26
  • kvp
    #26
    "En oruok a villany autonak, sot vennek is egyet, de egyenlore nekem nem jo. Mert 2 hetente 1X megyek ~300km munkba, aztan ott all 2 hetig a parkoloba. Ezutan 2 hetig napi szinten hasznalom, igaz a bevasarlas is ~60km-re tortenik.
    Tomeg kozlekedes nem jatszik, mert nincs tomeg. A busz kb 10-15 embert szallit, es meg korabban kell kelnem mert a szomszed varosbol indul ami ugye 60km."

    Tokeletes lenne erre a celra egy elektromos furgon kb. 400 kilomter-es hatotavval es egy 240V-os toltovel otthon, meg eggyel a parkoloban. Amig all a kocsi egyhelyben a legkisebb kapacitasu 240V-os konnektorrol is fel tud tolteni szepen nyugton akar 0-rol is, igy ket het utan a hosszu visszautra szepen ujra is lenne toltve, akkor is ha naponta hasznaljak egy "rovid" 2*60 (=120) km-es utra.

    Persze ha nincs aram ott ahol dolgozik (es ha jol ertem 2 hetet lakik is) a tulaj, akkor nem jo az elektromos auto. De ma mar viszonylag kevesen elnek aram nelkuli, olajlampaval vilagitos helyen. Persze aki ennyire a pusztaban lakik, nekik meg mindig a legjobb a vilagitasra hasznalt dizel generator melle a dizeles teherauto, esetleg a lovasszeker es az olajlampa, persze szigoruan bio etolajjal toltve.
  • denes94
    #25
    Esetleg nem a benzinkúton lakik. Feltételezem ezért használta a "10 perces kitérő" kifejezést, mert a benzinkútra el is kell autózni első körben és csak azután jön a "2 perces tankolás fizetéssel együtt". Utóbbi is leginkább full üres benzinkúton életszerű, mikor 3000-ért tankol az ember a 15 éves bmw-be,
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #24
    Forumtars helyi benzinkutjanal gondolom mindig sorbanallas van.
  • Agyturbinikusz
    #23
    Nem ertem, miert nem terjedtt el a mobil nuklearis eromu, amit autokban/repulokben lehetne hasznalni....

    Az energia merleg tok mindegy, mert lehetne a napelemek altal megtermelt energiat atalakitani kemiai energiava, amivel lehetne hajtani az autokat, pl Metan aminek viz es Co2 a kimenete....Csak ugye megint az amit politikanak hivnak.
    En oruok a villany autonak, sot vennek is egyet, de egyenlore nekem nem jo. Mert 2 hetente 1X megyek ~300km munkba, aztan ott all 2 hetig a parkoloba. Ezutan 2 hetig napi szinten hasznalom, igaz a bevasarlas is ~60km-re tortenik.
    Tomeg kozlekedes nem jatszik, mert nincs tomeg. A busz kb 10-15 embert szallit, es meg korabban kell kelnem mert a szomszed varosbol indul ami ugye 60km.

    Most nezegettem a munkas automat kb 12l/100km es napi 300-600km amit megteszek vele, ugy hogy van majd egy tonna rakomany(Szerszamok es egyeb kacatok)

    Mint minden valtozasnak, ennek is egy atmeneti idoszakkal kell kezdodnie, nem is banom, csak mindenki azt hajtogatja, hogy nem lehet.
    Dehogynem lehet, csak nem magyar modra, hogy adjuramisten mindent azonnal, mert maskep nem jo.

    Varom a fuzios eromuvet, a szemlyes transzproter jarmube beepitve. Addig nem sok alternativa van.
  • Major
    #22
    Az államnak baromira mindegy, hogy milyen üzemanyagot használsz, csak legyen meg belőle a bevétele. Ha annyi EV lesz, amely már meg fog látszódni a költségvetésben, akkor nincs mese, jönni fog a km-alapú EV adó.
  • Major
    #21
    Milyen statisztikák alapjan? Én ma 2 percen belül tele tankoltam a kocsit és fizettem egy Auchan kútnál.
  • Sequoyah
    #20
    Feneket lassu. Az atlag EV autos pontosan 0 idot tolt a toltessel, mig egy benzinkuton megallni az legalabb 10 perces kitero.
    Maximum az panaszkodik akinek nincsen normalis toltofeje otthon. Aki parkolohazban vagy utcan parkol az egyelore meg nem celcsoport.
  • kvp
    #19
    "aztán vezetik be a km-alapú EV adót.."

