Berta Sándor

Kaliforniában bárki kérhet digitális rendszám­táblát

Ezek fekete vagy fehér hátterű nagy felbontású kijelzők, havonta fizetni kell a használatukért.

Néhány évvel ezelőtt Kaliforniában elindult a digitális rendszámtáblák kísérleti programja, amely sikeresen lezajlott. Most az Autoblog arról számolt be, hogy a szövetségi állam minden autótulajdonos számára hozzáférhetővé tette az ilyen rendszámtáblákat. Ez egy nemrég elfogadott törvényjavaslatnak (AB-984) köszönhető. Fontos megkötés ugyanakkor, hogy jelenleg csak a Reviver nevű gyártó kínálhat és értékesíthet ilyen termékeket. A vállalat közölte, hogy eddig körülbelül 10 000 ilyen rendszámtáblát tudtak értékesíteni, de ezek a számok a kapcsolódó kísérleti programból származnak. Azáltal, hogy a projekt immár mindenki számára elérhetővé vált, a számok minden bizonnyal jelentősen emelkedni fognak.

A digitális rendszámtáblák monokromatikus nagy felbontású kijelzők, amelyek világos és sötét üzemmódban is működtethetők, azaz fehér vagy fekete háttérrel rendelkeznek. Ezeket a kijelzőket a beépített akkumulátor vagy az autó akkumulátora is táplálhatja. Az Autoblog rámutatott, hogy csak annak érdemes ilyen rendszámot beszereznie, akinek tetszik annak kinézete. E megoldások korlátozott mértékben személyre szabhatók, hiszen a tényleges szám/betű kombináció alatt a járművet "azonosító" szöveg is alkalmazható.


A Reviver hangsúlyozta, hogy a digitális rendszámtáblák -40 Celsius-fok és 80 Celsius-fok között működnek. A cég hozzátette, hogy ezek a megoldások különböző funkciókkal is rendelkeznek majd, többek között lopott autókra való figyelmeztetéssel, integrált útdíj- és parkolási számlázási rendszerrel, járműdiagnosztikával és még sok mással. A digitális rendszámtáblák jelenleg csak előfizetési konstrukció keretében érhetők el, négy évig havonta legalább 19,95 dollárba kerülnek. Az összeg egyben is kifizethető, akkor a járműtulajdonosnak 215,40 dollárt kell átutalnia minden évben. A rendszámtáblák szakszerű beszereléséért 150 dollárt kell fizetni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Dodo55 #8
    #1:
    A válasz a cikk végén:
    "A digitális rendszámtáblák jelenleg csak előfizetési konstrukció keretében érhetők el, négy évig havonta legalább 19,95 dollárba kerülnek. Az összeg egyben is kifizethető, akkor a járműtulajdonosnak 215,40 dollárt kell átutalnia minden évben. A rendszámtáblák szakszerű beszereléséért 150 dollárt kell fizetni."

    Amíg ez nem kötelező, addig valakinek szimplán csak egy jó üzlet, amint viszont esetleg az lesz ebben a formában, akkor egy újabb merényletkísérlet a saját tulajdon intézményrendszere ellen amivel újabb olajat öntenek a tűzre azoknál, akik kezdik az ilyesmit egyre kevesebb türelemmel viselni. Értsd: amiért én tisztességgel megdolgoztam már egyszer, azt senki ne akarja elvenni és pénzt szedni érte, mert a csuklója és az orra is csontból van.

    #6:
    Semmi gond ezekkel a statáriális intézkedésekkel, ha van felelős személy aki bármifajta tévedésért azonnal és előzékenyen helyt áll. Pl. fejlett jogállamokban ilyesmi már most is működik abban a formában, hogy ha álhíreket terjesztenek a külföldi tulajdonú kereskedelmi TV híradójában arról, hogy D1/D2 téves autópályamatrica kategóriáért bírság jár akkor is, ha a díjkategória egyező, akkor a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. telefonos ügyfélszolgálati munkatársa a nevének és a hangfelvétel azonosítójának bediktálásával kezeskedik személyesen azért, hogy ilyenért egyébként nem bírságolnak és nem is bírásgoltak soha és nyugodtan hivatkozzak rá ha mégis bárki engem ezzel próbálna meg fizetésre bírni. Szóval ezen az elven pl. ha a kölcsönzött autómra véletlenül / tévedésből kiírják, hogy lopott és ez nekem úgy tűnik majd fel, hogy a rendőr aki megállít helyből már az előállításomra készül, akkor pl. utána kárpótlásul az a kölcsönzött autó az enyém, az árát meg majd levonják attól az alkalmazottól, aki véletlenül rámnyomta a tiltást, esetleg a software fejlesztőjétől, ha automatikusan történt a dolog. Ha vannak ilyen erős garanciák, akkor biztosan be lehet vezetni ilyen vezérlési lehetőségeket a társadalom megdönthetetlen ellenállása nélkül
  • Tetsuo #7
    Hatékonyabb lenne mindezt már az autóba építeni, vagyis ott engedélyezni/letiltani és felügyelni az adott tevékenységeket.
  • kvp #6
    A digitalis tablat a hatosag tudja csak iranyitani. Barmilyen modositas a kocsi tulajdonosa vagy barmilyen kulso szemely reszerol hack-elesnek szamit es mivel allami rendszerrol van szo, ezert eleg sulyosan buntetik. (pl. Kaliforniaban sokkal sulyosabban mint egy auto fegyverrel torteno elrablast)

