Napi Online

Kevesebb e-matrica fogyott

Az első tizenegy hónapban csökkent az eladott e-matricák forgalma: a járművezetők 1 százalékkal kevesebb úthasználati jogosultságot szereztek be, ez 3 százalékos bevétel-visszaesést eredményezett, a 2008-as 40,9 milliárd forinttal szemben 38,9 milliárdot - adta hírül az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.

Leginkább a havi és a teherautók számára érvényes 1 napos e-matricák forgalma lett kisebb (6, illetve 3 százalékkal), míg az éves e-matricák mennyisége stagnált. Az ÁAK kezelésébe tartozó autópálya-szakaszok forgalma az idén 3 százalékkal lett kisebb, a legnagyobb visszaesést az M1-es autópályán mérték, ott átlagosan 7-9 százalékkal közlekedett kevesebb jármű. Ettől csak kissé marad el az M7-es Budapest-Székesfehérvár szakasza hatszázalékos mínusszal, míg az M3-as autópályán alig csökkent a forgalom.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #5
    Én inkább a válságra gondolok. Kevesebb a cucc - kisebb a teherforgalom. Mind a légi, vasúti és vízi teherszállítás drasztikusan visszaesett (Kínában döbbenetes méretekben vannak szárazdokkolva teherhajók), miért pont a közúti lenne kivétel...
  • uniu #4
    Teljesen igazad van. Így még a +100Ft "kényelmi" díjat sem kell kifizetni, tankolni meg így is kell, semmiből sem tart kérni egy matricát is.
  • jaspi #3
    Én azóta nem veszek e-matricát amióta kitalálták, hogy a netes vásárlás lehetőségét előfizetéshez kötik.
    Azóta én is a kutnál veszem, a kedves internetes kereskedő meg csak csodálkozzon a forgalom vissza esésén...
  • teddybear #2
    Teherautósoknak előnyösebb megvenni a matricát tankolás közben. Azonnal megkapja a számlát, így egyszerűbb a könyvelés. E-matrica esetén még egy kör vár rá, ami idő és utánjárás.
  • hiftu #1
    Nem tiszta, hogy a megadott árbevétel visszaesés csak a e-matricákra vonatkozik, vagy az összes értékesített matricára.