Napi Online
Elektronikus útdíj Szlovákiában
A szlovák parlament mai döntése értelmében 2009. január 1-jétől az autópályákon, a gyorsforgalmi utakon és az első osztályú közutakon bevezetik az elektronikus útdíjrendszert a 3,5 tonna feletti járművekre.
Az ennél kisebb tömegű gépkocsik esetében a matricás megoldás marad érvényben. Az útdíj fizetése alól mentesülnek a belügyminisztérium, a honvédelmi minisztérium, az útkarbantartó vállalat, az országos mentőszolgálat, valamint a NATO járművei. A műszaki rendszer kiépítésére 2007 első felében írnak ki pályázatot, amit 2007 végéig értékelnek ki. A győztesnek egy éve lesz a rendszer kiépítésére, amelyet kísérletképpen már 2008 novemberében üzembe helyeznek.
A rendszer üzemeltetője, a nemzeti autópálya-társaság (Národná Dialnicná Spolocnost) becslések szerint már az első évben, 2009-ben 4,8 milliárd korona (kb. 35 milliárd forint) bevételre számíthat. A rendszer kiépítése Lubomír Vázny közlekedési és távközlési miniszter szerint mintegy 2 milliárd koronába kerül. A bliccelők maximum 20 ezer korona helyszíni bírsággal sújthatók.
Az ennél kisebb tömegű gépkocsik esetében a matricás megoldás marad érvényben. Az útdíj fizetése alól mentesülnek a belügyminisztérium, a honvédelmi minisztérium, az útkarbantartó vállalat, az országos mentőszolgálat, valamint a NATO járművei. A műszaki rendszer kiépítésére 2007 első felében írnak ki pályázatot, amit 2007 végéig értékelnek ki. A győztesnek egy éve lesz a rendszer kiépítésére, amelyet kísérletképpen már 2008 novemberében üzembe helyeznek.
A rendszer üzemeltetője, a nemzeti autópálya-társaság (Národná Dialnicná Spolocnost) becslések szerint már az első évben, 2009-ben 4,8 milliárd korona (kb. 35 milliárd forint) bevételre számíthat. A rendszer kiépítése Lubomír Vázny közlekedési és távközlési miniszter szerint mintegy 2 milliárd koronába kerül. A bliccelők maximum 20 ezer korona helyszíni bírsággal sújthatók.