Gyurkity Péter
Európában terjeszkedne a Nio
A cég sorrendben második szedánja ezt alapozná meg, 2022 második felében.
A Nio nem túl gyakran szerepel lapunk hasábjain, legutóbb tavaly említettük meg a kínai autógyártó nevét, amikor arról írtunk, hogy odaát belátható időn belül 20 százalékot érhetnek el az e-autók. Most több fontos bejelentésre is sort kerítettek, egy új fejlesztés mellett az európai terjeszkedésről szóló terveket is megosztották velünk.
A vállalat első embere a szokásos éves konferencián beszélt a várható fejleményekről, ezek közül kiemelve a sorrendben második szedán jövőre esedékes elkészültét. Először idén januárban rántották le a leplet egy ilyen megoldásról, a tervek szerint a csak most márciusban debütáló ET7 után azonban jövőre szintén befut majd az ET5 is, amely minden bizonnyal szeptemberben rajtol majd el, mégpedig 51 ezer dollár körüli induló áron. Érdekes módon (egy általuk támogatott partner fejlesztése révén) a kiterjesztett valóság (AR) funkcióját is támogató szemüveg társul majd az elektromos autóhoz, ezt azonban külön kell majd beszereznünk, ennek segítségével pedig nem kell a műszerfalra pillantanunk annak szemügyre vételéhez és használatához.
Ami a jelenlegi eredményeket illeti, november folyamán már ismét több autót (leginkább SUV-t) szállítottak le a kínai piacon, ezzel az idei évben már több mint 80 ezer példányt értékesítettek odaát. Az év folyamán ráadásul már Norvégiában is megjelentek, ezt pedig jövőre követi majd több európai ország, így például Németország, ahol gyártóüzemet és szervizelési szolgáltatást is létrehoznának, ezt pedig Dánia, Svédország, valamint Hollandia követné a sorban. Az évtized közepére a tervek szerint már több mint 25 országban jelennének meg a régión belül, jól látható módon Európa lesz meghódítása a következő fontos lépés a cég történetében, a kiszállítások azonban csak a jövő év második felében indulnának el, nagyjából az ET5 rajtjával egy időben.
Az AR-szemüveg mellett a virtuális valóság alkalmazását is támogatnák, ezeket a szintén általuk támogatott Nolo cég fejleszti, az árakról és a várható megjelenési dátumokról azonban még nem beszélnek.
A Nio nem túl gyakran szerepel lapunk hasábjain, legutóbb tavaly említettük meg a kínai autógyártó nevét, amikor arról írtunk, hogy odaát belátható időn belül 20 százalékot érhetnek el az e-autók. Most több fontos bejelentésre is sort kerítettek, egy új fejlesztés mellett az európai terjeszkedésről szóló terveket is megosztották velünk.
A vállalat első embere a szokásos éves konferencián beszélt a várható fejleményekről, ezek közül kiemelve a sorrendben második szedán jövőre esedékes elkészültét. Először idén januárban rántották le a leplet egy ilyen megoldásról, a tervek szerint a csak most márciusban debütáló ET7 után azonban jövőre szintén befut majd az ET5 is, amely minden bizonnyal szeptemberben rajtol majd el, mégpedig 51 ezer dollár körüli induló áron. Érdekes módon (egy általuk támogatott partner fejlesztése révén) a kiterjesztett valóság (AR) funkcióját is támogató szemüveg társul majd az elektromos autóhoz, ezt azonban külön kell majd beszereznünk, ennek segítségével pedig nem kell a műszerfalra pillantanunk annak szemügyre vételéhez és használatához.
Ami a jelenlegi eredményeket illeti, november folyamán már ismét több autót (leginkább SUV-t) szállítottak le a kínai piacon, ezzel az idei évben már több mint 80 ezer példányt értékesítettek odaát. Az év folyamán ráadásul már Norvégiában is megjelentek, ezt pedig jövőre követi majd több európai ország, így például Németország, ahol gyártóüzemet és szervizelési szolgáltatást is létrehoznának, ezt pedig Dánia, Svédország, valamint Hollandia követné a sorban. Az évtized közepére a tervek szerint már több mint 25 országban jelennének meg a régión belül, jól látható módon Európa lesz meghódítása a következő fontos lépés a cég történetében, a kiszállítások azonban csak a jövő év második felében indulnának el, nagyjából az ET5 rajtjával egy időben.
Az AR-szemüveg mellett a virtuális valóság alkalmazását is támogatnák, ezeket a szintén általuk támogatott Nolo cég fejleszti, az árakról és a várható megjelenési dátumokról azonban még nem beszélnek.