Napi Online

Jön a digitális tachométer

Jacques Barrot, az Európai Bizottság közlekedéspolitikáért felelős tagja levélben figyelmeztette a tagállamokat, hogy 2006. májustól a teherautókat és autóbuszokat kötelező felszerelni digitális tachométerrel.

Egyúttal felszólította őket, hogy március 1-jéig írásban számoljanak be arról, hogy miként állnak a felkészüléssel és kötelezzék el magukat a májusi határidő betartására. Barrot újfent leszögezte, hogy a digitális tachométer a megengedett maximális vezetési idő és az előírt pihenés betartása ellenőrzésének legjobb eszköze. A májusi határidő után bejegyzett új teherautókat már kötelező lesz ellátni a készülékkel, és nem folytathatják útjukat, ha az ellenőrzés során fennakadnak a rostán, emellett eljárást indítanak a sofőr ellen, ha nem rendelkezik az adatokat rögzítő chipkártyával.

Barrot szerint egyébként számos tagországban nincs gond a digitális technikával. Mindazonáltal, hangsúlyozta Barrot, több tagországból nyugtalanító hírek érkeztek Brüsszelbe az elégtelen előkészületekről, késésben vannak a jogi és adminisztrációs eljárások kidolgozásával, nem született meg a jogszabály, márpedig a bizottság május után nem ad további haladékot, mert úgy ítéli meg, hogy elegendő idő volt az átállásra.

A digitális tachográfok tervezett bevezetéséhez megfelelő alapinformációkkal rendelkezik a NiT-Hungary, amely előzetesen tájékoztatta az érintett fuvarozókat a várhatóan az év közepétől esedékes változásokról - mondta Dittel Gábor, a szervezet ügyvezető főtitkára. Elkészült az az oktatói csomag is, amely alapján az érintettek megismerhetik az eszköz használatát, illetve a hozzá kapcsolódó előírásokat. Felkészülten várja a rendelet kihirdetését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, amelynek oktatási centruma gondoskodik az újfajta eszköz megismertetéséről - tette hozzá Erdei Péter, a képzésekért felelős ügyvezető igazgató. Tájékoztatása szerint tagjaik tisztában vannak vele, hogy a digitális tachográfokat csak az idei második félévtől vásárolt új haszonjárművekbe kell beépíteni abban az esetben, ha az nem tartalmazza a berendezést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sepu #3
    aztán jönnek az autó hackerek, aki fizet, kinulázzák neki a lement kilométereket
  • noss #2
    gondolom
    -több adat kisebb helyen,
    -könnyen lehet kezelni az infókat (pl vezetékmentesen lekapni a tachométerről, utána számítógépkészülékberendezéssel elemezni és sokat letárolni)
    -esetleg nehezebb manipulálni

    ha kellőképp nagy a mintavételezés, akkor bőven elég ez is, nem szükséges analóg cucc. különbenis most a digitális tekknika a divat, azt kell mindenhova beeröltetni! ;)

    mennyibe kerül egy ilyen kütyű (magába+beszerelése), ki gyártja?
  • Mihail #1
    Ez miért jó? Az anaglóg nem pontosabb? vagy mert így jobban látható ha lcd jelzi ki?