Szekeres Viktor

Kegyetlen mozis október vár ránk

Az év legjobban várt scifije, a nyár két legjobb komédiája, az ősz eddigi legjobb filmje, Stallone és Schwarzenegger közös mozija, némi időutazás és egy igen ígéretes magyar premier vár ránk.

Hányszor voltál moziban szeptemberben?
  • Egyszer sem
  • Egyszer
  • 2-3-szor
  • 4-5-ször
  • 5-nél többször
Mint korábbi hírünkben már írtunk, rettenetesen filmgazdag hónapunk lesz, s nem csak ősszel érkező nyári filmeket láthatunk, hanem jó pár világpremiert, illetve aközeli alkotást. Ember legyen a talpán, aki mindet láttamozni tudja, de szokás szerint mi törekedni fogunk arra, hiszen nem egy bemutató izgalmasnak tűnik. Elég csak a Gravitációra gondolni, mellyel kapcsolatban már Oscar-jelöléseket emlegetnek, de mindenképpen érdekesnek tűnik Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger közös filmje, illetve az elmúlt évek egyik legígéretesebb magyar filmes próbálkozása, ami akár a Kontroll sikerét is megidézheti. És, ha már Kontroll, akkor Antal Nimród koncertfilmjéről sem érdemes megfeledkeznünk.


Az október harmadikától kezdődő mozis hét legnagyobb durranása egyértelműen a Gravitáció (Gravity) lesz, melyet annak ellenére, hogy konvertált film, csak 3D-s moziban lehet megnézni itthon, ráadásul a forgalmazó meg merte kockáztatni, hogy csak szinkron nélküli kópiákat mutat be. Ugyancsak kifejezetten ígéretesnek tűnik a Joseph Gordon-Levitt által rendezett, felnőtteknek szóló pornós romantikus film, a Don Jon (Don Jon), valamint a posztapokaliptikus tematikájú lávsztori, a Majd újra lesz nyár... (How I Live Now). És még mindig nem fogytunk ki a heti kötelező filmekből, hiszen érkezik James McAvoy főszereplésével az angol, korrupt zsarus thriller, a Mocsok (Filth). A maradék három premier már rétegműfajt képvisel: a német Hannah Arendt (Hannah Arendt) természetesen afféle életrajzi film az ismert filozófusnőről, aki Amerikába emigrált, az IMAX moziban már játszott Metallica: Through the Never (Metallica: Through the Never) Antal Nimród hibrid, félig fikciós koncertfilmje, valamint érkezik Ulrich Seidl boldogságkeresés trilógiájának harmadik és egyben befejező része, A remény paradicsoma (Paradies: Hoffnung)


A hónap második csütörtökétől, tizedikétől kezdődő mozis hét fő favoritja egyértelműen a remek kritikákat kapó Fogságban (Prisoners) című sötét thriller, melyben a Hugh Jackman által alakított főhős lányát rabolják el. Kérdés, hogy a komolyabb hangvétel mennyire fogja moziba vonzani a tiniket, valamint a 153 perces játékidő miatt szokottnál jóval kevesebb előadással lehet-e komolyabb anyagi sikert elérni. A héten azonban nem a Fogságban lesz a leghosszabb film, hiszen a Cannes-ban díjakat nyerő francia leszbikus film, az Adèle élete - 1-2. fejezet (La vie d'Adèle) 3 órás. Ugyancsak francia film a Franciadrazsék, avagy francia Borat robbantani Eiffel-torony! (Vive la France) - a nyugat-európai ország minden évben szállít egy-két nagyon idióta sikerfilmet, amik kifejezetten kiszámíthatóak, hiszen az előzetes alapján mindenki remekül belőheti, hogy bejön-e neki ez a stílus. Ugyancsak érkezik a Holdas-nácis Iron Sky (Iron Sky), valamint az előző hónapban már beharangozott háborús film, A háború császára. A premierek sorát a szerb Templom a dombon (Krugovi) zárja, mely ugyancsak a háború árnyékában játszódik, de sokkal hétköznapibb, már-már thrillerszerű történet egy katonáról, aki jó tett helyében nem a várt jót kapja.


