Gyurkity Péter
Már drágább az e-autók töltése, mint a tankolás
Egy friss felmérés szerint a tavalyi év végén alaposan megdrágult az elektromos töltés.
Az elektromobilitás témája meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, legutóbb ezzel kapcsolatban arról értekeztünk, hogy belátható időn belül már az új autók fele lesz elektromos. Eközben érdekes tanulmány látott napvilágot a tengerentúlon, amelyben az ottani töltési költségeket vetik össze, igencsak meglepő eredménnyel.
Január legvégén a michigani AEG tette elérhetővé saját részletes anyagát, amelyben a hagyományos (ICE) és az elektromos meghajtásra támaszkodó személyautók töltési költségeit hasonlították össze. Ebből gyorsan kiderül, hogy a tavalyi év utolsó periódusában már megfordult a helyzet, amíg ugyanis a belsőégésű motorral ellátott, átlagos eladási áron gazdára találó autóknál 11,29 dollárba került a 100 mérföld (160 km) megtételéhez elegendő üzemanyag biztosítása, addig a hasonló árkategóriában elhelyezkedő elektromos járműveknél ugyanez már többe került. A különbség 31 cent volt abban az esetben, ha a tulajdonosok kizárólag otthon, a garázsban töltötték fel meglévő e-autóikat, amennyiben azonban valamilyen kereskedelmi szolgáltatást vettek ehhez igénybe, az eltérés már 3 dollárra ugrott.
Kifejezetten érdekes, hogy a luxuskategóriában ettől eltérő képet látunk, ugyanis a hagyományos szegmens képviselőinél csaknem 20 dollárba került a 100 mérföldes hatótáv biztosítása, miközben a hasonló elektromos fejlesztéseknél ez sorrendben 12,4 és 15,95 dollár volt – ismét attól függően, hogy a garázsban, avagy máshol, valamilyen szolgáltatás igénybe vételével oldották ezt meg. A pontos okokra nem térnek ki, viszont azt kihangsúlyozták, hogy minden téren igyekeztek valós körülményeket alapul venni, a mindennapokban tapasztalt élményre támaszkodva.
Eközben arról is beszámolnak, hogy decemberben és január elején több mint 120, balesetben megsérült Tesla Model Y kelt el különböző aukciókon, mivel ezek megjavítása túl sokba került volna.
Az elektromobilitás témája meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, legutóbb ezzel kapcsolatban arról értekeztünk, hogy belátható időn belül már az új autók fele lesz elektromos. Eközben érdekes tanulmány látott napvilágot a tengerentúlon, amelyben az ottani töltési költségeket vetik össze, igencsak meglepő eredménnyel.
Január legvégén a michigani AEG tette elérhetővé saját részletes anyagát, amelyben a hagyományos (ICE) és az elektromos meghajtásra támaszkodó személyautók töltési költségeit hasonlították össze. Ebből gyorsan kiderül, hogy a tavalyi év utolsó periódusában már megfordult a helyzet, amíg ugyanis a belsőégésű motorral ellátott, átlagos eladási áron gazdára találó autóknál 11,29 dollárba került a 100 mérföld (160 km) megtételéhez elegendő üzemanyag biztosítása, addig a hasonló árkategóriában elhelyezkedő elektromos járműveknél ugyanez már többe került. A különbség 31 cent volt abban az esetben, ha a tulajdonosok kizárólag otthon, a garázsban töltötték fel meglévő e-autóikat, amennyiben azonban valamilyen kereskedelmi szolgáltatást vettek ehhez igénybe, az eltérés már 3 dollárra ugrott.
Kifejezetten érdekes, hogy a luxuskategóriában ettől eltérő képet látunk, ugyanis a hagyományos szegmens képviselőinél csaknem 20 dollárba került a 100 mérföldes hatótáv biztosítása, miközben a hasonló elektromos fejlesztéseknél ez sorrendben 12,4 és 15,95 dollár volt – ismét attól függően, hogy a garázsban, avagy máshol, valamilyen szolgáltatás igénybe vételével oldották ezt meg. A pontos okokra nem térnek ki, viszont azt kihangsúlyozták, hogy minden téren igyekeztek valós körülményeket alapul venni, a mindennapokban tapasztalt élményre támaszkodva.
Eközben arról is beszámolnak, hogy decemberben és január elején több mint 120, balesetben megsérült Tesla Model Y kelt el különböző aukciókon, mivel ezek megjavítása túl sokba került volna.