egy film bevételét - előbbi ugyanis 10, utóbbi pedig egymás után 8 olyan film főszereplője volt, ami minimum 20 millió dolláros nyitóhétvégi bevételt szállított. Ez, bár első hallásra nem tűnik soknak, elismerésre méltó teljesítmény, hiszen az olyan sztároknak, mint Brad Pitt vagy mondjuk Tom Cruise sokszor átugorhatatlan akadály - előbbi idén a rá épített Ad Astrával maradt 20 millió dollár alatt, utóbbi pedig a Barry Seal: A beszállítóval. (Pedig mindkét film remekül sikerült, de persze tudjuk, hogy a bevétel szempontjából a minőség irreleváns.)
Amerikában pénteken került bemutatásra a Will Smith-féle Gemini Man (mondanunk sem kell, hogy még a szupersztár Smith sem garancia a bevételre, az Aladdin előtt 3 saját filmje is 20 millió dollár alatt nyitott), és hiába képvisel a film rajongói műfajt, hiába nagy név a főszereplője, hiába hoz technikai újításokat (és hiába érdekes a története), a közönséget nem nagyon mozgatta meg. Öröm lehet az ürömben, hogy a 7,5 millió dolláros péntek alapján a teljes hétvégére legalább a 20 milliós bevétel meglehet. És saját felmérései alapján a gyártó stúdió is nagyjából ennyire számított, bár nyilván amikor forgatni kezdtek, ennél több bevétellel számoltak. A kérdés csak az, hogy a közönséget tényleg nem érdeklik az érdekes, eredeti filmek, vagy esetleg mégis ilyen nagy mértékben befolyásolják a nézőket a kritikák, illetve a reklámok?
Sokan még mindig meglepődésüknek adnak hangot, amikor Kevin Hartot (vagy korábban Melissa McCarthyt) emlegetjük, mint színészt, akire a legbiztosabban lehet alapozni egy film bevételét - előbbi ugyanis 10, utóbbi pedig egymás után 8 olyan film főszereplője volt, ami minimum 20 millió dolláros nyitóhétvégi bevételt szállított. Ez, bár első hallásra nem tűnik soknak, elismerésre méltó teljesítmény, hiszen az olyan sztároknak, mint Brad Pitt vagy mondjuk Tom Cruise sokszor átugorhatatlan akadály - előbbi idén a rá épített Ad Astrával maradt 20 millió dollár alatt, utóbbi pedig a Barry Seal: A beszállítóval. (Pedig mindkét film remekül sikerült, de persze tudjuk, hogy a bevétel szempontjából a minőség irreleváns.)
Amerikában pénteken került bemutatásra a Will Smith-féle Gemini Man (mondanunk sem kell, hogy még a szupersztár Smith sem garancia a bevételre, az Aladdin előtt 3 saját filmje is 20 millió dollár alatt nyitott), és hiába képvisel a film rajongói műfajt, hiába nagy név a főszereplője, hiába hoz technikai újításokat (és hiába érdekes a története), a közönséget nem nagyon mozgatta meg. Öröm lehet az ürömben, hogy a 7,5 millió dolláros péntek alapján a teljes hétvégére legalább a 20 milliós bevétel meglehet. És saját felmérései alapján a gyártó stúdió is nagyjából ennyire számított, bár nyilván amikor forgatni kezdtek, ennél több bevétellel számoltak. A kérdés csak az, hogy a közönséget tényleg nem érdeklik az érdekes, eredeti filmek, vagy esetleg mégis ilyen nagy mértékben befolyásolják a nézőket a kritikák, illetve a reklámok?