Berta Sándor

Facebookozás az autóból

Az autógyártók szerint a jövőben egyre többen akarják majd látogatni a közösségi portálokat a gépkocsijuk volánja mögött ülve. Ezt az igényt kiszolgálandó a járművek kommunikációs központokká válnak.

Amennyiben a következő évek a BMW, a Ford és a többi gyártó tervei szerint alakulnak, akkor a járművek kommunikációs központokká változnak át. Napjainkban még szinte elképzelhetetlen, hogy valaki egy dugóban ülve bejelentkezzen a Facebook vagy a Twitter rendszerébe, de mindez hamarosan már egyáltalán nem lesz utópia. Az internetes alkalmazások szépen lassan meghódítják az autók fedélzeti rendszereit, egyre többen szeretnének hozzáférni a gépkocsijukban ülve is a legfrissebb időjárási, tőzsdei, sport- és egyéb hírekhez. Így válik a jármű a hálózatba kötött mindennapi életünk integrált részévé. A következő hónapokban előtérbe kerülnek majd a beszédvezérlésű programok és szolgáltatások.


A BMW elképzelései alapján nemsokára lehetőség lesz arra, hogy miközben valaki még reggeli kávéját issza, beszédvezérlés segítségével beállítsa a kocsija belső hőmérsékletét. A mobil készülékek és a fedélzeti rendszerek még inkább összeolvadhatnak; amíg mostanában a dugóban ülve még okostelefonokról születnek bejegyzések a Facebookra, addig hamarosan elég lesz lediktálni az üzenetet és a rendszer intéz minden egyebet. Ugyanígy természetesen a beérkezett e-mailek és SMS-ek is felolvastathatók lesznek. Az Audi Connect lehetővé teszi, hogy az autós anélkül értesüljön az adott település eseményeiről, hogy egyetlen pillanatra is ki kelljen szállnia a járművéből. A fedélzeti rendszer felsorolja a koncerteket és más rendezvényeket, külön kitérve a távolságra és a belépőjegy árára.


Az autókban persze kiemelten fontos a biztonság, ezért felmerül, hogy vajon az SMS-ezéshez, illetve a telefonáláshoz hasonlóan a mobil szoftverek és a beszédvezérlés elvonhatják-e a vezetők figyelmét a közlekedésről. Marion Seidenberger, az Osztrák Autó-, Motoros és Túraklub (ÖMATC) közlekedéspszichológusa szerint a fejlődés jó, de csak akkor, ha egyúttal a biztonságot is szolgálja. Armin Kaltenegger, az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium főjogásza attól tart, hogy az új rendszerek túl nagy mértékben befolyásolják majd az embereket, és figyelni kell a biztonságos vezetés körülményeinek megőrzésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • GaborT28 #17
    Betiltották az autós navigációt Kaliforniában!
  • wiIlcox #16
    Szerinted miért ül be az ember az autóba? Azért, hogy menjen valahova, vagy azért, hogy faszbukozhasson?
  • KopaszIsten #15
    "Az autógyártók szerint a jövőben egyre többen akarják majd látogatni a közösségi portálokat a gépkocsijuk volánja mögött ülve."

    (Fentiből a lényeg: a volán mögött.)
    Remélem nem vezetés közben akar majd a "jövő embere" netezni. Ha igen, a sírkőkészítőknek lesz munkájuk rendesen.
  • wiIlcox #14
    Én azzal a 33k6-os modememmel interneteztem kb. másfél évig, amivel korábban a BBS szerverem ment. Aztán kábelnetes modemmel 128kb, majd 256kb, 512kb, és 1Mb. Ez utóbbi - mivel az még korlátlan volt a szerződés szerint - tartott pár évig, majd előbb 4Mb, majd 8Mb. Amikor a 8Mb-esnek lejárt a hűsége, akkor kezdtek szórakozni a kábelnettel, így inkább átmentem ADSL-re 15Mb-re. Amikor elköltöztünk onnan, ahol addig laktunk, az új helyen már nem tudtak 15Mb-et ADSL-en biztosítani, csak kábelen. Pedig jó volt az ADSL, mert ott azonnal tudtam IP-t váltani. Amikor "modernizálták" a hálózatot, akkor már lehetett nagyobb sebességet is kérni, így lett előbb 25, majd a jelenlegi 50Mb. Elvileg mehetne a 120Mb is, de csak elvileg, gyakorlatban jó, ha 80 összejön, mondták az illetékesek. Az 50 viszont megvan stabilan, így egyelőre ennyi van, de ez is majdnem 1500-szor gyorsabb annál, amivel annak idején elkezdtem internetezni.

