SG.hu
Járműszimulátor a Budapesti Műszaki Egyetemen
A mai naptól különböző szimulációs vizsgálatokat lehet megvalósítani a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán, amihez egy szimulátorral felszerelt Audi TT-t kaptak ajándékba.
Az eszközzel mind a hallgatók, mind az egyetemi oktatók és professzorok tapasztalatokat gyűjthetnek tanulmányaikhoz és tudományos munkájukhoz. "Ez tudatos befektetés a jövőbe. A jármű-szimulátor rendszer kiváló eszköz a hallgatók számára, hogy magas színvonalú képzésben részesüljenek és ezáltal megfelelő alapot teremtsenek jövőbeli karrierjükhöz. A jól képzett mérnökök nálunk különösen keresettek“, mondta Rozman Richárd, az Audi Hungaria személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója.
Az Audi TT tesztjármű bázisán a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara egy speciális jármű-szimulátor rendszert fejlesztett ki. A szimulátor segít a járműmérnök hallgatóknak az intelligens járművek kutatása terén. "Azért tartom fontosnak az ilyen projekteket, mint az Audi TT alapú jármű-szimulátor rendszer kifejlesztése, mert egyszerre erősítik a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon folyó oktatást és kutatást. A hallgatók kézzelfogható közelségbe kerülnek a legmodernebb technikával, miközben "játszva" tanulják meg például a hajtáslánc modell-alapú tervezését. A kutatók számára pedig új távlatokat nyithat meg az autógyárakkal való közvetlen együttműködés a folyamatosan erősödő magyar autóipari szegmensben"- mondta Prof. Dr. Kulcsár Béla, a kar dékánja.
A szimulátor vezetőfülkéje egy modern jármű bázisán került kialakításra. A szimulátor és a normál üzemmódú közúti jármű között egy gombnyomással lehet váltani. A járművel valódi vezetési helyzetek szimulálhatók. Így hallható a motorhang, a műszerfalon nyomon követhető többek között a fordulatszám, a sebesség, a hűtővíz-hőmérséklet. Ez különösen a jármű hajtáslánc-elemeinek fejlesztésénél hasznosítható. Az Audi Hungaria 2003 óta a BME partnere. Ennek köszönhetően az autógyártó és az elismert felsőoktatási intézmény számos kutatási projektben dolgozik együtt. A mérnökképzés, motoranalízisek, számítógépes szimulációk mellett fontos szerepet kap az új vizsgálati módszerek alkalmazása és fejlesztése is.
Az Audi Hungaria 2013-ig teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővül. A vállalat munkahelyeket és fejlődési lehetőséget kínál a műszaki egyetemek végzős hallgatóinak. Különösen gépészmérnökök, közlekedési-és járműmérnökök jelentkezését várják. Emellett a vállalat évente 350 gyakornoki helyet biztosít az érdeklődő egyetemi hallgatók számára.
Az eszközzel mind a hallgatók, mind az egyetemi oktatók és professzorok tapasztalatokat gyűjthetnek tanulmányaikhoz és tudományos munkájukhoz. "Ez tudatos befektetés a jövőbe. A jármű-szimulátor rendszer kiváló eszköz a hallgatók számára, hogy magas színvonalú képzésben részesüljenek és ezáltal megfelelő alapot teremtsenek jövőbeli karrierjükhöz. A jól képzett mérnökök nálunk különösen keresettek“, mondta Rozman Richárd, az Audi Hungaria személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója.
Az Audi TT tesztjármű bázisán a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara egy speciális jármű-szimulátor rendszert fejlesztett ki. A szimulátor segít a járműmérnök hallgatóknak az intelligens járművek kutatása terén. "Azért tartom fontosnak az ilyen projekteket, mint az Audi TT alapú jármű-szimulátor rendszer kifejlesztése, mert egyszerre erősítik a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon folyó oktatást és kutatást. A hallgatók kézzelfogható közelségbe kerülnek a legmodernebb technikával, miközben "játszva" tanulják meg például a hajtáslánc modell-alapú tervezését. A kutatók számára pedig új távlatokat nyithat meg az autógyárakkal való közvetlen együttműködés a folyamatosan erősödő magyar autóipari szegmensben"- mondta Prof. Dr. Kulcsár Béla, a kar dékánja.
A szimulátor vezetőfülkéje egy modern jármű bázisán került kialakításra. A szimulátor és a normál üzemmódú közúti jármű között egy gombnyomással lehet váltani. A járművel valódi vezetési helyzetek szimulálhatók. Így hallható a motorhang, a műszerfalon nyomon követhető többek között a fordulatszám, a sebesség, a hűtővíz-hőmérséklet. Ez különösen a jármű hajtáslánc-elemeinek fejlesztésénél hasznosítható. Az Audi Hungaria 2003 óta a BME partnere. Ennek köszönhetően az autógyártó és az elismert felsőoktatási intézmény számos kutatási projektben dolgozik együtt. A mérnökképzés, motoranalízisek, számítógépes szimulációk mellett fontos szerepet kap az új vizsgálati módszerek alkalmazása és fejlesztése is.
Az Audi Hungaria 2013-ig teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővül. A vállalat munkahelyeket és fejlődési lehetőséget kínál a műszaki egyetemek végzős hallgatóinak. Különösen gépészmérnökök, közlekedési-és járműmérnökök jelentkezését várják. Emellett a vállalat évente 350 gyakornoki helyet biztosít az érdeklődő egyetemi hallgatók számára.