Gyurkity Péter
Rekordot döntöttek júniusban az e-autók
Minden eddiginél több ilyen jármű kelt el, amit a hibridek gyengélkedése sem tudott megakadályozni.
A szép ütemben bővülő szegmens fejleményeiről mi is folyamatosan beszámolunk, nemrég például arról írtunk, hogy a tisztán elektromos autóknál apad a Tesla előnye, ami elsősorban a nagy kínai rivális előrenyomulásának köszönhető. Most a júniusi adatok futottak be, ezekből pedig ismét szép növekedés, újabb rekord rajzolódik ki.
A külsős forrás által közzétett részletes anyagban azt látjuk, hogy júniusban már igencsak megközelítettük az 1 milliós álomhatárt, világszerte ugyanis több mint 900 ezer plug-in elektromos autót adtak el a különböző gyártók. Ezzel a teljes piac 16 százalékát kaparintották meg ezen megoldások, bár a kategórián belül már vegyes képet látunk, hiszen a hibridek hónapok óta gyengélkednek és már csak alig 4 százalékot mondhattak magukénak. A tisztán elektromos autók ezzel szemben 12 százalékot értek el, ami durván 685 ezer példányt jelent, vagyis ma már nagyjából háromszor annyi ilyen fejlesztést értékesítenek, mint hibrid változatot. Az összesített eredmény tekintetében idén 4,1 millió darabnál járunk, miközben tavaly a teljes évben 6,5 milliónál tetőzött a piac.
Ami a gyártók rangsorát illeti, a Tesla megőrizte első helyét, ami a Model Y és a Model 3 sikerének köszönhető, ezek ugyanis a típusok listáján az első két helyen végeztek. A második a BYD lett, amely saját fejlesztéseivel a negyedik és hetedik hely közötti intervallumot foglalta le magának az autók listáján, míg harmadikként a SAIC-GM-Wuling bukkan fel, amely a Wuling Hong Guang MINI EV révén az autók között szintén a harmadik helyre volt jó. A Volkswagen már csak negyedik, a BMW pedig az ötödik lett, darabszámban jobban elmaradva a többiektől. Az első féléves eredményeknél a hibridek segítségével már a BYD lett az első, a tisztán elektromos autóknál viszont még a Tesla vezet, 565 ezer példánnyal.
Szeptemberben már meghaladhatjuk az 1 milliós darabszámot, ezzel pedig idén már több mint 10 millió plug-in elektromos autó találhat gazdára.
A szép ütemben bővülő szegmens fejleményeiről mi is folyamatosan beszámolunk, nemrég például arról írtunk, hogy a tisztán elektromos autóknál apad a Tesla előnye, ami elsősorban a nagy kínai rivális előrenyomulásának köszönhető. Most a júniusi adatok futottak be, ezekből pedig ismét szép növekedés, újabb rekord rajzolódik ki.
A külsős forrás által közzétett részletes anyagban azt látjuk, hogy júniusban már igencsak megközelítettük az 1 milliós álomhatárt, világszerte ugyanis több mint 900 ezer plug-in elektromos autót adtak el a különböző gyártók. Ezzel a teljes piac 16 százalékát kaparintották meg ezen megoldások, bár a kategórián belül már vegyes képet látunk, hiszen a hibridek hónapok óta gyengélkednek és már csak alig 4 százalékot mondhattak magukénak. A tisztán elektromos autók ezzel szemben 12 százalékot értek el, ami durván 685 ezer példányt jelent, vagyis ma már nagyjából háromszor annyi ilyen fejlesztést értékesítenek, mint hibrid változatot. Az összesített eredmény tekintetében idén 4,1 millió darabnál járunk, miközben tavaly a teljes évben 6,5 milliónál tetőzött a piac.
Ami a gyártók rangsorát illeti, a Tesla megőrizte első helyét, ami a Model Y és a Model 3 sikerének köszönhető, ezek ugyanis a típusok listáján az első két helyen végeztek. A második a BYD lett, amely saját fejlesztéseivel a negyedik és hetedik hely közötti intervallumot foglalta le magának az autók listáján, míg harmadikként a SAIC-GM-Wuling bukkan fel, amely a Wuling Hong Guang MINI EV révén az autók között szintén a harmadik helyre volt jó. A Volkswagen már csak negyedik, a BMW pedig az ötödik lett, darabszámban jobban elmaradva a többiektől. Az első féléves eredményeknél a hibridek segítségével már a BYD lett az első, a tisztán elektromos autóknál viszont még a Tesla vezet, 565 ezer példánnyal.
Szeptemberben már meghaladhatjuk az 1 milliós darabszámot, ezzel pedig idén már több mint 10 millió plug-in elektromos autó találhat gazdára.