Berta Sándor
Hamarabb letölthetők lesznek az új filmek
Hollywood változtatni akar a jelenlegi gyakorlaton, ebből a nézők és a filmstúdiók is profitálhatnak.
A filmipar azt szeretné, hogy a legújabb alkotások a moziban lévő premier után legfeljebb 45 nappal már a videoszolgáltatások kínálatában is elérhetőek legyenek. A változtatás nagy vesztesei a filmszínházak lehetnek. A hír azt jelenti, hogy Hollywood a jövőben egyértelműen a stream-platformokra és a DVD-, illetve a Blu-ray lemezekre építene a mozik helyett. A helyi filmstúdiók azért módosítanák a mostani gyakorlatot, mert álláspontjuk alapján a mozifilmek túl gyorsan a feledés homályába merülnek.
A filmstúdiók jelenleg kompromisszumos megoldást keresnek a moziüzemeltetőkkel. A filmszínházak az egyetlen nyertesei a hosszú exkluzív filmterjesztési jognak és aggódnak amiatt, hogy elveszhet a bevételük, illetve annak egy jelentős része. Korábban a moziüzemeltetők már fenyegetőztek azzal, hogy bojkottálni fogják azokat a műveket, amelyeket exkluzív módon nem mutathatnak be elég hosszú ideig.
A Sony korábban azt akarta, hogy a mozik exkluzív filmvetítési joga már 10 nap után szűnjön meg, míg más filmstúdiók 45 napban húzták meg a határt. A mozik természetesen azt szeretnék, ha az időtartam minél hosszabb lenne. Megállapodás az év végig várható. Vita van arról is, hogy mennyi legyen a prémium videoszolgáltatások havidíja, az összeg 30 és 50 dollár között alakulhat.
Az Apple tavaly decemberben arról tárgyalt a hollywoodi filmstúdiókkal , hogy már a mozis terjesztés után 2 héttel elérhetők legyenek a boltjában is a filmek. Jelenleg az a szabály, hogy a mozik általában 90 napos exkluzív terjesztési joggal rendelkeznek az új alkotások bemutatásakor, azok csak ezután jelenhetnek meg DVD-n vagy Blu-ray lemezen.
A filmipar azt szeretné, hogy a legújabb alkotások a moziban lévő premier után legfeljebb 45 nappal már a videoszolgáltatások kínálatában is elérhetőek legyenek. A változtatás nagy vesztesei a filmszínházak lehetnek. A hír azt jelenti, hogy Hollywood a jövőben egyértelműen a stream-platformokra és a DVD-, illetve a Blu-ray lemezekre építene a mozik helyett. A helyi filmstúdiók azért módosítanák a mostani gyakorlatot, mert álláspontjuk alapján a mozifilmek túl gyorsan a feledés homályába merülnek.
A filmstúdiók jelenleg kompromisszumos megoldást keresnek a moziüzemeltetőkkel. A filmszínházak az egyetlen nyertesei a hosszú exkluzív filmterjesztési jognak és aggódnak amiatt, hogy elveszhet a bevételük, illetve annak egy jelentős része. Korábban a moziüzemeltetők már fenyegetőztek azzal, hogy bojkottálni fogják azokat a műveket, amelyeket exkluzív módon nem mutathatnak be elég hosszú ideig.
A Sony korábban azt akarta, hogy a mozik exkluzív filmvetítési joga már 10 nap után szűnjön meg, míg más filmstúdiók 45 napban húzták meg a határt. A mozik természetesen azt szeretnék, ha az időtartam minél hosszabb lenne. Megállapodás az év végig várható. Vita van arról is, hogy mennyi legyen a prémium videoszolgáltatások havidíja, az összeg 30 és 50 dollár között alakulhat.
Az Apple tavaly decemberben arról tárgyalt a hollywoodi filmstúdiókkal , hogy már a mozis terjesztés után 2 héttel elérhetők legyenek a boltjában is a filmek. Jelenleg az a szabály, hogy a mozik általában 90 napos exkluzív terjesztési joggal rendelkeznek az új alkotások bemutatásakor, azok csak ezután jelenhetnek meg DVD-n vagy Blu-ray lemezen.