Berta Sándor

Szorosabb kapcsolat az autósok és a gépkocsijaik között

Új közösségi hálózatot hoz létre a Toyota, a Microsoft és a Salesforce.com. A szolgáltatás célja, hogy az autók rövid üzenetekkel felhívják a tulajdonosaik figyelmét a szükséges javításokra és más elvégzendő feladatokra.

A japán konszern és az amerikai cég új hálózatának neve Toyota Friend lett. A rendszer lényege, hogy az autósok gyakorlatilag chatelhessenek a járműveikkel és azonnal megtudhassák, ha valami műszaki probléma van. Első lépésként minden egyes gépkocsi saját profilt kap és szükség esetén automatikusan üzeneteket küldhet, akár a tulajdonos mobiltelefonjára vagy tábla PC-jére is. Ilyen módon a felhasználók valós időben megtudhatják, hogy műszaki probléma keletkezett, lemerült az akkumulátor vagy mindenképpen szükség van egy műszaki probléma kijavítására. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy az ember és a gép rövid chatbeszélgetéseket folytasson.

A platform alapjául a Salesforce által kifejlesztett Chatter nevű program szolgál. A Toyota Friend kérésre összeköthető a Twitterrel vagy akár a Facebookkal. Ezenkívül a rendszer segítségével a vezetők kapcsolatba léphetnek a kereskedőkkel is. A projektben a Toyota és a Salesforce mellett részt vesz a Microsoft. A japán autógyártó összesen 442 millió jennel, a Microsoft 335 millió jennel, míg a Salesforce 223 millió jennel támogatja a programot.

"A közösségi hálózatok folyamatosan megváltoztatják a kommunikáció módját és az emberek kapcsolatait. Az autóknak lépést kell tartaniuk ezzel a fejlődési folyamattal" - jelentette ki Akio Toyoda, a Toyota vezetője. Marc Benioff, a Salesforce első embere hozzátette: "A gépkocsimnak egyben a barátomnak is kell lennie, éppúgy, mint egy közösségi hálózatban lévő ismerősömnek."

Az új megoldás várhatóan jövőre jelenik meg a Toyota új elektromos és hibrid meghajtású autóiban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lalakov #11
    "mivel már úgyis mindenkinek van mobilnete"
    És ha külföldre mész? A gatyád is ráfizeted jelenleg.
  • hdo #10
    "Szorosabb kapcsolat az autósok és a gépkocsijaik között"
    "Alias, kezdetleges AI-t kapnak a Toyoták ..."
    "Neeem, egy autónak lelke van :)"

    Beülsz, megnyomod az indítógombot, kocsid válaszol:
    "Most nee, fáj a fejem"
  • Basic #9
    Neeem, egy autónak lelke van :)
    Amúgy az autó tulajdonosának tényleg abszolút elég lenne, ha egy kis képernyőn jelezné h mi a baj, mit kell csinálni. Most csak felvillan egy kis jelzőlámpa, és fogalmad sincs arról h mi az oka.
    A közösségi oldalakon való megosztás szerintem teljesen hülyeség, viszont arra használhatnák az adatokat, hogy egy központi adatbázisba tárolnák, és hamarabb észrevennék az autók típushibáit, vagy h milyen használat mellett hogyan viselkedik az autó. Ez hasznos lenne a szerelés, és a későbbi fejlesztések szempontjából is.
  • duke #8
    "Szorosabb kapcsolat az autósok és a gépkocsijaik között"

    Szerintem mar most is beteges ez az auto buzulas, aki ezt meg fokozza, az zartosztalyra valo. Bazzeg ez csak egy haztartasi eszkoz, mint egy porszivo.
  • hdo #7
    Nem röhög, egyik szomszédnak a kutyája, másiknak az autója van facebookon! Utóbbi a szomszéd autósklubjának, de akkor is röhej hogy profilja van csak ezért!
  • mousee #6
    "Nem elég, hogy már a szomszéd kiskutyának meg kishörcsögnek is van fácse profilja, most majd a szomszéd suzukinak is lesz. Király."

    :DDD
  • thsanyi5 #5
    Ha valami javításra van szükség azért miért kell neten át üzenetet küldeni??? Szóljon mikor benne ülök, hogy jó lenne már egy olajcsere. Ha sürgős a javítani való akkor az úgyis olyankor fog bekövetkezni mikor használom, ha nem sürgős akkor meg miért zaklasson pl mobiltelefonon át....
    Örülök hogy fejlesztenek valamerre, csak nem egészen tetszik az irány.
  • Justil #4
    Az 1 dolog, hogy az ötlet jó -e vagy sem, de nem erre fogják használni, majd meglátod. Ez az egész arra lesz jó, hogy a web2 által kitaposott úton tovább haladva méginkább kocsmát csináljunk a webből. Nem elég, hogy már a szomszéd kiskutyának meg kishörcsögnek is van fácse profilja, most majd a szomszéd suzukinak is lesz. Király.
  • Andr0 #3
    hát neten fogod kapni az üzit, so mivel már úgyis mindenkinek van mobilnete (nyugaton és távol keleten) így nem hiszem hogy többletköltség lesz ez.. viszont ez a chatter szoftvernek baromi jó lesz, mert így rohamosan tudják majd fejleszteni az AI alapprogramot, amit annyira áhítanak a Japánok.
  • kisemlős #2
    Igen, de valószínűleg az az sms, amiben közli a kocsim, hogy rajta felejtettem a világítást, pénzembe fog kerülni...
    Akkor inkább kiáltson utánam a parkolóban! :-D Vagy egyszerűen ha leveszem a gyújtást, áramtalanítsa az autót... Hogy ez miért olyan nehéz???
    Évekkel ezelőtt szereltem valami japán motort. Egyszer csak elkezdett visítani/fütyülni! Motor leállít azonnal, de csak visít… lekaptam az aku sarút, de fütyül tovább… :-D A hűtőre tettek egy túlnyomás szelepet, felforrt a víz, és a gőz hozta működésbe… Úgy volt kiképezve, hogy fütyüljön! Szóval a kocsim igazán beszélhetne…