Ha logikusan gondolkodunk, akkor az október 17-én itthon bemutatásra kerülő hat film közül a legnagyobb sikert az Igazából szerelmet is jegyző Richard Curtis új romantikus komédiája, az Időről időre (About Time) érheti el, melyet időutazással fűszereztek meg. De persze sosem szabad alábecsülni a családi filmek erejét, hiszen érkezik a nyáron Amerikában közepesen teljesítő csigás Turbó (Turbo). A fiatalokat azonban lehet, hogy jobban fogja érdekelni Seth Rogen és barátai posztapokaliptikus ökörködése, az Itt a vége (This Is the End), valamint Robert Rodriguez teljesen elborult akciófilmjének folytatása, a Machete gyilkol (Machete Kills). A maradék két fim közül a jól csengő nevek ellenére a Paranoia (Paranoia) című thriller sikerében valószínűleg maga a forgalmazó sem bízik. A hét egyetlen nem túl kommersz premierje a francia Bettie-mobil (Elle s'en va) Catherine Deneuve-vel, ha bemutatásra kerül, valamint erre a hétre várható az Isten szolgája című magyar rövidfilm premierje is.


Október 24-től is hat premier várható a hazai mozikban, melyek közül legérdekesebbnek nem a Szupercella (Escape Plan) ígérkezik (bár kíváncsian várjuk, hogy Stallone és Schwarzenegger képes lesz-e feledtetni év eleji bukását), hanem az Isteni műszak, mely kapcsán remélhetőleg nem alaptalanul emlegetik a Kontrollt. Ugyancsak érdeklődhet a közönség a Stephen King-féle Carrie (Carrie) legújabb feldolgozása iránt, valamint szakíthat pár ezer nézőt animációs jellege miatt az olasz Gladiátorok gyöngye (Gladiatori di Roma) is, de nem amerikai rajzfilmeknél mindig kétesélyes a dolog, minden váratlan sikerre jut pár bukta is. Ugyancsak kötelező néznivaló lesz a román újhullám legújabb gyöngyszeme, a Berlinben Arany Medvét nyerő Anyai szív (Poziþia copilului), mely Calin Peter Netzer harmadik játékfilmje. A hét utolsó premierje az Éjféli gyors Lisszabonba (Night Train to Lisbon), mely Bille August európai koprodukcióban készül romantikus thrillerje Jeremy Irons és Melanie Laurent főszereplésével.


A hét utolsó mozis hete nyolc, azaz 8 hazai premiert ígér, érdekes módon egyetlen olyan film nélkül, mely minden rétegnek szólna. Adja magát, hogy a Derült égből fasírt 2: A második fogás (Cloudy with a Chance of Meatballs 2) című animáció fogja a legnagyobb sikert elérni, de ez azokat nem nagyon fogja érdekelni, akiknek nincs gyerekük, míg az Amerikában roppant sikeres Insidious - A gonosz háza (Insidious: Chapter 2) még a horrorfilmeket kedvelőknek is csak egy részét fogja megmozgatni, hiszen az első részét be sem mutatták itthon... A harmadik amerikai kommersz a Last Vegas (Last Vegas) lesz, melyben négy nagy öreg (Douglas, Freeman, Kline és De Niro) komédiázik a tinik nagy bánatára. A többi premier már kevésbé közönségbarát lesz, pedig a független A nyár királyai (The Kings of Summer) című komédia a nyár egyik legjobbja volt, a francia Fiatal és gyönyörű (Jeune & jolie) azért kötelező, mert Francois Ozon rendezte, aki a 10-15 éve még több tízezer nézős nézőszámokat is produkált itthon, a fekete-fehér Frances Ha (Frances Ha) is rendezője nevével adható el leginkább (Noah Baumbach készítette, aki A tintahal és a bálnát is), a Eltitkolt életek (Tyskungen) egy svéd krimi, míg a Metro Manila (Metro Manila) pedig egy remekül fogadott fülöp-szigeteki akciódráma. Utóbbiról természetesen rögtön eszünkbe jut az indonéz Rajtaütés és az, hogy milyen jól sikerült.


