Gyurkity Péter

Tovább csúsznak a Rivian-előrendelések

A cég bizonyos színekre koncentrál, így többen kénytelenek még tovább várni.

A Rivian elektromos pickupja többször szerepelt már híreinkben, nemrég például arról írtunk, hogy a cég átírta az előrendeléseket, ami természetesen negatív visszhangot váltott ki a potenciális vásárlók oldalán. Most ismét többen panaszkodnak a késlekedés miatt, ez viszont a cég prioritási eljárásának eredménye.

A Reuters számolt be a napokban arról, hogy a különböző online fórumokon ismét elszaporodtak a negatív vélemények és a panaszok. Többen arra hívták fel a figyelmet, hogy kénytelenek még tovább várni az előrendelt példányokra, miközben azon társaik, akik évekkel később jelezték hasonló igényüket, már hamarosan hozzájutnak egy-egy példányhoz. Mindez a cég által alkalmazott sorrendből következik, ők ugyanis nem pusztán az előrendelés dátumát veszik alapul, ami a beszállítók oldalán mutatkozó problémák, a több ágazatot érintő áremelkedés és készlethiány következménye.

Április végén árulták el a vállalat illetékesei, hogy a belső kialakítás terén a Black Mountain és a Forest Edge fantázianevekre hallgató színösszeállítást részesítik előnyben, ez ugyanis könnyebbséget jelent a beszállítóknak, és lehetővé teszi a példányszám gyorsabb felfuttatását. Akik tehát ezen színekre voksoltak, előbb hozzájuthatnak a pickuphoz, miközben az alternatív opciók mellett döntők még tovább kénytelenek várni az előrendelt autókra. Természetesen ezt nem mindenki veszi jó néven, bár olyan érdeklődőket is megszólaltattak a kérdésben, akik megfelelő időzítés esetén a Ford F-150 Lightning típust szerzik majd be, még akkor is, ha a Rivian megoldása szimpatikusabbnak tűnik.

A cég rajongói egyelőre kitartanak, ezen még a márciusi áremelés sem változtatott, az előrendelések száma ezt követően már a 90 ezret is elérte, a bizalom tehát még mindig megvan.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #7
    A Tesla korul mar nincs semmifele hurok. A termelest felfuttattak, a ceg nyereseges, as tomve vannak megrendelesekkel. Ok gyakorlatilag mar befutottak.

    De 10bol 1 uj gyarto kepes kb erre, sok nagy igeret mar eltunt a sullyesztobe, es a Rivian is a szelen tancol. Rengeteg startup bemutatott 1 nagyszeru prototipust, aztan belebuktak a nagy volumenu gyartasba. Es a Riviannak is pontosan ugyan az a problemaja, ami a tobbiek bukasat okozta.
    A Teslanal is itt rezgett legjobban a lec, de addigra nekik mar volt egy sikeres Model S referenciakent kisebb volumenben, szoval nem 0rol kezdtek.
  • Sequoyah #6
    Ezek a hatotavok honnan szarmaznak? A Ford-nak 230-320 merfold a hatotavja, ami 370-520km es koszono viszonyban sincsennek az altalad irtakkal.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2022.06.07. 20:56:26
  • Tetsuo #5
    Nekem is szimpatikusabb a Ford terméke, kíváncsi vagyok, egy semmiből jött cég hova képes felkapszkodni, de csodák nincsenek.
    A Teslának volt egy évtizede a meglátott niche-t kihasználva valóban letett valamit az asztalra, mégis egyre szorul a hurok körülötte - felébredtek a nagy autógyártók.
  • kvp #4
    Vannak kulon-kulon tesztek. Alapvetoen ha rendes teherautokent hasznaljuk akkor 200 kilometer koruli hatotavval erdemes szamolni, viszont legalabb jo eros. Szemelyautonak jo, bar annak meg eleg fapados. (tehat a tesla 3 alatti szint) Plusz ha vontatmany van, akkor a toltoknel le kell csatolni, mert nem fer oda mashogy a jarmu. Meg par ev es megoldjak... (athajtos toltok kellenenek, benzinkutas stilusban es nagyobb kapacitasu aksicsomagok)

    Az F150 eseten egyszerubb a helyzet, az felszereltsegben ugyanolyan mint a belso egesu motorral szerelt valtozatok, a hatotav teherautokent pedig az aksicsomagtol fuggoen 150-250 km, itt egyertelmu, hogy a nagyobbat kell venni. Nekem ez tunik a kiforrottabb modellnek, plusz konnyebben kihagyhatoak azok az opciok, amik a rivian arat foloslegesen emelik es egy munkara hasznalt jarmunel csak hibaforrasok.

    Mindenesetre a teny az, hogy mindketto mukodik, mindketto elerheto mar most es ha a 150-200-250 kilometeres hatotav elegseges, akkor teljesen hasznalhatoak pickup-kent. (kb. dupla ennyi uresen, csak a soforrel, nagymeretu szemelyautokent hasznalva)
  • Tetsuo #3
    Sajnos ez nem teszt, de azért köszi. Itt két brossúra van összehasonlítva. Arra vagyok kíváncsi, hogy egy hetes használat után mi a tapasztalat a két járművet összehasonlítva.
  • drsx #2
    https://www.youtube.com/watch?v=WuWH4GzwDFw
  • Tetsuo #1
    Megnéznék egy Ford 150 Lightning vs Rivian R1T tesztet.