SG.hu
Az elektromos autógyártás sztárjává akar válni a Foxconn

Az iPhone-ok bérgyártásáról ismert óriáscég az Nvidia segítségével akar globális szereplővé válni az elektromos autók piacán.
A Foxconn elnöke, Young Liu és az Nvidia tajvani születésű vezérigazgatója, Jensen Huang Tajpejben közösen jelentette be a terveket új MI-adatközpontok építéséről. A színpadon megosztozó duó szerint az Nvidia chipjeit és szoftvereit használó új létesítmények lehetővé teszik a Foxconn számára, hogy jobban kihasználja a mesterséges intelligenciát az elektromos járművekben alkalmazások széles skálájának működtetésére. Ezek közé tartozik az autonóm járművek, robotikai platformok és nagyméretű nyelvi modellek képzése. "Egy új számítástechnikai forradalom kezdetén állunk" - mondta Huang. "Ez a szoftverkészítés egy teljesen új módjának kezdete - számítógépek segítségével olyan szoftvereket írunk, amelyekre ember nem képes." Állításuk szerint a fejlett chipek által működtetett nagy számítási rendszerek a mindennapi interakciókból tanulva képesek lesznek szoftverplatformokat fejleszteni az elektromos autók következő generációjához.
"A gyártás egy új típusa alakul ki - az intelligencia gyártása és az azt előállító adatközpontok, azaz az MI-gyárak" - mondta Huang, hozzátéve, hogy a Foxconn rendelkezik a megfelelő szakértelemmel és a méretaránnyal ahhoz, hogy ezeket a gyárakat globálisan megépítse. "A Foxconn gyártási szolgáltató vállalatból platformmegoldásokat kínáló vállalattá válik" - mondta Liu. "Három rövid év alatt a Foxconn figyelemre méltó választékot mutatott be a csúcskategóriás szedán, személyszállító crossover, SUV, kompakt pick-up, busz és furgonok terén." A Foxconn - amely leginkább az Apple iPhone-ok összeszerelőjeként ismert - hasonló üzleti modellt képzel el az autók esetében is. A járműveket nem saját márkaneve alatt értékesíti majd a cég, hanem tajvani és a globális ügyfelek számára fogja gyártani őket.
A Foxconn 2021-ben mutatott be először elektromos-modelleket, egyből hármat, két személyautót és egy autóbuszt. Ezeket további modellek követték tavaly, és két új - a Model N, egy teherszállító furgon és a Model B, egy kompakt SUV - a Foxconn mostani technológiai napján. A cég elektromos buszai tavaly kezdték meg a közlekedést a dél-tajvani Kaohsziung városában, míg az első elektromos autójukat - amelyet a tajvani Luxgen autógyártó N7 márkanév alatt értékesít - várhatóan 2024 januárjától kezdik el szállítani a szigetországban.
A Foxconn egy jelentős iparágba lépett be. A Nemzetközi Energiaügynökség adatai szerint az elektromos autók - beleértve a tisztán akkumulátoros és hibrid járműveket is - globális értékesítése tavaly meghaladta a 10 millió darabot, ami 55%-os növekedést jelent 2021-hez képest. Az előrejelzés szerint 2023-ban közel 14 millió elektromos autót fognak eladni.
A Foxconn - amelynek neve hivatalosan Hon Hai Technology Group - új iparágakba, például az elektromos autók gyártásába, a digitális egészségügybe és a robotikába való belépéssel bővíti üzleti tevékenységét. Elemzők szerint a járműgyártásba való belépés "logikus diverzifikáció". "Az okostelefonok piaca már most is nagyon telített, és a növekedési lehetőségek egyre csekélyebbek" - mondta Kylie Huang, a Daiwa tajpeji elemzője. "Ha valóban be tudnak kapcsolódni a járműgyártó üzletágba, akkor úgy gondolom, hogy már a következő néhány évben befolyásossá válhatnak." Liu újságíróknak elmondta, hogy a vállalat azt reméli, hogy 2025-re a világ elektromos autóinak 5%-át ők fogják gyártani, de a végső céljuk ennél is jóval magasabb.
