Berta Sándor
Személyre szóló reklámok a Mininél
A BMW német autógyártó vállalat szakemberei új reklámmegoldást találtak ki a cég tulajdonában lévő Mini márkához. A hirdetők igyekeznek minden tulajdonost személyesen megszólítani.
Az internetes és televíziós hirdetések korában a falragaszok és az utcai hirdetőtáblák elavultnak, ósdinak tűnnek. Azonban a BMW munkatársai megtalálták a módját annak, hogy miként használják ki ezeket a reklámlehetőségeket. Az autógyártó konszern korszerű technológiával ötvözte a plakátokat. A Mini négy amerikai városban is új típusú hirdetőtáblákat helyezett el. Ezek a reklámok személyre szólóan feliratokkal üdvözlik, sőt nevükön is szólítják az előttük elhaladó vagy az akár 150 méter távolságban lévő Mini tulajdonosokat, akkor is, ha éppen gyalog közlekednek.
A titok nyitja azokban a rádiótechnikás azonosítóchipekkel ellátott kulcstartókban rejlik, amiket minden Mini tulajdonos megkaphat. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy regisztrálja magát a cégnél, valamint ki kell tölteniük egy kérdőívet, aminek a segítségével számukra később személyre szabott hirdetéseket készíthetnek el a cég munkatársai. A kért adatok között van például az autójuk beceneve, vagy hogy miért döntöttek a Mini megvásárlása mellett.
A Mini bármikor tetszőlegesen megváltoztatja a plakátfalak tartalmát, így a reklámok mindig aktuálisak. Több szakember ugyanakkor kritizálta a megoldást, mert szerintük ennek segítségével már nagyobb távolságról is azonosíthatók az adott személyek. A Mini azonban cáfolta ezt, mondván a chipek semmilyen személyes adatot nem tartalmaznak, ráadásul a tárolt információkat is titkosítják, hogy azokhoz illetéktelen fél még véletlenül se juthasson hozzá.
Mindenesetre a személyre szóló hirdetések egy teljesen új fejezetet nyithatnak a termékek reklámozásában.
Az internetes és televíziós hirdetések korában a falragaszok és az utcai hirdetőtáblák elavultnak, ósdinak tűnnek. Azonban a BMW munkatársai megtalálták a módját annak, hogy miként használják ki ezeket a reklámlehetőségeket. Az autógyártó konszern korszerű technológiával ötvözte a plakátokat. A Mini négy amerikai városban is új típusú hirdetőtáblákat helyezett el. Ezek a reklámok személyre szólóan feliratokkal üdvözlik, sőt nevükön is szólítják az előttük elhaladó vagy az akár 150 méter távolságban lévő Mini tulajdonosokat, akkor is, ha éppen gyalog közlekednek.
A titok nyitja azokban a rádiótechnikás azonosítóchipekkel ellátott kulcstartókban rejlik, amiket minden Mini tulajdonos megkaphat. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy regisztrálja magát a cégnél, valamint ki kell tölteniük egy kérdőívet, aminek a segítségével számukra később személyre szabott hirdetéseket készíthetnek el a cég munkatársai. A kért adatok között van például az autójuk beceneve, vagy hogy miért döntöttek a Mini megvásárlása mellett.
A Mini bármikor tetszőlegesen megváltoztatja a plakátfalak tartalmát, így a reklámok mindig aktuálisak. Több szakember ugyanakkor kritizálta a megoldást, mert szerintük ennek segítségével már nagyobb távolságról is azonosíthatók az adott személyek. A Mini azonban cáfolta ezt, mondván a chipek semmilyen személyes adatot nem tartalmaznak, ráadásul a tárolt információkat is titkosítják, hogy azokhoz illetéktelen fél még véletlenül se juthasson hozzá.
Mindenesetre a személyre szóló hirdetések egy teljesen új fejezetet nyithatnak a termékek reklámozásában.