Berta Sándor
Amerikai forrásból szerezne lítiumot a General Motors
A beruházás sikere ugyanakkor erősen kérdéses.
A General Motors szerződést kötött a Controlled Thermal Resources Limited (CTR) nevű céggel, amely a Hell's Kitchen nevű projekt keretében akar lítiumot bányászni egy a Kalifornia nyugati részén található sivatagból. Az elképzelések alapján évente 20 000 tonna lítium-karbonátot termelnének ki, ez a mennyiség elegendő lenne 400 000 olyan autóhoz, amelyeket 70 kWh-s akkumulátorral szereltek fel. A CTR ígéretet tett arra, hogy a termelést növelni tudja évi 300 000 tonnára.
Felmerülnek azonban érdekességek. A CTR 2018-ban még 2022-re tervezte a termelés elindítását, tavaly pedig azt ígérte, hogy fuzionálni fog a Lilac vegyipari vállalattal és 2023-ban 17 350 lítiumot szállít majd le. A társaság honlapján pedig az olvasható, hogy 2024-re 20 000 tonna lítium kitermelését tervezi. Ezzel szemben a mostani közleményben az szerepelt, hogy 2024 esetében csupán az első szállítmányok indulhatnak el a GM-hez.
A General Motors szerződést kötött a Controlled Thermal Resources Limited (CTR) nevű céggel, amely a Hell's Kitchen nevű projekt keretében akar lítiumot bányászni egy a Kalifornia nyugati részén található sivatagból. Az elképzelések alapján évente 20 000 tonna lítium-karbonátot termelnének ki, ez a mennyiség elegendő lenne 400 000 olyan autóhoz, amelyeket 70 kWh-s akkumulátorral szereltek fel. A CTR ígéretet tett arra, hogy a termelést növelni tudja évi 300 000 tonnára.
Felmerülnek azonban érdekességek. A CTR 2018-ban még 2022-re tervezte a termelés elindítását, tavaly pedig azt ígérte, hogy fuzionálni fog a Lilac vegyipari vállalattal és 2023-ban 17 350 lítiumot szállít majd le. A társaság honlapján pedig az olvasható, hogy 2024-re 20 000 tonna lítium kitermelését tervezi. Ezzel szemben a mostani közleményben az szerepelt, hogy 2024 esetében csupán az első szállítmányok indulhatnak el a GM-hez.