Berta Sándor
Szorosabb kapcsolat az autósok és a gépkocsijaik között
Új közösségi hálózatot hoz létre a Toyota, a Microsoft és a Salesforce.com. A szolgáltatás célja, hogy az autók rövid üzenetekkel felhívják a tulajdonosaik figyelmét a szükséges javításokra és más elvégzendő feladatokra.
A japán konszern és az amerikai cég új hálózatának neve Toyota Friend lett. A rendszer lényege, hogy az autósok gyakorlatilag chatelhessenek a járműveikkel és azonnal megtudhassák, ha valami műszaki probléma van. Első lépésként minden egyes gépkocsi saját profilt kap és szükség esetén automatikusan üzeneteket küldhet, akár a tulajdonos mobiltelefonjára vagy tábla PC-jére is. Ilyen módon a felhasználók valós időben megtudhatják, hogy műszaki probléma keletkezett, lemerült az akkumulátor vagy mindenképpen szükség van egy műszaki probléma kijavítására. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy az ember és a gép rövid chatbeszélgetéseket folytasson.
A platform alapjául a Salesforce által kifejlesztett Chatter nevű program szolgál. A Toyota Friend kérésre összeköthető a Twitterrel vagy akár a Facebookkal. Ezenkívül a rendszer segítségével a vezetők kapcsolatba léphetnek a kereskedőkkel is. A projektben a Toyota és a Salesforce mellett részt vesz a Microsoft. A japán autógyártó összesen 442 millió jennel, a Microsoft 335 millió jennel, míg a Salesforce 223 millió jennel támogatja a programot.
"A közösségi hálózatok folyamatosan megváltoztatják a kommunikáció módját és az emberek kapcsolatait. Az autóknak lépést kell tartaniuk ezzel a fejlődési folyamattal" - jelentette ki Akio Toyoda, a Toyota vezetője. Marc Benioff, a Salesforce első embere hozzátette: "A gépkocsimnak egyben a barátomnak is kell lennie, éppúgy, mint egy közösségi hálózatban lévő ismerősömnek."
Az új megoldás várhatóan jövőre jelenik meg a Toyota új elektromos és hibrid meghajtású autóiban.
A japán konszern és az amerikai cég új hálózatának neve Toyota Friend lett. A rendszer lényege, hogy az autósok gyakorlatilag chatelhessenek a járműveikkel és azonnal megtudhassák, ha valami műszaki probléma van. Első lépésként minden egyes gépkocsi saját profilt kap és szükség esetén automatikusan üzeneteket küldhet, akár a tulajdonos mobiltelefonjára vagy tábla PC-jére is. Ilyen módon a felhasználók valós időben megtudhatják, hogy műszaki probléma keletkezett, lemerült az akkumulátor vagy mindenképpen szükség van egy műszaki probléma kijavítására. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy az ember és a gép rövid chatbeszélgetéseket folytasson.
A platform alapjául a Salesforce által kifejlesztett Chatter nevű program szolgál. A Toyota Friend kérésre összeköthető a Twitterrel vagy akár a Facebookkal. Ezenkívül a rendszer segítségével a vezetők kapcsolatba léphetnek a kereskedőkkel is. A projektben a Toyota és a Salesforce mellett részt vesz a Microsoft. A japán autógyártó összesen 442 millió jennel, a Microsoft 335 millió jennel, míg a Salesforce 223 millió jennel támogatja a programot.
"A közösségi hálózatok folyamatosan megváltoztatják a kommunikáció módját és az emberek kapcsolatait. Az autóknak lépést kell tartaniuk ezzel a fejlődési folyamattal" - jelentette ki Akio Toyoda, a Toyota vezetője. Marc Benioff, a Salesforce első embere hozzátette: "A gépkocsimnak egyben a barátomnak is kell lennie, éppúgy, mint egy közösségi hálózatban lévő ismerősömnek."
Az új megoldás várhatóan jövőre jelenik meg a Toyota új elektromos és hibrid meghajtású autóiban.