Berta Sándor
General Motors - új automatizált vezetési rendszer jön
A megoldás elsőként a gyártó prémium kategóriás modelljeinél lesz elérhető.
A General Motors (GM) bejelentette, hogy 2023-tól a Cadillac bizonyos modelljeinél bevezeti az Ultra Cruise nevű automatizált vezetési rendszerét, amely képes lesz megoldani a közlekedési helyzetek 95 százalékát, köztük a kanyarodási és a parkolási szituációkat. A GM ehhez szenzorokra és 5 nanométeres gyártási eljárással készített processzorokra épít.
A konszern jelenleg a prémium márkáinál, például a Cadillacnél a Super Cruise nevű második szintű asszisztensrendszerre épít és lehetővé teszi az automatizált közlekedést az amerikai egyesült államokbeli és a kanadai autópályákon. Ez a júliusi adatok alapján több mint 320 000 kilométer hosszú utat jelent. A Super Cruise biztosítja, hogy a sofőrnek ne kelljen a kezeit állandóan a kormányon tartania és minden vezetési feladatot átadhasson a gépkocsinak. Az autósnak ugyanakkor mindenre figyelnie kell és beavatkozásra késznek kell maradnia.
A megoldás továbbfejlesztése a most bemutatott Ultra Cruise, amely a közlekedési helyzetek 95 százalékát képes önállóan kezelni és az USA-ban és Kanadában most több mint 3,2 millió, míg hosszú távon több mint 5,4 millió kilométer hosszú úton alkalmazható. Ide tartoznak az összes autópálya és aszfaltozott országút, a városi és a lakóövezeteken belüli utak. Az újítások között van egy dinamikus kijelző, amely azt mutatja, hogy a vezető és a gépkocsija ugyanazt látják-e, illetve jelez, ha emberi beavatkozásra van szükség.
Az Ultra Cruise reagál a különböző közlekedési táblákra, lámpákra és más jelölésekre; a belső navigációs rendszer útvonalait követi; teljes mértékben átveszi az előre való haladást a közlekedési korlátozások maximális figyelembevételével; támogatja az automatikus és a kérésre való sávváltásokat, valamint a balra és a jobbra kanyarodást; képes kikerülni a jármű útjába kerülő akadályokat és parkolni a kocsibeállókba a lakóövezetekben. Azokban a helyzetekben, amelyeket a rendszer nem tud emberi beavatkozás nélkül megoldani, adatfeljegyzésbe kezd, hogy az információkat később a GM kielemezhesse és a jövőbeli javításokba integrálhassa.
Az Ultra Cruise-t összekötötték a nemrég bemutatott Ultifi szoftverplatformmal, amelyen keresztül a gyártó a jövőben minden felhőkörnyezet-alapú szolgáltatást, frissítést, alkalmazást és személyes beállítást működtetni akar. A használt szenzorok között vannak kamerák, radar, s az autók és a különböző objektumok közötti távolságot mérő Light Detection and Ranging (LiDAR) technológia. Ezáltal 360 fokos kép készíthető a gépkocsi környezetéről.
A General Motors (GM) bejelentette, hogy 2023-tól a Cadillac bizonyos modelljeinél bevezeti az Ultra Cruise nevű automatizált vezetési rendszerét, amely képes lesz megoldani a közlekedési helyzetek 95 százalékát, köztük a kanyarodási és a parkolási szituációkat. A GM ehhez szenzorokra és 5 nanométeres gyártási eljárással készített processzorokra épít.
A konszern jelenleg a prémium márkáinál, például a Cadillacnél a Super Cruise nevű második szintű asszisztensrendszerre épít és lehetővé teszi az automatizált közlekedést az amerikai egyesült államokbeli és a kanadai autópályákon. Ez a júliusi adatok alapján több mint 320 000 kilométer hosszú utat jelent. A Super Cruise biztosítja, hogy a sofőrnek ne kelljen a kezeit állandóan a kormányon tartania és minden vezetési feladatot átadhasson a gépkocsinak. Az autósnak ugyanakkor mindenre figyelnie kell és beavatkozásra késznek kell maradnia.
A megoldás továbbfejlesztése a most bemutatott Ultra Cruise, amely a közlekedési helyzetek 95 százalékát képes önállóan kezelni és az USA-ban és Kanadában most több mint 3,2 millió, míg hosszú távon több mint 5,4 millió kilométer hosszú úton alkalmazható. Ide tartoznak az összes autópálya és aszfaltozott országút, a városi és a lakóövezeteken belüli utak. Az újítások között van egy dinamikus kijelző, amely azt mutatja, hogy a vezető és a gépkocsija ugyanazt látják-e, illetve jelez, ha emberi beavatkozásra van szükség.
Az Ultra Cruise reagál a különböző közlekedési táblákra, lámpákra és más jelölésekre; a belső navigációs rendszer útvonalait követi; teljes mértékben átveszi az előre való haladást a közlekedési korlátozások maximális figyelembevételével; támogatja az automatikus és a kérésre való sávváltásokat, valamint a balra és a jobbra kanyarodást; képes kikerülni a jármű útjába kerülő akadályokat és parkolni a kocsibeállókba a lakóövezetekben. Azokban a helyzetekben, amelyeket a rendszer nem tud emberi beavatkozás nélkül megoldani, adatfeljegyzésbe kezd, hogy az információkat később a GM kielemezhesse és a jövőbeli javításokba integrálhassa.
Az Ultra Cruise-t összekötötték a nemrég bemutatott Ultifi szoftverplatformmal, amelyen keresztül a gyártó a jövőben minden felhőkörnyezet-alapú szolgáltatást, frissítést, alkalmazást és személyes beállítást működtetni akar. A használt szenzorok között vannak kamerák, radar, s az autók és a különböző objektumok közötti távolságot mérő Light Detection and Ranging (LiDAR) technológia. Ezáltal 360 fokos kép készíthető a gépkocsi környezetéről.