Gyurkity Péter
Előírja az e-autók arányát Kanada
Gyorsan futtatnák fel az eladások arányát, ehhez viszont nagyot kell majd ugraniuk.
Az elektromos autók területén belül legutóbb a legmegbízhatóbb típusokról írtunk, amelyek között egy vadonatúj, valamint két jól ismert szereplő kapott helyet, legalábbis az általunk hivatkozott felmérésben. Most Kanadából futott be újabb hír, amely már az eladások arányának kötelező jellegű emeléséről szól, erről született ugyanis politikai döntés az országban.
A kormányzat hivatalos bejelentése alapján alig néhány éven belül szeretnék elérni az első komolyabb célkitűzést, bár a végeredmény, a teljes átállás csak 2035-re valósulna meg. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a könnyebb, úgynevezett light-duty Zero-Emission Vehicle (ZEV) kategória esetében írnak elő egy bizonyos kvótát, amely az új eladásokon belüli arány folyamatos növelését eredményezné, ennek következtében tehát az autógyártók és az importőrök megadott arányban adhatnának csak el hagyományos, illetve hibrid meghajtásra épülő példányokat. Amennyiben ennek nem tesznek eleget, a Canadian Environmental Protection Act értelmében komoly büntetést szabhatnak ki majd rájuk.
A terv meglehetősen ambiciózus, hiszen már 2026-ra írják elő az első célkitűzést, amely a fenti ZEV-autók 20 százalékos arányát jelöli ki az új eladásokon belül. Ez az évtized végére már 60 százalékra ugrana, 2035-ben pedig kizárólag tisztán elektromos megoldásokat értékesíthetnének az országon belül, legalábbis a könnyebb kategóriában. Ennek megvalósításához nagy ugrásra lesz szükség, hiszen a tisztán elektromos és hibrid autók tavaly együttesen érték csak el a teljes eladások 5,2 százalékát, ami az idei első félévben 7,2 százalékra emelkedett. Ebben nyilván szerepe van a helyi viszonyoknak, hiszen a mélyen fagypont alatti hőmérsékletek (amelyek az ország legtöbb részén minimum 4-5 hónapig jelen vannak) eleve leszűkítik a mindennapi használatra alkalmas járművek körét.
A szabályozás mindenesetre az egész országra kiterjed majd, ezzel Brit-Kolumbia és Québec példáját követik, hiszen e két tartomány már most is hasonló menetrendet tart érvényben.
Az elektromos autók területén belül legutóbb a legmegbízhatóbb típusokról írtunk, amelyek között egy vadonatúj, valamint két jól ismert szereplő kapott helyet, legalábbis az általunk hivatkozott felmérésben. Most Kanadából futott be újabb hír, amely már az eladások arányának kötelező jellegű emeléséről szól, erről született ugyanis politikai döntés az országban.
A kormányzat hivatalos bejelentése alapján alig néhány éven belül szeretnék elérni az első komolyabb célkitűzést, bár a végeredmény, a teljes átállás csak 2035-re valósulna meg. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a könnyebb, úgynevezett light-duty Zero-Emission Vehicle (ZEV) kategória esetében írnak elő egy bizonyos kvótát, amely az új eladásokon belüli arány folyamatos növelését eredményezné, ennek következtében tehát az autógyártók és az importőrök megadott arányban adhatnának csak el hagyományos, illetve hibrid meghajtásra épülő példányokat. Amennyiben ennek nem tesznek eleget, a Canadian Environmental Protection Act értelmében komoly büntetést szabhatnak ki majd rájuk.
A terv meglehetősen ambiciózus, hiszen már 2026-ra írják elő az első célkitűzést, amely a fenti ZEV-autók 20 százalékos arányát jelöli ki az új eladásokon belül. Ez az évtized végére már 60 százalékra ugrana, 2035-ben pedig kizárólag tisztán elektromos megoldásokat értékesíthetnének az országon belül, legalábbis a könnyebb kategóriában. Ennek megvalósításához nagy ugrásra lesz szükség, hiszen a tisztán elektromos és hibrid autók tavaly együttesen érték csak el a teljes eladások 5,2 százalékát, ami az idei első félévben 7,2 százalékra emelkedett. Ebben nyilván szerepe van a helyi viszonyoknak, hiszen a mélyen fagypont alatti hőmérsékletek (amelyek az ország legtöbb részén minimum 4-5 hónapig jelen vannak) eleve leszűkítik a mindennapi használatra alkalmas járművek körét.
A szabályozás mindenesetre az egész országra kiterjed majd, ezzel Brit-Kolumbia és Québec példáját követik, hiszen e két tartomány már most is hasonló menetrendet tart érvényben.