SG.hu
A Waymo robotaxi cég összehasonlította járműveit az emberi vezetőkkel

A Waymo egy új tanulmányt tett közzé, amely szerint a teljesen vezető nélküli járművei 56,7 millió mérföld megtétele után egyértelműen jobb teljesítményt nyújtanak az emberi sofőröknél.
A lektorált tanulmány, amelyet a Traffic Injury Prevention Journal című folyóiratban terveznek megjelentetni, 11 különböző baleseti forgatókönyvben elemzi a Waymo teljesítményét az emberi sofőrökkel összehasonlítva. Emellett a tanulmány korai bizonyítékokat idéz arra vonatkozóan, hogy a vállalat járművei képesek megelőzni a legsúlyosabb típusú sérüléseket a balesetek során. A tanulmány a Waymo biztonsági érveit igyekszik alátámasztani, miközben a cég újabb városokban vezeti be robotaxijait.
A Waymo teljesen vezető nélküli járművei 2025 januárjáig 56,7 millió mérföldet tettek meg a négy fő piacán - Phoenix, San Francisco, Los Angeles és Austin. A vállalat ezeknek a mérföldeknek az adatait összehasonlította az emberi vezetők adataival, hogy megállapítsa, mennyivel biztonságosabbak a járművei bizonyos helyzetekben, például a hátulról történő ütközésekben, a másodlagos ütközésekben és az oldalirányú ütközésekben. Az adatok elemzése után a vállalat szerint járművei 92 százalékkal csökkentették a gyalogosok sérüléseit, 82 százalékkal a kerékpárosokét és 82 százalékkal a motorkerékpárosokét. A Waymo emellett 96 százalékkal kevesebb jármű-jármű ütközést regisztrált a kereszteződésekben az emberi sofőrökhöz képest, ami a vállalat szerint az Egyesült Államokban a vezető oka a közúti sérüléseknek.
A tanulmány szerint 2025 januárjáig mind a négy városban összesen 48 sérülést, 18 légzsák-kioldást és 2 „súlyos sérülés gyanúját” jegyeztek fel a Waymo járműveit érintő balesetekben. A súlyos sérüléses esetek még mindig ritkák, ami a vállalatot arra a következtetésre juttatta, hogy „több mérföldre van szükség ahhoz, hogy statisztikai következtetéseket lehessen levonni” arról, hogy a vezető nélküli járművei jobban el tudják-e kerülni azokat, mint az emberi sofőrök.
A Waymo szerint az adatok mégis azt bizonyítják, hogy önvezető autói jobban elkerülik a baleseteket és a sérüléseket, mint az emberi sofőrök. „Izgalmas látni azt a valódi pozitív hatást, amit a Waymo Amerika utcáin gyakorol, ahogyan tovább terjeszkedünk” - mondta Mauricio Peña, a Waymo biztonsági vezetője. „Ez a kutatás megerősíti az egyre több bizonyítékot arra, hogy a Waymo döntő szerepet játszik a súlyos balesetek csökkentésében és az összes úthasználó védelmében.”
A Waymo továbbra is azon kevés autonóm jármű üzemeltető közé tartozik, akik hajlandóak közzétenni saját adataikat, hogy segítsék annak bizonyítását, hogy a vezető nélküli autók ugyanolyan biztonságosak vagy biztonságosabbak lehetnek, mint az emberek. A vállalat több olyan jelentést is kiadott, amelyben biztosítási adatokat elemezve mutatja be, hogy járművei ritkábban ütköznek és kevesebb anyagi kárt okoznak, mint az ember vezette járművek. A cég közzétett egy tanulmányt, amelyben leírta, hogyan teljesítettek járművei egy virtuális, hiperfigyelmes emberi sofőrrel összehasonlítva. És létrehozta saját online biztonsági központját, hogy összegyűjtse ezeket a jelentéseket, azzal az átfogó üzenettel, hogy autonóm járműveitől nem kell félni.
Az biztos, hogy az önvezető autók - beleértve a Waymót is - még mindig küzdenek a közvélemény elfogadottságának problémájával. Belehajtanak építési területekbe, elállják a mentőautók útját, áthajtanak a piros lámpán, és még egy-egy kerékpárost vagy gyalogost is megsebesítenek. Számos közvélemény-kutatás kimutatta, hogy az autonóm járművek támogatottsága az évek során csökkent, a technológiával szembeni ellenséges hozzáállás pedig nőtt. A Waymo úgy gondolja, hogy az átláthatósággal kapcsolatos megközelítése segíthet a maga javára fordítani a helyzetet.
