Gyurkity Péter

Maguk az e-autók fizethetnek a feltöltésért

A Vodafone és a Mastercard együttműködésével automatizálhatók a töltés anyagi és egyéb részletei.

Az elektromos autók terjeszkedésével a hozzájuk kapcsolódó és általuk igényelt töltőhálózat megléte és annak kényelmes használata is kiemelten fontos szemponttá vált. Korábban mi is írtunk arról, hogy jobb okostöltési algoritmusok készülnek, eközben azonban a Vodafone szintén dolgozik saját megoldásán, amely a kényelmet növelné.

A cég a napokban jelentette be az új globális platform, a Digital Asset Broker (DAB), további fejlesztését, amely az IoT-technológiára építve tenné lehetővé az autósoknak a meglévő szolgáltatások egyetlen alkalmazásba való összevonását, tulajdonképpen bármelyik olyan töltőponton, amely elfogadja a Mastercard fizetési megoldásait. A legújabb lépés révén a digitális identitás megfelelő módon titkosított és ellenőrzött tárolását oldják meg a meglévő SIM-kártyákhoz kötve, ezt pedig beépíthetjük magukba az elektromos autókba, vagyis a jövőben járműveink automatikus módon felmérhetik az ideálisnak tűnő töltőpont részleteit.

Ezen részletek között a helyszín, a kompatibilitás, a várható töltési idő, valamint az árazás jelenik meg, így részünkről mindössze egy gyors, egyetlen érintést igénylő jóváhagyásra lenne szükség, ezt követően pedig elindul a feltöltés és az autó automatikus módon kifizeti az ellenértéket. A megfelelő módon felkészített töltőpontok jelen pillanatban az angliai Newbury területén találhatók meg, ez nincs messze Londontól, viszont a cég kellően skálázható platformon dolgozik, amely idővel az afrikai és az európai felhasználókat szolgálná ki, az Economy of Things név alatt, hiszen itt elsősorban a különböző eszközök közötti gyors és hatékony kommunikációról van szó.

A DAB a későbbiekben parkolóhelyek felkutatására, a bérelt autók kifizetésére, valamint számos egyéb manőverre is használható lenne, meglátjuk, ezen szolgáltatásokat milyen ütemben és hol teszik majd elérhetővé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #4
    Mondjuk több értelme volna egy olyan rendszernek, ahol nyomon követhetem a töltőpontokat és azok állapotát. Vagyis megyek az elektromos autómmal és látom 15%-on van az energia vagyis gyorsan valahol a közelben rá kell csatlakoztatnom valami töltésre a kocsit. Aztán megnézem az applikációban a környék töltő pontjait és azok aktuális használatát. És látnám, hogy 7 km-re van egy töltő pont ahol van 4 töltöfej, amiből kettő szabad erre le tudom foglalni magamnak mondjuk 10 perccel előbb ez egyik szabad töltőpontot, hogy mikor odaérek azonnal tudjam használni. Persze ha nem érek oda X időn belül akkor megkapja más a szabad pontot. Esetleg látnám, hogy melyik töltőponton milyen töltés szinten van éppen autó és várhatóan mikor lesz feltölve. Kicsit hasonlitan a dolog mondjuk az e-rollerek rendszeréhez, ahol látom, hogy van a közelben szabad roller és az milyen töltöttséggel rendelkezik és mennyi még a hatótáv benne. Persze egy elektromos autó töltőpontnál az érdekel, hogy ne kelljen ott dekkolni 2 órát arra várva, hogy valaki autója feltöltődik előttem. Ennek több értelme van, mint a fizetés metodusa, amit simán meglehetne oldani egy mobil applikációval. Elég volna odanyomni a telefont a kúthoz, mint, ahogy tudok sok automatánál fizetni telefonnal vagy kártyával....
  • Agyturbinikusz #3
    Talán az az ötlet, hogy az autó maga fogja megkeresni a töltésére valót is, pl taxi üzemmódban megy amíg a tulajdonos nem használja.
    Ez az egyetlenegy értelmes magyarázat ami eszembe jutott.
  • M2 #2
    "részünkről mindössze egy gyors, egyetlen érintést igénylő jóváhagyásra lenne szükség"

    Minek? Gondolom nem véletlenül álltam oda a kocsival és dugtam rá a töltőt!

    Ebből:
    "ezt pedig beépíthetjük magukba az elektromos autókba"
    nekem az jön le, hogy az autó intézi, nem a tulaj a telefonján.
  • kvp #1
    Ennek igazabol akkor van ertelme, ha a jarmu toltorendszere kepes kommunikalni a toltesi ponttal es nem a tulaj telefonjan, hanem a jarmu fedelzeti rendszeren fut. Egyebkent a tulajnak kezzel kell aktivalnia a toltest.

    Bar ha a toltokabelt kezzel kell bedugni, akkor mar nem nagy faradsag elhuzni a telefont az aktivaciohoz az olvaso elott. Igazabol az eroforrasterkep integracion kivul ez csak egy nfc terminalt igenyel a toltopontokba. (meg azt, hogy a gyartok meg tudjanak egyezni barmiben ami kompatibilis a tobbiekevel)