MTI
John Woo a "kínai Titanic-kal" tér vissza
Négy év kihagyás után az akciófilmesként ismert hongkongi rendező, John Woo a "kínai Titanic-nak" elkeresztelt The Crossing (Az átkelés) című történelmi produkcióval tér vissza, amelyhez a Berlini Nemzetközi Filmfesztivál, a Berlinale alatt keresnek forgalmazókat.
A 40 millió dollárból (kilencmilliárd forintból) egy kínai stúdió produkciójában forgatott kétrészes játékfilm az 1949-es forradalom korát idézi meg: a szerelmi történetben három pár menekül Kínából Tajvanra egy gőzhajó fedélzetén. A teherhajóval ütköző gőzös azonban elsüllyed, a katasztrófa mintegy ezer halálos áldozatot követel. "Régen meg akartam csinálni ezt a filmet, mert az emberek azt hiszik rólam, hogy akciófilmes vagyok, és nem sejtik, hogy romantikus szerelmi történeteket is tudok készíteni" - nyilatkozta a daganatos betegségből felépült rendező a The Hollywood Reporternek.
"A modernkori történelem egy viharos időszakáról akartam forgatni, hogy megmutassam, hogyan kerekedik felül a szerelem minden nehézségen" - fűzte hozzá Woo. A film előkészítése 2009-ben elkezdődött, ám a forgatókönyv engedélyeztetése alaposan elnyúlt, ami nem meglepő, hiszen a forradalom korszaka különösen érzékeny politikai téma Kínában. Az Ál/Arc, a Mission: Impossible 2. és a Vörös szikla című háborús dráma rendezője arról is mesélt a hollywoodi lapnak, hogy a produkció elsősorban a sorsról szól, arról, hogy az életben sok olyan dolog történik, amit nem tudunk irányítani. "A legjobb terveket kovácsolhatja az ember, de ami történik, az végül is nem rajta múlik" - fogalmazott. A film ugyanakkor azt is megmutatja, hogyan hozza ki az emberekből a szenvedés a legjobbat vagy a legrosszabbat - tette hozzá.
Betegsége után Woo teljes gőzzel vetette bele magát a munkába: már dolgozik a Kínában harcoló második világháborús amerikai pilótákról szóló, Flying Tigers című kínai-holland koprodukción, és két új feldolgozást is forgat, egyiket A szamuráj című, 1967-es, Alain Delonnal készült francia film, a másikat Szuzuki Szeidzsun Az ifjú szörnyeteg című, 1963-as jakuzafilmje nyomán.
A 40 millió dollárból (kilencmilliárd forintból) egy kínai stúdió produkciójában forgatott kétrészes játékfilm az 1949-es forradalom korát idézi meg: a szerelmi történetben három pár menekül Kínából Tajvanra egy gőzhajó fedélzetén. A teherhajóval ütköző gőzös azonban elsüllyed, a katasztrófa mintegy ezer halálos áldozatot követel. "Régen meg akartam csinálni ezt a filmet, mert az emberek azt hiszik rólam, hogy akciófilmes vagyok, és nem sejtik, hogy romantikus szerelmi történeteket is tudok készíteni" - nyilatkozta a daganatos betegségből felépült rendező a The Hollywood Reporternek.
"A modernkori történelem egy viharos időszakáról akartam forgatni, hogy megmutassam, hogyan kerekedik felül a szerelem minden nehézségen" - fűzte hozzá Woo. A film előkészítése 2009-ben elkezdődött, ám a forgatókönyv engedélyeztetése alaposan elnyúlt, ami nem meglepő, hiszen a forradalom korszaka különösen érzékeny politikai téma Kínában. Az Ál/Arc, a Mission: Impossible 2. és a Vörös szikla című háborús dráma rendezője arról is mesélt a hollywoodi lapnak, hogy a produkció elsősorban a sorsról szól, arról, hogy az életben sok olyan dolog történik, amit nem tudunk irányítani. "A legjobb terveket kovácsolhatja az ember, de ami történik, az végül is nem rajta múlik" - fogalmazott. A film ugyanakkor azt is megmutatja, hogyan hozza ki az emberekből a szenvedés a legjobbat vagy a legrosszabbat - tette hozzá.
Betegsége után Woo teljes gőzzel vetette bele magát a munkába: már dolgozik a Kínában harcoló második világháborús amerikai pilótákról szóló, Flying Tigers című kínai-holland koprodukción, és két új feldolgozást is forgat, egyiket A szamuráj című, 1967-es, Alain Delonnal készült francia film, a másikat Szuzuki Szeidzsun Az ifjú szörnyeteg című, 1963-as jakuzafilmje nyomán.