Napi Online

Országúton a konnektorból tölthető villanyautó

A General Motors Corp. elkezdi konnektorból tölthető elektromos meghajtórendszere, az E-Flex országúti tesztjeit.

Az egyelőre egy Chevrolet Malibuba beépítendő rendszerbe a héten telepítik az új lítium-ion akkumulátorokat, amelyek hosszabb üzemidőt biztosítanak hagyományos társaiknál.

A cég célkitűzése szerint egy feltöltéssel nagyjából 40 mérföldet (70 kilométer) kell megtennie az autónak mielőtt bekapcsol hagyományos benzinmotorja az akkuk újratöltésére. Ez a távolság nagyobb annál, mint amennyit az átlagamerikai naponta autózik.

Változás a korábbi elképzelésekhez képest, hogy az elektromos autó hatótávja 640 mérföld helyett csak 400 lesz. Ez lehetővé teszi, hogy kisebb, könnyebb benzintankot építsenek bele. Emellett módosítani fogják a 2007-es detroiti autókiállításon bemutatott Volt karosszériáját is, az ugyanis nem volt kellően áramvonalas.

A GM fejlesztőinek reménye szerint a most kezdődő féléves tesztidőszak végén olyan autójuk lesz, amely már túllép a próbaautó kategórián, azaz egy sorozatban gyártható jármű kiindulópontja lehet. A Volt bemutatkozását 2010 novemberére tervezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • stringz #16
    ez nem az a cég, amelyik véletlenül bezúzta a társadalmi nyomásra korábban kifejlesztett, működő, tulajok által imádott elektronyos járműveit? egyszerűen elvették tőlük, nem engedte meghosszabbítani a lízinget. szerintem még meg is villantózták őket a fekete öltönyösök. majd jól a pokol tüzében égnek el mind.

    De igen, ez pontosan az a cég, aki lefeküdt az olajérdekeknek és bezúzta az általa gyártott elektromos kocsikat, amik fenttartása az akkor még tűrhető amerikai benzinárak mellett is olcsóbb volt. Most pedig verik a nyálukat a "nagy fejlesztésre", amit már rég megcsináltak - csakhát nem kellett volna a süllyesztőbe dobni.

    dez-hez hasonlóan javaslom mindenkinek én is a Who Killed The Electric Car című filmet, MAGYAR FELIRAT ITT, illetve egy riportot a film készítőjével.

    Addig fognak eljutni a már feladott szintig kb. mire már muszáj lesz, de Amerikában tervben vannak a hidrogénes kocsik is, amivel újabb csapdába hajszolnák az embereket és kiszolgáltatottá teszik őket a hidrogénáraknak. Elektromos energiát sokkal többféleképpen lehet előállítani, mint olajat vagy hidrogént vagy netán biodízelt. Ezért fáj annyira és ezért tesznek meg mindent ezek a szemetek, hogy eltiporják az ilyen fejlesztéseket. A General Motors újabb megalkuvásának lehetünk itt tanúi, mint olvasható, benzinmotort is tesznek bele. Elsődlegesen egyébként elég lenne a nagyvárosokban lecserélni a közúti autókat, amiknek nagyrésze nem megy városon kívülre, csak áll a dugóban és jelenleg szmogot csinál. Semmi akadálya nincsen a városi autókat elektromosra cserélni, '96-ban is működött (nem csak városi használatúakra). Semmi akadálya, csak a mocskos olajérdekek, akiknek a háborúk nagyrészét is köszönhetjük.
  • gelb #15
    www.egyedivillany.hu
  • dez #14
    Saját oldala is van: http://www.whokilledtheelectriccar.com/
  • dez #13
    Rendes dokumentumfilm, DVD-n adták ki (Sony Pictures Home Entertainment). Wiki
  • lapaleves #12
    ez nem az a cég, amelyik véletlenül bezúzta a társadalmi nyomásra korábban kifejlesztett, működő, tulajok által imádott elektronyos járműveit? egyszerűen elvették tőlük, nem engedte meghosszabbítani a lízinget. szerintem még meg is villantózták őket a fekete öltönyösök. majd jól a pokol tüzében égnek el mind.

    esetleg a gugliban, illetve egyéb népszerű keresőkben a "who killed the electric car" adhat vissza egy 700 mega körüli videót a témában. azt nemtom sub vané.
  • dez #11
    Én meg azt hittem, a magyar tervezésű villanyautóról van szó. De úgy látszik, az itt nem érdekel senkit.
  • HJPOWER #10
    Mennyit képesek sz@rozni, mire összedobnak egy ilyen elemes talicskát...
  • Horse #9
    Amikor ránéztem a címre, azt hittem, hogy a Tesla Roadsterről van szó, aminek sorozatgyártása a múlt hónapban kezdődött... hát ehhez képest kissé meglepődtem. Van egy olyan sugallata így a címnek, hogy itt most valami nagyon új dolog jön, pedig annyira azért nem. Szerintem a GM nevét minimum bele kellett volna még szerkeszteni a címbe, mert így megtévesztő (legalábbis nekem).

    Arról nem is beszélve, hogy pont a GM-nek volt kb. 10 éve egy totál elektromos kocsija, EV-1 asszem, amit kb. 3 évig bérbe adtak civileknek, és amiket azután szépen be is zúztak, pedig a tesztalanyoknak szerették az EV-ket...

    Jó egyébként, hogy a GM is rápöccen erre a vonalra (ismét), de ebben vsz. a Tesla ténykedése is inspiráló jelleggel bírt.
  • nickwearby #8
    Eltekintve az árától én ennek szurkolok inkább,
    mint az etanolosnak,
    mert elektromos áramot lehet megújuló E-forrásokkal is termelni,
    és az kevésbé veszélyezteti a világ élelmiszerellátását(meg a környezet tisztaságát), mint a bioetanol kinyerés céljára az élelmiszertermeléstől elvont földek.
  • Teppik Amon #7
    a mai benzinárak mellett esetleg. Azonban mire elfogy az olaj, ez a technika már kiforrott lesz (remélhetőleg) Időben kell elkezdeni :D