Berta Sándor

BMW-Renault együttműködés az intelligens autókért

A két európai autógyártó cég járművei a közös fejlesztésű fedélzeti kommunikációs rendszereiknek köszönhetően a jövőben képesek lesznek arra, hogy akár egymást is figyelmeztessék egy baleset vagy egy vészhelyzet esetén.

Eddig is számtalan intelligens autó-programról lehetett tudni, azonban ez az első eset, a mikor két konkurens autógyártó konszern együttműködik a fedélzeti rendszerek fejlesztése során és más területeken is. A BMW és a Renault jövőben piacra kerülő személygépkocsijai képesek lesznek például arra, hogy kölcsönösen figyelmeztessék egymást a veszélyes helyzetekre. Ez lehet egy baleset, egy dugó vagy akár egy útlezárás is.



A két vállalat egy példával szemléltette, hogy miért is van szükség intelligens autókra. Egy baleset történik, a szembe jövő forgalomban látja ezt egy vezető és egy gomb megnyomásával jelzi a legközelebbi segélyhívó központnak. Ott fogják az autókba beépített Globális Helyzetmeghatározó Rendszer (GPS) vevőegységének a jeleit és pontosan meg tudják határozni a baleset helyszínét. Közben a balesetet szenvedett jármű afféle virtuális figyelmeztető háromszögként vagy elakadásjelzőként funkcionálva figyelmezteti a többi autót arra, hogy lassítsanak és kerüljék ki.

A riasztást a személygépkocsi fedélzeti számítógépe egyúttal leadja a legközelebbi közlekedési ellenőrzőpontnak is. Végül a mentőegységek megérkeznek a baleset színhelyére. A BMW és a Renault mérnökei szerint ez az egyelőre csak ötlet szintjén létező kép néhány éven belül mindennapos jelenetté válhat. Nem véletlenül nyilatkozta azt a program kapcsán Juhani Jaaskelainen, az Európai Bizottság információs társadalmi és médiaügyi biztosságának vezetőhelyettese, hogy ez a projekt mérföldkőt jelent az intelligens autók kifejlesztésének a történetében. A két európai autógyártó cég 2004 óta vesznek részt az európai Global Sysstem for Telematics (GST) programban. Az Európai Unió által is támogatott projekt célja egy bárki számára hozzáférhető, telematikai alkalmazások felhasználható infrastruktúra kifejlesztése.

A BMW és a Renault a tapasztalataikat folyamatosan megosztják a nyolc autógyártót, valamint tizenkét partnervállalatot és -intézményt tömörítő Car-to-Car Communication Consortium nevű szervezettel. Az együttműködés végső célja egy globálisan használható, egységes fedélzeti számítógépes és kommunikációs rendszer kidolgozása, ami minden személy- és tehergépkocsiba beépíthető lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zebulon #8
    két autó beszélget:te ne gyere utánam mert kisütöm a biztosítékod! Én meg levizelem a processzorod...
  • Zenty #7
    Nah aztán bmw-hez is jöhetnek majd a bug fix patchek ,meg egyéb más problémák ha a franciák csinálják :D
  • quentit #6
    Igen, annak jóval fantáziadúsabb a design-je

    Azt hiszem amúgy az valami marsi telepjáró. Régen voltam már a marson, mostanában eléggé felemelték az utazás árát Mehetek én is a holdra mint a csórók (már bocs )
  • Launcher #5
    Reanult-nál az ész, BMW-nél a pénz.
  • Reyes #4
    BMW RulZ
    Merci suxx
  • KisDzso #3
    nahát nagyszerü
  • Aukartis #2
    Ok, jól néz ki a bmwcuccos meg minden. DE MI A GYÍK PÖCSE AZ A HÁTTÉRBEN????
  • DOGMAN #1
    Tetvek ellopták az ötletemet...