MTI
Komoly terjeszkedést tervez az IMAX cég Kínában
Az amerikainál is fontosabb már a kínai piac a kanadai IMAX vállalatnak, amely jelentős terjeszkedésbe fogott a kelet-ázsiai országban.
A cég kedden jelentette be, hogy sanghaji partnerével, az állami kézben lévő Shanghai Filmvállalattal 19 új nagyvásznas mozit avat majd, ezen kívül hat másik új létesítmény nyitásáról vár megegyezést a következő hetekben, szintén sanghaji partnerekkel. Az IMAX-nak nem a Shanghai Filmvállalat az egyetlen kínai partnere, a helyi piac egyik meghatározójával, a Wanda Cinemával is szerződésben áll, ez a cég 120-at üzemeltet a kanadai cég több mint 170 kínai mozijából.
A kínai mozipiacon való további terjeszkedést a tervek szerint igen komolyan gondolja a vállalat: a következő öt-hét évben mintegy 250 új filmszínházat nyitna a kelet-ázsiai országban, Kínát megtéve fő célpiacának. Öt éven belül a cég kínai létesítményeinek száma az észak-amerikaiakét is meghaladhatja, ahol jelenleg 340 filmszínházat tart fenn. Az IMAX kínai bevétele tavaly 26 százalékkal 56,5 millió dollárra nőtt, miközben Észak-Amerikai eladásai 6,5 százalékkal 136,2 millió dollárra csökkentek.
Az IMAX kínai terjeszkedési lehetőségeit a helyi filmpiac töretlen növekedését tükröző statisztikák is jól mutatják. Az év első hat hónapjában a kínai mozik jegyeladásai 13,7 milliárd jüant (493 milliárd forint) tettek ki, ami a tavalyi első fél évhez képest csaknem 25 százalékos növekedés. Az állami rádió, film és televízió-főhivatal (SARFT) az év egészére erős teljesítményt vár, s egész évre 28 milliárd jüanra (ezermilliárd forint) becsüli a bevételeket.
A cég kedden jelentette be, hogy sanghaji partnerével, az állami kézben lévő Shanghai Filmvállalattal 19 új nagyvásznas mozit avat majd, ezen kívül hat másik új létesítmény nyitásáról vár megegyezést a következő hetekben, szintén sanghaji partnerekkel. Az IMAX-nak nem a Shanghai Filmvállalat az egyetlen kínai partnere, a helyi piac egyik meghatározójával, a Wanda Cinemával is szerződésben áll, ez a cég 120-at üzemeltet a kanadai cég több mint 170 kínai mozijából.
A kínai mozipiacon való további terjeszkedést a tervek szerint igen komolyan gondolja a vállalat: a következő öt-hét évben mintegy 250 új filmszínházat nyitna a kelet-ázsiai országban, Kínát megtéve fő célpiacának. Öt éven belül a cég kínai létesítményeinek száma az észak-amerikaiakét is meghaladhatja, ahol jelenleg 340 filmszínházat tart fenn. Az IMAX kínai bevétele tavaly 26 százalékkal 56,5 millió dollárra nőtt, miközben Észak-Amerikai eladásai 6,5 százalékkal 136,2 millió dollárra csökkentek.
Az IMAX kínai terjeszkedési lehetőségeit a helyi filmpiac töretlen növekedését tükröző statisztikák is jól mutatják. Az év első hat hónapjában a kínai mozik jegyeladásai 13,7 milliárd jüant (493 milliárd forint) tettek ki, ami a tavalyi első fél évhez képest csaknem 25 százalékos növekedés. Az állami rádió, film és televízió-főhivatal (SARFT) az év egészére erős teljesítményt vár, s egész évre 28 milliárd jüanra (ezermilliárd forint) becsüli a bevételeket.