Berta Sándor
Digitális rendszámokat tesztelnek Kaliforniában
Az amerikai szövetségi államban elfogadták azt a törvényt, amely lehetővé teszi a digitális rendszámtáblák tesztelését. Adatvédelmi szakemberek amiatt aggódnak, hogy így folyamatosan megállapítható lesz, hogy merre halad egy adott autós.
A jogszabályt nemrég fogadták el és hamarosan aláírhatja Jerry Brown kaliforniai kormányzó. A tesztelési program 2017. január elsejéig tart majd és az új rendszámokat a regisztrált gépkocsik 0,5 százalékán alkalmaznák. Dél-Karolina és New Jersey hasonló törvények elfogadását fontolgatja.
A digitális rendszámok ugyanakkorák, mint a hagyományos társaik és állandó összeköttetésben vannak a gépjármű-regisztrációs helyekkel. Ezáltal bármikor lekérdezehtővé válik, hogy az adott autónak érvényes-e még a biztosítása vagy már lejárt, illetve a gépkocsi lopott-e vagy sem. Ugyanakkor ez a megoldás nem csak erre jó, a Compliance Innovations nevű cég a honlapján mutatja be a rendelkezésre álló lehetőségeket.
A digitális rendszámok állandó villogással hívhatják fel az adott járműre a többi közlekedő figyelmét, de egy másik lehetőség lehet a reklámok megjelenítése is, ha az autó négy másodpercnél hosszabb ideig áll. Az ezzel kapcsolatos elképzelés már 2010-ben felmerült. Kaliforniában jelenleg nem engedélyezik reklámok rendszámokon való megjelenítését.
Az Amerikai Egyesült Államokban a hagyományos rendszámok 3-7 dollárba kerülnek, míg a digitális modellek sokkal drágábbak. A Compliance Innovations szeretné a gyártási költséget 100 dollár alá csökkenteni. Az adatvédelmi szakemberek ugyanakkor attól tartanak, hogy ha bevezetik a digitális rendszámokat, akkor bármikor megállapítható lesz az autósok pillanatnyi tartózkodási helye.
A jogszabályt nemrég fogadták el és hamarosan aláírhatja Jerry Brown kaliforniai kormányzó. A tesztelési program 2017. január elsejéig tart majd és az új rendszámokat a regisztrált gépkocsik 0,5 százalékán alkalmaznák. Dél-Karolina és New Jersey hasonló törvények elfogadását fontolgatja.
A digitális rendszámok ugyanakkorák, mint a hagyományos társaik és állandó összeköttetésben vannak a gépjármű-regisztrációs helyekkel. Ezáltal bármikor lekérdezehtővé válik, hogy az adott autónak érvényes-e még a biztosítása vagy már lejárt, illetve a gépkocsi lopott-e vagy sem. Ugyanakkor ez a megoldás nem csak erre jó, a Compliance Innovations nevű cég a honlapján mutatja be a rendelkezésre álló lehetőségeket.
A digitális rendszámok állandó villogással hívhatják fel az adott járműre a többi közlekedő figyelmét, de egy másik lehetőség lehet a reklámok megjelenítése is, ha az autó négy másodpercnél hosszabb ideig áll. Az ezzel kapcsolatos elképzelés már 2010-ben felmerült. Kaliforniában jelenleg nem engedélyezik reklámok rendszámokon való megjelenítését.
Az Amerikai Egyesült Államokban a hagyományos rendszámok 3-7 dollárba kerülnek, míg a digitális modellek sokkal drágábbak. A Compliance Innovations szeretné a gyártási költséget 100 dollár alá csökkenteni. Az adatvédelmi szakemberek ugyanakkor attól tartanak, hogy ha bevezetik a digitális rendszámokat, akkor bármikor megállapítható lesz az autósok pillanatnyi tartózkodási helye.