Franczy
Új technológia a GM autóiban
[CNet] A világ egyik legnagyobb, gépjárművek gyártásával foglalkozó vállalata, a General Motors (GM) a közeljövőben egy újabb érdekes technológiával kívánja gazdagítani gépkocsijait, ugyanis az OnStar, a GM mobil kommunikációval foglalkozó részlege a napokban bejelentette, hogy a bostoni székhelyű SpeechWorks céggel aláírtak egy szerződést, miszerint a SpeechWorks egy speciális, szövegből hangot konvertáló szoftvert szállít a GM számára.
Az ígéretek szerint a szoftverrel hamarosan már találkozni is lehet majd a General Motors konszern bizonyos járműveiben, melyekben ezentúl a sofőröknek lehetőségük nyílik arra, hogy a központi számítógéppel felolvastassák a frissen érkezett elektronikus leveleket, tőzsdei információkat, vagy a híreket. A fejlesztők szerint az új technológia gépjárművekben való alkalmazása sokkal biztonságosabbá teheti a vezetést, hiszen a vezetőknek menet közben csak az útra kell figyelniük, és a kis kijelzőre csak néha kell rápillantaniuk, ugyanis a számítógép a szoftver segítségével szinte mindent képes szóban elmondani a sofőrnek. A SpeechWorks által kifejlesztett Speecify névre hallgató, szövegből hangot konvertáló szoftver még azt a lehetőséget is felkínálja majd a vezetők részére, hogy választhatnak, férfi, vagy esetleg női hangon szólaljon meg a számítógép.
A General Motors OnStar részlegének az a feladata, hogy a saját fejlesztései, illetve a SpeechWorkshöz hasonló kisebb cégek felvásárolt fejlesztései révén a GM konszern által gyártott gépjárművek egyre komolyabb kommunikációs, illetve multimédiás képességekkel rendelkezzenek. Az OnStar kínálatában idén január óta szerepel a GM járművekbe rendelhető Virtual Adviser, mely egy speciális, mobiltelefon alapú teljesen automatikus szolgáltatás, melynek segítségével a vezetők az aktuális tartózkodási helyüknek megfelelő információkhoz juthatnak hozzá, a SpeechWorks által fejlesztett szoftver segítségével pedig immáron emberi hang segítségével is, mely hang egyébként a gépjármű normál hangrendszerén keresztül szól a sofőrhöz. Az új technológia és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás révén a vezetők pillanatok alatt tájékozódhatnak azügyben, hogy milyen messze van például a legközelebbi benzinkút, vagy esetleg bankautomata.
A hét éve alapított Speechworks cégről annyit érdemes tudni, hogy négyszáz alkalmazottja van, és a száz nagyobb partnere közé olyan mamutcégek tartoznak, mint például az AOL Time Warner, a FedEx, vagy a Yahoo.
Az ígéretek szerint a szoftverrel hamarosan már találkozni is lehet majd a General Motors konszern bizonyos járműveiben, melyekben ezentúl a sofőröknek lehetőségük nyílik arra, hogy a központi számítógéppel felolvastassák a frissen érkezett elektronikus leveleket, tőzsdei információkat, vagy a híreket. A fejlesztők szerint az új technológia gépjárművekben való alkalmazása sokkal biztonságosabbá teheti a vezetést, hiszen a vezetőknek menet közben csak az útra kell figyelniük, és a kis kijelzőre csak néha kell rápillantaniuk, ugyanis a számítógép a szoftver segítségével szinte mindent képes szóban elmondani a sofőrnek. A SpeechWorks által kifejlesztett Speecify névre hallgató, szövegből hangot konvertáló szoftver még azt a lehetőséget is felkínálja majd a vezetők részére, hogy választhatnak, férfi, vagy esetleg női hangon szólaljon meg a számítógép.
A General Motors OnStar részlegének az a feladata, hogy a saját fejlesztései, illetve a SpeechWorkshöz hasonló kisebb cégek felvásárolt fejlesztései révén a GM konszern által gyártott gépjárművek egyre komolyabb kommunikációs, illetve multimédiás képességekkel rendelkezzenek. Az OnStar kínálatában idén január óta szerepel a GM járművekbe rendelhető Virtual Adviser, mely egy speciális, mobiltelefon alapú teljesen automatikus szolgáltatás, melynek segítségével a vezetők az aktuális tartózkodási helyüknek megfelelő információkhoz juthatnak hozzá, a SpeechWorks által fejlesztett szoftver segítségével pedig immáron emberi hang segítségével is, mely hang egyébként a gépjármű normál hangrendszerén keresztül szól a sofőrhöz. Az új technológia és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás révén a vezetők pillanatok alatt tájékozódhatnak azügyben, hogy milyen messze van például a legközelebbi benzinkút, vagy esetleg bankautomata.
A hét éve alapított Speechworks cégről annyit érdemes tudni, hogy négyszáz alkalmazottja van, és a száz nagyobb partnere közé olyan mamutcégek tartoznak, mint például az AOL Time Warner, a FedEx, vagy a Yahoo.