Az iparágba való betörés azonban nem volt teljesen zökkenőmentes. Tavaly a Foxconn megvásárolta az ohiói Lordstown Motors üzemét, amely korábban a General Motors számára gyártott autókat. Ez a partnerség júniusban ért véget, az amerikai autógyár csődvédelmet kért és pert indított a Foxconn ellen. A Lordstown Motors "csalással" és a beruházási ígéretek be nem tartásával vádolta a Foxconnt, míg a Foxconn "érdemtelennek" minősítette a keresetet, és bírálta a vállalatot "rágalmazás és rosszindulatú támadások" miatt.
A Foxconn most egyértelműen mégis elkötelezte magát a szektor mellett, két új stratégiai vezetőt vettek fel a járműgyártás és a chip üzletágak élére. Chiang Shang-yi tajvani félvezetőipari veterán, aki segített a TSMC-nek globális chipgyártóvá válni, míg az elektromos autó-egységet Jun Seki, a Nissan Motor korábbi vezérigazgató-helyettese vezeti. Májusban a Foxconn új partnerséget jelentett be az Infineon Technologies-szal, egy autóipari félvezető chipekre specializálódott német vállalattal, hogy új kutatóközpontot hozzanak létre Tajvanon.
Bill Russo, a sanghaji székhelyű Automobility tanácsadó cég alapítója szerint a Foxconn előnye, hogy szórakoztatóelektronikai háttérrel rendelkezik, ami lehetővé teheti, hogy a hagyományos autógyártókhoz képest innovatívabb termékekkel álljon elő. "A legnagyobb probléma a hagyományos autógyártókkal az, hogy olyan sok korábbi befektetésük van egy régi platformba, hogy jellemzően nem tiszta lappal, hanem erősen korlátozott követelményekkel kezdenek" - mondta. "Ezek az átvett technológiák korlátozzák a járművekről való gondolkodásmódot. Amikor a Tesla elindult, azzal kezdte, hogy azt mondta: 'Mindent megkérdőjelezek, megváltoztatom az autó alapvető felépítését és nagymértékben leegyszerűsítem'. Szerintem ez az előnye egy technológiai vállalatnak. És szerintem a Foxconn is így fog hozzáállni a dologhoz".
A Foxconn elnöke, Young Liu és az Nvidia tajvani születésű vezérigazgatója, Jensen Huang Tajpejben közösen jelentette be a terveket új MI-adatközpontok építéséről. A színpadon megosztozó duó szerint az Nvidia chipjeit és szoftvereit használó új létesítmények lehetővé teszik a Foxconn számára, hogy jobban kihasználja a mesterséges intelligenciát az elektromos járművekben alkalmazások széles skálájának működtetésére. Ezek közé tartozik az autonóm járművek, robotikai platformok és nagyméretű nyelvi modellek képzése. "Egy új számítástechnikai forradalom kezdetén állunk" - mondta Huang. "Ez a szoftverkészítés egy teljesen új módjának kezdete - számítógépek segítségével olyan szoftvereket írunk, amelyekre ember nem képes." Állításuk szerint a fejlett chipek által működtetett nagy számítási rendszerek a mindennapi interakciókból tanulva képesek lesznek szoftverplatformokat fejleszteni az elektromos autók következő generációjához.
"A gyártás egy új típusa alakul ki - az intelligencia gyártása és az azt előállító adatközpontok, azaz az MI-gyárak" - mondta Huang, hozzátéve, hogy a Foxconn rendelkezik a megfelelő szakértelemmel és a méretaránnyal ahhoz, hogy ezeket a gyárakat globálisan megépítse. "A Foxconn gyártási szolgáltató vállalatból platformmegoldásokat kínáló vállalattá válik" - mondta Liu. "Három rövid év alatt a Foxconn figyelemre méltó választékot mutatott be a csúcskategóriás szedán, személyszállító crossover, SUV, kompakt pick-up, busz és furgonok terén." A Foxconn - amely leginkább az Apple iPhone-ok összeszerelőjeként ismert - hasonló üzleti modellt képzel el az autók esetében is. A járműveket nem saját márkaneve alatt értékesíti majd a cég, hanem tajvani és a globális ügyfelek számára fogja gyártani őket.