Melyik októberi hazai mozis premier<br> érdekel legjobban?
  • Gravitáció
  • Fogságban
  • Machete gyilkol
  • Időről-időre
  • Szupercella
  • Isteni műszak
  • Valamelyik a többi közül.
És mielőtt azt hinnénk, hogy október után lehetőségünk nyílik a pihenésre, hogy 31-e után már nem kell a nézőknek előadásról előadásra, az újságíróknak pedig sajtóvetítésről sajtóvetítésre járnia, jeleznénk, hogy ez nem így működik. Ugyanis novemberben és decemberben az év végi hajrá és az ünnepek, míg év elején az Oscar-várományosok eljövetele erősíti meg a kínálatot. Az utolsó őszi hónapban például új Marvel-filmet kapunk, bemutatják azt a filmet, mely a papírforma szerint Amerikában bevétel szempontjából be fogja előzni a Vasember 3-at, érkezik Ridley Scott legújabb rendezése és Martin Scorsese is új filmmel jelentkezik. Arról nem is beszélve, hogy két ígéretes közönségfilmmel nyit a hónap, Tom Hanks akciófilmjével és Harrison Ford scifijével. De minderről bővebben egy hónap múlva.

Frissítés: A forgalmazó tájékoztatása a Franciadrazsék, avagy francia Borat robbantani Eiffel-torony! az elhúzódó szinkronmunkálatok miatt nem az előre bejelentett időpontban (október 10-én), hanem az év folyamán, egy később közölt napon jelenik meg a mozikban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laza #16
    Nekem nem rémlik úgy, hogy anyámék röhögtek volna az árakon ... max kínjukban ... arról nem beszélve, hogy mozi sem volt túl sok ... bár Én a 18. kerben nőttem fel, oda közel volt a Fórum meg a Hunyadi ... esetleg talán a Vörösmarty ... az 1-1 termeikkel ... mind az üllőin volt ... és még hétvégén is volt bőven hely, nem tolongtak a népek az 'olcsó' mozijegyért :)
    Hogy be lehessen lőni, 2 hónap és 35 vook :)
  • Katalizátor #15
    A fizetésekre nem emlékszem (gyerek voltam), de abban biztos vagyok, hogy a mozizás nem volt luxus. Aztán egyszer csak BUMM, bejöttek a multik, a kis filmszínházak megszűntek és minden rohadt drága volt (főleg a popcorn! Pfff!).

    Háde most nem így történt? Komolyan!

    Csak röhögtünk az árakon!

    Kb hasonló eset, mint ami a fagyival történt.
  • Dynamic #14
    Kb. mindenki leszarja a szavazást, mert még senki nem reklamált, hogy semmi értelmes nem látszik :) (csak valami sablon "válasz1,2,3")
  • lammaer #13
    Szavazásnál hiányzk az az opció amit - szerintem - a legtöbben nyomnánk... :)
  • Dynamic #12
    Mondjuk amikor 150 Ft volt a mozijegy, akkor az átlagfizetés is csak 20-25.000 Ft körül volt plusz nem volt letöltési lehetőség.
  • sempron07 #11
    Etinger^^
    Tájékozódj előbb, lehet, hogy még jobb minőségben megnézhette, mintha moziba ment volna. :)
  • Katalizátor #10
    Már van.
  • Etinger #9
    Király minősége lehetett!
  • Katalizátor #8
    Sztem egyértelmű utalás volt, hogy letöltöttem. No ezek után viszont meg is veszem! Mert én megveszem azt, ami igazán tetszik és nem vagyok képmutató, hogy mindent MEGVESZEK, mert így fair.
    Amikor még 150 ft volt a mozijegy, akkor bejátszhattál ilyeneket.
    Azóta már kicsit más ez az egész, vagy nem érzékelhető?

    Vagy most komolyan azt akarod nekem sugallni, hogy te sosem töltöttél le semmit?
  • tunyo902 #7
    :D