    A mobilinternet sebessége nagyon változó, attól függ, hogy éppen milyen messze van az ember a cellától, meg hogy éppen ott hányan használják. Mobilinternetet otthonra tényleg csak olyan akarjon, akinek semmilyen más lehetősége nincs, mert egyrészt drága, másrészt erősen korlátos.
  • Szefmester #13
    Mert torrentezni akarsz a kocsiban is vagy mi? Akkor tájt kapcsolódtam a netre amikor még 4/1es net volt az istenkirályság. Most meg a legutolsó mobil is nagyobb sebességgel képes a kapcsolódásra. A legtöbb oldal meg ha nincs agyon csicsázva akkor bőven elég lenne az is. Jútyúk videókat akarsz bámulni húhádében akkora kijelzőn? Minek? Persze biztos vannak akik nem bírják ki hogy a macskás videó betöltsön fél perc alatt.. nekik azonnal kell. Aki meg a saját lakásában is mobilnettel bohóckodik az meg is érdemli.
  • btomi1980a #12
    Előbb legyen talán gyors a G3 és a G4, illetve mindenhol elérhető!
  • DonC #11
    Nekem ki van kötve az álló funkció. Egyébként akinek van multimédia a kocsiban, az pontosan tisztában van vele, hogy a telefonon matatás ezerszer veszélyesebb mint ha a beépített cuccra figyelne. (A szemed lassabban fókuszál a telefonra)

    A gyári multimédia általában használhatatlan, mert limitált, de már látszik a jövő. A parrot már kihozta a dupla dines droidos cuccát. Ég és föld a telefonhoz képest.
  • wiIlcox #10
    Automata váltós autóban nem kell sebességet váltanod kézzel.
    Azokban a bömösökben, amikben van tévé is, az csak akkor működik, ha áll az autó, vagy csak max 3 km/h-val mész, különben leveszi a képet. A hang az megy tovább. Ha megállsz, akkor lesz megint kép is. Ki lehet persze ütni ezt a képletiltást, de jó az úgy, ahogy van, vezetés közben nem tudja elvonni a kép a figyelmet. Faszbukozni sem nagyon lehet úgy, hogy nem látja az ember. Vezetés közben - még ha lenne is ilyen opció az autókban -, letiltanám az autógyárak helyében.
    Sok értelme egyébként sincs, mert okostelefonja már nagyon sok embernek van, aki meg olyan autót megengedhet magának, amiben ilyen lehetőség is van, azt nem vágja földhöz egy okostelefon megvásárlása. És mivel a telefon ott van mindig az embernél, akkor mi szükség van arra, hogy legyen az autóban is?
  • RedRiot #9
    Ez egy baromság. Persze, majd mindenki használná a hangvezérlés opciót, hogyne. Az emberek 90% a telefonját sem hangosítja ki, inkább fogja a jobb kezével és ballal vált sebességet. Ha már fenn van a fészbukon akkor meg is nézi a jútyúbon azt a vicces videót, megeteti a teheneket a farmville-ben és elolvassa hogy mi az indián neve. Csupa olyan dolog amit vezetés közben érdemes csinálni.
    Talán úgy lenne biztonságos ez a funkció ha csak álló autóban működne egyébként letiltana.
    Egyébként meg mindenki válasszon magának olyan autót aminek élvezi a vezetését, amiben jól érzi magát és akkor nem lenne igénye rá hogy a kocsiban is faszbukozzon!
  • Kovász #8
    Én most is szoktam faszbukozni vezetés közben, pont, amikor a dugóban ülök, és amúgy sincs jobb dolgom... szal nem egy nagy találmány ez