SG.hu
Pénzre van szüksége a CATL-nek a magyarországi gyár építéséhez
A kínai Contemporary Amperex Technology (CATL), a világ legnagyobb elektromos járművek akkumulátorgyártója és a Tesla beszállítója kérelmezte a hongkongi tőzsdei bevezetést.
Az akkumulátor-óriás a Reuters szerint legalább 5 milliárd dollárt szeretne bevonni. Ez lenne a CATL második tőzsdei bevezetése, miután 2022-ben 6,7 milliárd dollárt gyűjtött be a sencseni tőzsdére történő bevezetés során. A fujiani Ningde városában működő akkumulátorgyártó - amely többek között a BMW-nek, a Volkswagennek és a Fordnak is szállít - először tavaly decemberben jelentette be a hongkongi tőzsdére való bevezetés szándékát, amely része annak a tervnek, hogy globális jelenlétét növelje. A bevont pénzeszközök egy részét a vállalat európai terjeszkedésére, különösen a CATL magyarországi üzemének építésére fordítják - áll a hongkongi tőzsdére benyújtott kérelemtervezetben. A legfontosabb részleteket - köztük a kibocsátandó részvények számát és a felvenni kívánt teljes összeget - titkosították. A vállalat a tőzsdei bevezetés ütemezését sem határozta meg.
Tavaly a CATL 13 akkumulátorgyárat működtetett világszerte, többek között Kínában és Németországban. A cég korábban bejelentette, hogy a Fiat és a Chrysler tulajdonosával, a Stellantisszal közös spanyolországi vállalaton dolgozik egy akkumulátorgyár építésén. Külön tervez akkumulátorokkal kapcsolatos projekteket Indonéziában. A CATL tervezett offshore tőzsdei bevezetése a fokozódó geopolitikai feszültségek hátterében történik, ami az akkumulátorgyártót olyan kockázatoknak és bizonytalanságoknak teszi ki működésében, mint például a vámtarifák - jegyzik meg a bejelentésben. Nem említették a Donald Trump amerikai elnök által a kínai importra nemrégiben kivetett 10%-os vámot.
A múlt hónapban a Pentagon felvette a CATL-t a kínai hadsereggel együttműködőnek tartott vállalatok feketelistájára, és kizárta a Védelmi Minisztérium szerződéseiből. A CATL „tévedésnek” nevezte a megjelölést, és azt mondta, hogy „proaktívan együttműködik a DoD-vel a téves megjelölés kezelése érdekében”. "Ez nem korlátoz bennünket abban, hogy az Egyesült Államok néhány kormányzati hatóságán kívül más szervezetekkel is üzletet kössünk, így várhatóan nem lesz jelentős negatív hatása az üzleti tevékenységünkre” - jegyezte meg a CATL.
Az SNE Research piackutató és tanácsadó cég szerint a vállalat 2024-ben már nyolcadik egymást követő évben a világ legnagyobb elektromos akkumulátor szállítója volt, a globális piac elképesztő, 38%-os részesedésével. Bejelentésében a CATL azt állította, hogy tavaly év végéig világszerte minden harmadik elektromos autóban az ő akkumulátorait használták, amelyek mintegy 17 millió járművet láttak el energiával. A vállalat 2023-ban 400,9 milliárd jüan (54,8 milliárd dollár) bevételt ért el, a tavalyi első három negyedévben pedig 259 milliárd jüan (35,4 milliárd dollár) bevételt közölt.
Az akkumulátor-óriás a Reuters szerint legalább 5 milliárd dollárt szeretne bevonni. Ez lenne a CATL második tőzsdei bevezetése, miután 2022-ben 6,7 milliárd dollárt gyűjtött be a sencseni tőzsdére történő bevezetés során. A fujiani Ningde városában működő akkumulátorgyártó - amely többek között a BMW-nek, a Volkswagennek és a Fordnak is szállít - először tavaly decemberben jelentette be a hongkongi tőzsdére való bevezetés szándékát, amely része annak a tervnek, hogy globális jelenlétét növelje. A bevont pénzeszközök egy részét a vállalat európai terjeszkedésére, különösen a CATL magyarországi üzemének építésére fordítják - áll a hongkongi tőzsdére benyújtott kérelemtervezetben. A legfontosabb részleteket - köztük a kibocsátandó részvények számát és a felvenni kívánt teljes összeget - titkosították. A vállalat a tőzsdei bevezetés ütemezését sem határozta meg.
Tavaly a CATL 13 akkumulátorgyárat működtetett világszerte, többek között Kínában és Németországban. A cég korábban bejelentette, hogy a Fiat és a Chrysler tulajdonosával, a Stellantisszal közös spanyolországi vállalaton dolgozik egy akkumulátorgyár építésén. Külön tervez akkumulátorokkal kapcsolatos projekteket Indonéziában. A CATL tervezett offshore tőzsdei bevezetése a fokozódó geopolitikai feszültségek hátterében történik, ami az akkumulátorgyártót olyan kockázatoknak és bizonytalanságoknak teszi ki működésében, mint például a vámtarifák - jegyzik meg a bejelentésben. Nem említették a Donald Trump amerikai elnök által a kínai importra nemrégiben kivetett 10%-os vámot.
A múlt hónapban a Pentagon felvette a CATL-t a kínai hadsereggel együttműködőnek tartott vállalatok feketelistájára, és kizárta a Védelmi Minisztérium szerződéseiből. A CATL „tévedésnek” nevezte a megjelölést, és azt mondta, hogy „proaktívan együttműködik a DoD-vel a téves megjelölés kezelése érdekében”. "Ez nem korlátoz bennünket abban, hogy az Egyesült Államok néhány kormányzati hatóságán kívül más szervezetekkel is üzletet kössünk, így várhatóan nem lesz jelentős negatív hatása az üzleti tevékenységünkre” - jegyezte meg a CATL.
Az SNE Research piackutató és tanácsadó cég szerint a vállalat 2024-ben már nyolcadik egymást követő évben a világ legnagyobb elektromos akkumulátor szállítója volt, a globális piac elképesztő, 38%-os részesedésével. Bejelentésében a CATL azt állította, hogy tavaly év végéig világszerte minden harmadik elektromos autóban az ő akkumulátorait használták, amelyek mintegy 17 millió járművet láttak el energiával. A vállalat 2023-ban 400,9 milliárd jüan (54,8 milliárd dollár) bevételt ért el, a tavalyi első három negyedévben pedig 259 milliárd jüan (35,4 milliárd dollár) bevételt közölt.