A lektorált tanulmány, amelyet a Traffic Injury Prevention Journal című folyóiratban terveznek megjelentetni, 11 különböző baleseti forgatókönyvben elemzi a Waymo teljesítményét az emberi sofőrökkel összehasonlítva. Emellett a tanulmány korai bizonyítékokat idéz arra vonatkozóan, hogy a vállalat járművei képesek megelőzni a legsúlyosabb típusú sérüléseket a balesetek során. A tanulmány a Waymo biztonsági érveit igyekszik alátámasztani, miközben a cég újabb városokban vezeti be robotaxijait.
A Waymo teljesen vezető nélküli járművei 2025 januárjáig 56,7 millió mérföldet tettek meg a négy fő piacán - Phoenix, San Francisco, Los Angeles és Austin. A vállalat ezeknek a mérföldeknek az adatait összehasonlította az emberi vezetők adataival, hogy megállapítsa, mennyivel biztonságosabbak a járművei bizonyos helyzetekben, például a hátulról történő ütközésekben, a másodlagos ütközésekben és az oldalirányú ütközésekben. Az adatok elemzése után a vállalat szerint járművei 92 százalékkal csökkentették a gyalogosok sérüléseit, 82 százalékkal a kerékpárosokét és 82 százalékkal a motorkerékpárosokét. A Waymo emellett 96 százalékkal kevesebb jármű-jármű ütközést regisztrált a kereszteződésekben az emberi sofőrökhöz képest, ami a vállalat szerint az Egyesült Államokban a vezető oka a közúti sérüléseknek.

A tanulmány szerint 2025 januárjáig mind a négy városban összesen 48 sérülést, 18 légzsák-kioldást és 2 „súlyos sérülés gyanúját” jegyeztek fel a Waymo járműveit érintő balesetekben. A súlyos sérüléses esetek még mindig ritkák, ami a vállalatot arra a következtetésre juttatta, hogy „több mérföldre van szükség ahhoz, hogy statisztikai következtetéseket lehessen levonni” arról, hogy a vezető nélküli járművei jobban el tudják-e kerülni azokat, mint az emberi sofőrök.
A Waymo szerint az adatok mégis azt bizonyítják, hogy önvezető autói jobban elkerülik a baleseteket és a sérüléseket, mint az emberi sofőrök. „Izgalmas látni azt a valódi pozitív hatást, amit a Waymo Amerika utcáin gyakorol, ahogyan tovább terjeszkedünk” - mondta Mauricio Peña, a Waymo biztonsági vezetője. „Ez a kutatás megerősíti az egyre több bizonyítékot arra, hogy a Waymo döntő szerepet játszik a súlyos balesetek csökkentésében és az összes úthasználó védelmében.”
A Waymo továbbra is azon kevés autonóm jármű üzemeltető közé tartozik, akik hajlandóak közzétenni saját adataikat, hogy segítsék annak bizonyítását, hogy a vezető nélküli autók ugyanolyan biztonságosak vagy biztonságosabbak lehetnek, mint az emberek. A vállalat több olyan jelentést is kiadott, amelyben biztosítási adatokat elemezve mutatja be, hogy járművei ritkábban ütköznek és kevesebb anyagi kárt okoznak, mint az ember vezette járművek. A cég közzétett egy tanulmányt, amelyben leírta, hogyan teljesítettek járművei egy virtuális, hiperfigyelmes emberi sofőrrel összehasonlítva. És létrehozta saját online biztonsági központját, hogy összegyűjtse ezeket a jelentéseket, azzal az átfogó üzenettel, hogy autonóm járműveitől nem kell félni.
Az biztos, hogy az önvezető autók - beleértve a Waymót is - még mindig küzdenek a közvélemény elfogadottságának problémájával. Belehajtanak építési területekbe, elállják a mentőautók útját, áthajtanak a piros lámpán, és még egy-egy kerékpárost vagy gyalogost is megsebesítenek. Számos közvélemény-kutatás kimutatta, hogy az autonóm járművek támogatottsága az évek során csökkent, a technológiával szembeni ellenséges hozzáállás pedig nőtt. A Waymo úgy gondolja, hogy az átláthatósággal kapcsolatos megközelítése segíthet a maga javára fordítani a helyzetet.