Gyurkity Péter
500 kW-os töltőket hoz Európába a Nio
A csereállomások után most az új, jóval gyorsabb töltőkön lesz a hangsúly.
A kínai Nio kapcsán még tavaly számoltunk be arról, hogy Európában terjeszkedne a cég, most pedig több új hír futott be terveikkel kapcsolatban, amelyek már számos komoly előrelépést vetítenek előre. Eközben a Tesla hálózata is terjeszkedik, ők is új számokat közöltek a nyilvánossággal.
A Nio saját, Power Day névre keresztelt rendezvényén, amelyet szokás szerint élőben közvetítettek, elsőként azt jelentették be, hogy a számukra hazai piacon már kereken ezer csereállomással rendelkeznek, amelyek segítségével gyorsan kikaphatjuk a meglévő egységet és azt egy új példányra cserélhetjük. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy eddig nem helyeztek nagy hangsúlyt a gyors töltőegységekre, viszont ez most változik, hiszen többek között azt jelentették be, hogy a jövőben 500 kW-os változattal jelennek majd meg a kínai és az európai piacon, vagyis megindul az új hálózat kiépítése.
A fenti jelzés némileg érdekes, hiszen a gyártó saját autói sem támogatják az ilyen gyors iramú feltöltést, ez tehát valószínűleg a következő időszakra való felkészülés részét képezi. Mindenképpen fontos részlet azonban, hogy új megoldásokkal készülnek, ennek részeként pedig 2024-től indulna el a 800 voltos (minden bizonnyal már nem solid state) akkumulátorok sorozatgyártása, ezek pedig már jóval gyorsabb feltöltést tesznek majd lehetővé, mint a jelenleg elérhető ET7 és ES8 EV-modellek. A fenti töltőegységek amúgy picit gyorsabbak, mint a kínai riválisok által bejelentett példányok, ezzel tehát biztosan versenyben maradnak majd, legalábbis a töltések területén, miközben a csereállomásoknál a harmadik generációt futtatják hamarosan fel.
A Tesla eközben a saját Weibo-lapján jelezte, hogy Kínában már 1200, Európában pedig 800 Supercharger-állomás áll rendelkezésre, ami egyben azt is jól megmutatja, hogy odaát gyorsabb felfutás van kibontakozóban.
A kínai Nio kapcsán még tavaly számoltunk be arról, hogy Európában terjeszkedne a cég, most pedig több új hír futott be terveikkel kapcsolatban, amelyek már számos komoly előrelépést vetítenek előre. Eközben a Tesla hálózata is terjeszkedik, ők is új számokat közöltek a nyilvánossággal.
A Nio saját, Power Day névre keresztelt rendezvényén, amelyet szokás szerint élőben közvetítettek, elsőként azt jelentették be, hogy a számukra hazai piacon már kereken ezer csereállomással rendelkeznek, amelyek segítségével gyorsan kikaphatjuk a meglévő egységet és azt egy új példányra cserélhetjük. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy eddig nem helyeztek nagy hangsúlyt a gyors töltőegységekre, viszont ez most változik, hiszen többek között azt jelentették be, hogy a jövőben 500 kW-os változattal jelennek majd meg a kínai és az európai piacon, vagyis megindul az új hálózat kiépítése.
A fenti jelzés némileg érdekes, hiszen a gyártó saját autói sem támogatják az ilyen gyors iramú feltöltést, ez tehát valószínűleg a következő időszakra való felkészülés részét képezi. Mindenképpen fontos részlet azonban, hogy új megoldásokkal készülnek, ennek részeként pedig 2024-től indulna el a 800 voltos (minden bizonnyal már nem solid state) akkumulátorok sorozatgyártása, ezek pedig már jóval gyorsabb feltöltést tesznek majd lehetővé, mint a jelenleg elérhető ET7 és ES8 EV-modellek. A fenti töltőegységek amúgy picit gyorsabbak, mint a kínai riválisok által bejelentett példányok, ezzel tehát biztosan versenyben maradnak majd, legalábbis a töltések területén, miközben a csereállomásoknál a harmadik generációt futtatják hamarosan fel.
A Tesla eközben a saját Weibo-lapján jelezte, hogy Kínában már 1200, Európában pedig 800 Supercharger-állomás áll rendelkezésre, ami egyben azt is jól megmutatja, hogy odaát gyorsabb felfutás van kibontakozóban.