Szekeres Viktor

Az új Will Smith-scifi sem lesz nagy siker

A Gemini Man az Ad Astra nyomdokaiba léphet.

Sokan még mindig meglepődésüknek adnak hangot, amikor Kevin Hartot (vagy korábban Melissa McCarthyt) emlegetjük, mint színészt, akire a legbiztosabban lehet alapozni egy film bevételét - előbbi ugyanis 10, utóbbi pedig egymás után 8 olyan film főszereplője volt, ami minimum 20 millió dolláros nyitóhétvégi bevételt szállított. Ez, bár első hallásra nem tűnik soknak, elismerésre méltó teljesítmény, hiszen az olyan sztároknak, mint Brad Pitt vagy mondjuk Tom Cruise sokszor átugorhatatlan akadály - előbbi idén a rá épített Ad Astrával maradt 20 millió dollár alatt, utóbbi pedig a Barry Seal: A beszállítóval. (Pedig mindkét film remekül sikerült, de persze tudjuk, hogy a bevétel szempontjából a minőség irreleváns.)

Amerikában pénteken került bemutatásra a Will Smith-féle Gemini Man (mondanunk sem kell, hogy még a szupersztár Smith sem garancia a bevételre, az Aladdin előtt 3 saját filmje is 20 millió dollár alatt nyitott), és hiába képvisel a film rajongói műfajt, hiába nagy név a főszereplője, hiába hoz technikai újításokat (és hiába érdekes a története), a közönséget nem nagyon mozgatta meg. Öröm lehet az ürömben, hogy a 7,5 millió dolláros péntek alapján a teljes hétvégére legalább a 20 milliós bevétel meglehet. És saját felmérései alapján a gyártó stúdió is nagyjából ennyire számított, bár nyilván amikor forgatni kezdtek, ennél több bevétellel számoltak. A kérdés csak az, hogy a közönséget tényleg nem érdeklik az érdekes, eredeti filmek, vagy esetleg mégis ilyen nagy mértékben befolyásolják a nézőket a kritikák, illetve a reklámok?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • morguldae #8
    Gemini Man, Ad Astra - mind a kettő igen gyenge lett!
  • ostoros #7
    "Nagyon megfoghatatlan hogy mi az az apro szikra ami miatt a John Wicket imadjak az emberek,"
    Hát, ja, elég értelmetlen az egész film... De sokan mg kajálják... Mondjuk ez a Barátok köztre is igaz, szóval...
    Nem tudom, mondhatjuk-e hogy a John Wick az akciófilmek Barátok köztje, vagy van-e rá jobb megfejtés...
  • Sequoyah #6
    Eddig az IT szolgaltatasokra volt jellemzo, hogy a "gyoztes mindent visz". Senki nem hasznalja a masodik legjobb kozossegi oldalt, ha mindenki a Facebookon van. Senki nem hasznalja a masodik legjobb keresot. Vagy te vagy a legjobb, vagy csodbe mesz.

    A Hollywood is kezd erre hasonlitani. A masodik legjobb filmert senki nem megy a moziba. A hazimozik koraban inkabb otthon nezzuk. meg ezeket. Erre a Netflix is raarzett. A legjobb filmert viszont nem csak hogy elmegyunk a moziba, hanem mindenki mas is elmegy. Szoval nyilik az ollo...
  • Sequoyah #5
    Igy peldanak a John Wicket tudnam felhozni. Trailer alapjan oda se feltetlenul ulnek be. Nagyon megfoghatatlan hogy mi az az apro szikra ami miatt a John Wicket imadjak az emberek, mikozben objektiven ez is csak egy sima akciofilm. (utolag persze nyilvanvalo, de szabaly akkor sem tudunk alkotni ez alapjan jovobeni filmekre).

    A kulonbseg hogy a John Wick eseten 20 millios budzsevel talalgattak, a Gemini Man eseten pedig 150 millioval.

    Egy ilyen filmre ma mar nem valtok jegyet, hanem megnezem otthon. A mozihoz az kell hogy egybol lassam mitol kulonleges a film. Ez egy Marvelnel egyertelmu, egy ilyen filmnel nem.
  • Sequoyah #3
    Csupa olyan filmet soroltal fel, amit retegfilmnek szantak, ezert kompromisszumoktol mentesek. Es talan eppen ezert lettek jok...

    Egy blockbusternek viszont sok kompromisszumot kell kotniuk, hogy MINDENKINEK legyen benne valami amiert beul a moziba. Csak a legnagyobb nevek (pl Marvel) tudjak ezt behuzni igy. A tobbi az tipikusan ket szek kozott a pad ala...

    Raadasul egy 10 millios film eseten mukodik a modell hogy legyartanak 3-at, es csak 1 sikerul belole. Egy 100 millios eseten nem...
  • kalapos01 #2
    Nem mondom, hogy nincs igazad, de a Netflixnél azért a profítabilitás nem értelmezhető az üzleti modell miatt, másrészt pedig sok filmet így vállal be Hollywood, ahogy írod, például a John Wicket is. De nem tudni előre, hogy mire fog rezonálni brutális módon a közönség, szóval bennük van, hogy meg akarják adni valaminek az esélyt.

    De azt aláírom, hogy ez (gőzöm sincs, miért) ilyen kategóriás. Nem láttam a filmet, de rémlik, hogy van benne két Will Smith. Ahogy a Looperben is valaki meg akarja ölni sajátmagát. És mindkét film 20 millió dollárral nyitott. Csak az egyik 30, a másik 130 millióba került. Nem mindegy.

    (Viszont tényleg adott a kérdés, hogy miért réteg egy Tom Cruise-os időújraélős film, ami ugyancsak csak 28 millióval kezdett. És miért bombasiker réteg egy Deadpool, egy Joker vagy egy Tűnj el. Egy negyedik falas, korhatáros, képregénycucc, egy bohócdráma, vagy egy szociohorror. Mind lehetett volna bukta vagy szolid siker, ezek viszont durrantak, és való igaz, hogy a 3 került annyiba, mint a Gemini Man.)
  • Sequoyah #1
    Hollywoodnak ideje felfognia, hogy nem lehet mindenbol blockbustert csinalnia. Ez egy nagyszeru retegfilm lett volna, ha le tudjak faragni a koltsegvetest a felere. Es ha eleve ezt a reteget celozzak be, akkor a film is jobb lehetett volna, mert kevesebb kompromisszumot kell kotniuk.

    A skala masik vegen ott van a Netflix pl, ami sorozatban gyartja az ilyen retegfilmeket, olcson, es igy profitabilisan.

    A ket veglet kozott pedig ott a nagy ur....