Berta Sándor
Nagyobb szerepet kaphat a filmterjesztésben az iTunes
Az Apple hollywoodi filmstúdiókkal tárgyal arról, hogy már a mozis terjesztés után 2 héttel ott legyenek a boltjában is a filmek.
A kaliforniai konszern azt szeretné elérni, hogy a mozis premierek után már 2 héttel - exkluzív módon - elérhetők legyenek az iTunes kínálatában a legújabb filmek. Mindez találkozik a nagy film- és médiastúdiók (21st Century Fox, Warner Bros., Universal Pictures) érdekeivel. A három cég megerősítette, hogy gondolkodtak azon, hogy az alkotásokat a különböző platformokon az eddigieknél sokkal hamarabb kölcsönözhetővé tegyék. Az viszont problémát jelent, hogy a filmstúdiók nem feltétlenül az Apple-t választanák ki partnernek és mindenképpen meg akarnak vizsgálni más alternatívákat is.
Jelenleg az a szabály, hogy a mozik általában 90 napos exkluzív terjesztési joggal rendelkeznek az új filmek bemutatásakor, a művek csak ezután jelenhetnek meg DVD-n vagy Blu-ray lemezen. A mozijegy-eladások viszont stagnálnak és a DVD-, illetve a Blu-ray eladások is csökkennek, így a vállalatok új terjesztési módszereket keresnek. Az egyik alternatíva a streamelés lehet, de ott gondot jelent a magas, 25-50 dolláros ár. A moziktól a filmstúdiók nem szívesen vennék el az exkluzív jogokat, már csak azért sem, mert egy ilyen esetben a nagy filmszínház-láncok bojkottra is hajlandók lennének. Így reális alternatíva lehet az Apple és azon belül az iTunes.
A kaliforniai konszern azt szeretné elérni, hogy a mozis premierek után már 2 héttel - exkluzív módon - elérhetők legyenek az iTunes kínálatában a legújabb filmek. Mindez találkozik a nagy film- és médiastúdiók (21st Century Fox, Warner Bros., Universal Pictures) érdekeivel. A három cég megerősítette, hogy gondolkodtak azon, hogy az alkotásokat a különböző platformokon az eddigieknél sokkal hamarabb kölcsönözhetővé tegyék. Az viszont problémát jelent, hogy a filmstúdiók nem feltétlenül az Apple-t választanák ki partnernek és mindenképpen meg akarnak vizsgálni más alternatívákat is.
Jelenleg az a szabály, hogy a mozik általában 90 napos exkluzív terjesztési joggal rendelkeznek az új filmek bemutatásakor, a művek csak ezután jelenhetnek meg DVD-n vagy Blu-ray lemezen. A mozijegy-eladások viszont stagnálnak és a DVD-, illetve a Blu-ray eladások is csökkennek, így a vállalatok új terjesztési módszereket keresnek. Az egyik alternatíva a streamelés lehet, de ott gondot jelent a magas, 25-50 dolláros ár. A moziktól a filmstúdiók nem szívesen vennék el az exkluzív jogokat, már csak azért sem, mert egy ilyen esetben a nagy filmszínház-láncok bojkottra is hajlandók lennének. Így reális alternatíva lehet az Apple és azon belül az iTunes.