    Az egyetlen tenyleg hasznos felhasznalasi terulet az auto korozottsegenek megjelenitese lehet, tehat ha valaki nem viszi vissza idore a kocsit a kolcsonzobe, akkor a jarmu blokkolasa mellett kiirhatjak a rendszamok helyere, hogy lopott auto. Figyelembe veve, hogy mennyire gyakori a fegyvers autorablak arrafele, ez ott talan masoknak is jol johet. Felteve, hogy a rendorseg altal tavolrol vezerelheto inditasgatlo is be van epitve a kocsiba, ami egyelore csak opcio, de a jovoben a tervek szerint kotelezo lesz. A vezerles alapvetoen ugyanazon az adatkapcsolaton at megy mint a tablak frissitese. (a radios zavaras elkerulese erdekeben lehetne az, hogy minden inditas elott ellenorzi az adatkapcsolaton at a kozponti adatbazist es ha nincs kapcsolat, negativ a jarmu bejegyzese vagy kornyezetvedelmi okokbol aznapra le lett tiltva az auto hasznalata, akkor nem hagyja elinditani)
  • mortep #5
    pl. ki lehetne iratni autópálya-matrica-kameráinak azt hogy drop table users, utánna meg rögtön visszaváltani avagy a "legkedvesebb" szomszéd rendszámát megjeleníteni 150km/h mellett traffipax kameráknak... csak egy kis kreativitás kell
  • Sequoyah #4
    Szerencsere van aki kiprobalja, es majd par ev mulva visszajelez hogy volt-e ertelme. Ha igen, akkor masok is atallhatnak, ha nem akkor nem.
  • t_robert #3
    Amúgy egyetértek. Egy amúgy statikus adatokat tartalmazó rendszámtábla esetében nem sok értelme van a digitális kijelzésnek. Léteznek kisebb digitális ártáblák nálunk is például tesco és egyebek. De ott a lényeg pont a változtathatóságon van. Változik a termék ára, akkor kint a polcon is átírodik a kis digitális táblán az aktuális ár. Elég a központi rendszerben árazni. USA.ban talán ott van a dolognak értelme, hogy hogy ott a rendszám nem az autóhoz kötődő adat, hanem a személyhez. Vagyis ha van valakinek egy saját rendszáma és kocsit cserél, akkor viszi magával a saját rendszámot a következő kocsira. Aki megveszi a kocsimat meg majd ráteszi a saját nevén levő rendszámot vagy kér rá egyet magának. Ilyenkor segítség lehet a rendszám digitális átírása.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2022.10.18. 12:35:26
  • t_robert #2
    ha James Bondban ez Q láthatta volna. Az ő idejében még mechanikusan kellett új rendszámtáblát átforgatni az Aston Martinen. Ma már menne digitálisan is az átírás.... :) Amúgy nem tartom túl praktikus dolognak. a digitális kijelzés túl sérülékeny. Elég egy kis koccanás vagy kavics felverődés a sérüléshez. Azért egy kicsit megnyomott vagy kavics által eltalált hagyományos rendszámtábla működő képes marad. Legfeljebb egy kicsit behorpad. Egy berepedő vagy összetörő digitális kijelzőnek annyi....
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2022.10.18. 12:27:00
  • Zsombor99 #1
    Vajon mi értelme lehet annak, hogy egy teljesen statikus táblát kijelzőre cseréljenek, hogy tulajdonképpen ugyanazt jelenítse meg, mint ami egy teljesen hagyományos rendszámtáblán lenne? Túl sok értelmét nem látom...