A Foxconn 2021-ben mutatott be először elektromos-modelleket, egyből hármat, két személyautót és egy autóbuszt. Ezeket további modellek követték tavaly, és két új - a Model N, egy teherszállító furgon és a Model B, egy kompakt SUV - a Foxconn mostani technológiai napján. A cég elektromos buszai tavaly kezdték meg a közlekedést a dél-tajvani Kaohsziung városában, míg az első elektromos autójukat - amelyet a tajvani Luxgen autógyártó N7 márkanév alatt értékesít - várhatóan 2024 januárjától kezdik el szállítani a szigetországban.
A Foxconn egy jelentős iparágba lépett be. A Nemzetközi Energiaügynökség adatai szerint az elektromos autók - beleértve a tisztán akkumulátoros és hibrid járműveket is - globális értékesítése tavaly meghaladta a 10 millió darabot, ami 55%-os növekedést jelent 2021-hez képest. Az előrejelzés szerint 2023-ban közel 14 millió elektromos autót fognak eladni.
A Foxconn - amelynek neve hivatalosan Hon Hai Technology Group - új iparágakba, például az elektromos autók gyártásába, a digitális egészségügybe és a robotikába való belépéssel bővíti üzleti tevékenységét. Elemzők szerint a járműgyártásba való belépés "logikus diverzifikáció". "Az okostelefonok piaca már most is nagyon telített, és a növekedési lehetőségek egyre csekélyebbek" - mondta Kylie Huang, a Daiwa tajpeji elemzője. "Ha valóban be tudnak kapcsolódni a járműgyártó üzletágba, akkor úgy gondolom, hogy már a következő néhány évben befolyásossá válhatnak." Liu újságíróknak elmondta, hogy a vállalat azt reméli, hogy 2025-re a világ elektromos autóinak 5%-át ők fogják gyártani, de a végső céljuk ennél is jóval magasabb.

Az iparágba való betörés azonban nem volt teljesen zökkenőmentes. Tavaly a Foxconn megvásárolta az ohiói Lordstown Motors üzemét, amely korábban a General Motors számára gyártott autókat. Ez a partnerség júniusban ért véget, az amerikai autógyár csődvédelmet kért és pert indított a Foxconn ellen. A Lordstown Motors "csalással" és a beruházási ígéretek be nem tartásával vádolta a Foxconnt, míg a Foxconn "érdemtelennek" minősítette a keresetet, és bírálta a vállalatot "rágalmazás és rosszindulatú támadások" miatt.
A Foxconn most egyértelműen mégis elkötelezte magát a szektor mellett, két új stratégiai vezetőt vettek fel a járműgyártás és a chip üzletágak élére. Chiang Shang-yi tajvani félvezetőipari veterán, aki segített a TSMC-nek globális chipgyártóvá válni, míg az elektromos autó-egységet Jun Seki, a Nissan Motor korábbi vezérigazgató-helyettese vezeti. Májusban a Foxconn új partnerséget jelentett be az Infineon Technologies-szal, egy autóipari félvezető chipekre specializálódott német vállalattal, hogy új kutatóközpontot hozzanak létre Tajvanon.
Bill Russo, a sanghaji székhelyű Automobility tanácsadó cég alapítója szerint a Foxconn előnye, hogy szórakoztatóelektronikai háttérrel rendelkezik, ami lehetővé teheti, hogy a hagyományos autógyártókhoz képest innovatívabb termékekkel álljon elő. "A legnagyobb probléma a hagyományos autógyártókkal az, hogy olyan sok korábbi befektetésük van egy régi platformba, hogy jellemzően nem tiszta lappal, hanem erősen korlátozott követelményekkel kezdenek" - mondta. "Ezek az átvett technológiák korlátozzák a járművekről való gondolkodásmódot. Amikor a Tesla elindult, azzal kezdte, hogy azt mondta: 'Mindent megkérdőjelezek, megváltoztatom az autó alapvető felépítését és nagymértékben leegyszerűsítem'. Szerintem ez az előnye egy technológiai vállalatnak. És szerintem a Foxconn is így fog hozzáállni a dologhoz".