Szekeres Viktor

A Valerian bukása Luc Besson stúdióját is erősen sújtja

Nagy változások történtek az EuropaCorp-nál.

Az elmúlt hónapokban a Luc Besson-féle EuropaCorpnál több komoly változás is történt, ami természetesen annak köszönhető, hogy a produkciós cég a tavalyi bukásai után idei nagy dobásával is elég csúnyán besült. A Lucyvel pár esztendeje ritka nagy sikert arató, évente négy filmmel előrukkoló stúdió a tavalyi eredményei alapján 136 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, többek között annak köszönhetően, hogy a Miss Sloane-nak 10 milliós világbevételre sem futotta, illetve a Kevin Spacey-s Kilenc élet sem lett nagy siker, mindössze 60 milliót termelt globálisan. (És Naomi Watts viszonylag olcsó thrillerje, a Bezárva is csak 13 millióig jutott el.)

Ennek, és a 200 millió dollárba kerülő Valerian és az ezer bolygó városának bukása miatt a stúdió vezetője, Marc Shmuger távozni is kényszerült nemrég (az év első felében pedig Edouard de Vésinne-t rúgták ki), és az EuropaCorp a tévés produkciós ágát is kénytelen volt eladni, mely révén korábban olyan sorozatokat készített, mint a Taxi Brooklyn vagy a No Limits, jelenleg pedig a Taken-sorozatot istápolják.

A Valeriannak eddig Amerikában 40, a világ többi részén pedig 185 millió dollárra futotta bevétel tekintetében, és ez alapján nincs sok esély arra, hogy elkészülhetnének a tervezett folytatások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • end3 #10
    Nyugodt lehetsz, széles mozinéző tömegek is megunják és lejár a "Marvel-sablonok" ideje is. - Én, 20-30 hasonló film megtekintése után, még agymosásként is unom ezeket és már a következő "beharangozások" sem érdekelnek. Egyszerűen nincs bennük fantázia, - gépies, szinte ugyanazon 3D-s objektekre, animációs lehetőségekre épülő CGI.

    (A manga világa is sablonokra épül, de a rajzok szépsége, a figurák szerethetősége, a különösen kreatív fantáziaviláguk miatt az ember újra és újra "elcsábul" egyik-másik megtekintésére, és nem "üresedik ki" tőlük. (Ha már a színészektől függetlenül kéne "rajzstílus"-megoldásokat értékelni. A nyugati képregények világa stílusában és történetében is alapvetően primitiv, mint ahogyan a belőlük készült filmek sem lesznek nagyon mások.

    De még lehet az is, hogy akkor is jobban jártunk volna, ha a Marvel-világból készült filmek mind eredeti képregények stílusában készült rajzfilmek lennének. (A Disney döntése volt az élőszereplős megoldás. Nem hiszem, hogy annyira időtálló, "többször megtekintős" filmek lesznek ezek így.)

    A jól megválasztott főszereplő szupersztárok egyébként még elviselhetővé tehetnek egyet-egyet, - magyarán, van aki a "hátán elvisz" egy zömében "green"-vásznas filmet is. - (De ugye az nem Andrew Garfield v. Benedict Cumberbatch - Ő viszont, pl. piszok jó volt a "A fegyvertelen katona"-ban, az utóbbi meg a "Sherlock"-ban.)
  • cateran #9
    Viszont vannak benne szeretheto karakterek, akikkel esetleg lelekben (vagy tudatalatt) azonosulni tud a nezo...de ha ranezek erre a kolyokre (akkor is, ha a szineszek idosebbek..maguk a karakterek tininek tunnek) csak azt erzem, hogy a csajnak kijarna 1 saller, de a sracnak is lenyomnam a fejet a viz ala szivesen..a puszta latvanyukkal irritalnak....Aztan jon a trailer, ahol ujabb 10-enevesek mentik meg a vilagot, vilagegyetemet, az egesz ter-idot..na ez a masik amitol agyfaszt tudok kapni..tinik, mint okos, bolcs es roppant tapasztalt harcosok....Akkor mar a kepregenyek (Pokember es Flash peldaul..mindent elokorkodnek, minden csajra ramasznanak -foleg Flash- es keptelenek barmit is igazan komolyan venni...amivel legalabb annyi problemat okoznak, mint amennyit megoldanak)
  • Ender Wiggin #8
    ne mondd már. a szuperhős filmekben egy eredeti atom nincs, sőt függetlenül attól, hogy DC vagy Marvel, dettó ugyanaz a sablon minden esetben. és többnyire mégis sikeresek. de a legtöbb látványzsánerben ugyanez a helyzet. ráadásul eredeti ötletet kitatlálni nem könnyű (90%-ban még azt is úgy lopják :-)
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2017.11.30. 07:19:59
  • end3 #7
    Előbb-utóbb talán rájönnek a filmkészítők, hogy érdemesebb eredeti ötletekkel próbálkozni, mert a korábbi vevők ezredszerre már nem vevők ugyanarra.
  • end3 #6
    Egy csak unalomig ismert hollywood-i látványsablonokból építkező film bukása miért meglepi? Kéne talán valami jó irodalmi alapanyag kiindulásképpen.

    Először talán a forgatókönyvíróktól kéne "megválni", mert számomra a film már ott bukta volt, és sanszos, hogy a következő veszteségre is elég jók lesznek, ha csak ilyen munkát voltak képesek letenni egy "200 milliós asztalra". (Azaz, Besson-tól nem az 5 éves gyermek szellemi képességeit talán maradéktalanul "kihasználó" filmet várnak a mozinézők.)
  • zetortraktor #5
  • cateran #4
    Mintha nem lett volna mar kb 1 millioszor elugatva, hogyan kell szamolni a bevetelt.....
  • wraithLord #3
    Igen, majdnem 2x ennyit kellett volna hoznia, hogy nullszaldós legyen.
    A bevétel nem a stúdió bevétele, hanem a film bevétele. A mozik vetítik a filmet, nem a stúdió, a mozi pedig nem szeretetszolgálat. Az Amerikán kívüli bevételekből még kevesebb csurog vissza a készítőknek, még több a láncszem, ami elveszi a neki járó összeget a film bevételeiből.
  • hungi #2
    Production Budget: $177.2 million

    Total Lifetime Grosses
    Domestic: $40,479,370 18.0%
    + Foreign: $184,684,740 82.0%
    = Worldwide: $225,164,110

    Jó lesz az majdnem 50 mill plusznak...
  • xyl #1
    ... a 200 millió dollárba kerülő Valerian ...
    ... Amerikában 40, a világ többi részén pedig 185 millió dollárra futotta bevétel tekintetében...

    Szóval, a 25 millió nyereség az bukás?