    Mintha a kozuti arufuvarozasnal nem ez lenne mar most is. Ez foleg azoknak jo, akik keveset jarnak az autoval vagy azt jellemzoen nem kozuton teszik (lasd gazdak a trakorral, ipari es epitoipari gepek), mert nekik kvazi nem kellene kilometerdijat fizetni, mig most az uzemenyag miatt kell.

    "a hibrid még mindig értelmesebb kompromisszum."

    Max. falura. Varosi munkabajaros, bevasarlos autonak siman megeri a villany. Akinek kell nagyobb tavra is, az tud tartani ketfele autot. (vagy harmat, egy villanyos nagyobbat a ferjnek, egy kisebbet a felesegnek es egy jo nagy 6 fos platos benzines SUV-t nyaralashoz es a nagybevasarlasokhoz)

    Ehhez kepest persze itthon igazabol a kis villanyos munkaba jaros, a hibrid kisteherauto varosba szallitani es a falusi dizel barmi a harom realis platform.

    "MIndaddig, amíg valami lobbi hatására be nem tiltják a benzines (gázolajos) autókat, és marad a drága elektromos autó lassú tankolással, meg ki tudja mennyi Co2 kibocsátással."

    Mar kvazi kozel allunk hozza. Sok nyugati varosbol mar kitiltottak a dizeleket, egy ido utan ki lesznek a benzinesek is. A hibridek meg utannuk, mert semmi nem garantalja, hogy a benzines motor nem kapcsol be a varoshataron belul egy dugoban allva. Aztan aki varos kozelebe akar menni az vesz elektromos autot. Egyebkent a napelem az tenyleg draga, a paksi ejjeli aram meg mindig sokkal olcsobb. Ha valakinek van garazsa (es vagy a varosba jar be dolgozni vagy lakoparkban, esetleg sajat hazban lakik), annak sokkal olcsobb ejjelente tolteni az olcso arammal es ha napi 320 kilometer alatt marad a megtett ut, akkor az elektromos boven eleg. Kvazi tizedebol tankolhato mint a benzines, cegeskent meg afa mentes is (az auto es a toltese is). Ja es olyan helyen is lehet vele parkolni ahol benzinessel vagy csak penzert vagy sehogy. Ehhez jon majd meg a behajthat a belvarosba is elony. Falura, a szomszed varosig elmenni a tesco-ba persze nem eri meg. Kiveve ha oda-vissza megvan 320 kilometer alatt, mert akkor siman eleg az elektromos is, amit vagy paksi vagy sajat napelemes arammal is meg lehet tankolni. (vagy biogazzal mukodo generatorral, geotermikus energiaval vagy szellel, stb.) Na most kerdes hany ember van ma Magyarorszagon aki a munkaba jaras kozben naponta tobbet megy mint 320 km. (azert mondom ezt az erteket, mert itthon sima 240V-os otthoni "lassu" toltorol ennyit lehet napi 8 ora allasido alatt belenyomni egy atlagos elektromos kocsiba es akkor a legkisebb, legolcsobb Teslaban is marad mindig 20% tartalek kapacitas, amit eleg 1x feltolteni ha nem meritjuk minden nap csutkaig)

    A legtobb magyar igazo ember ennek a felet sem hasznalja ki, tehat napi 4 ora toltessel mindig tele lenne a kocsija. (vagy vehetne harmad akkora aksival kis kinai kocsit tized annyiert, ha az EU engedne a forgalmazasukat) Kb. majdnem mindenkinek lehetne sajat kocsija ami atlagos napi feladatokra eleg. Ha lesznek automata autok, akkor akar minden gyereknek is. Az iskolaig meg vissza eleg a legkisebb aksival szerelt, 1-2 fos, csomagter mentes is es akkor nem kell oket a szuloknek vinni. (felteve, hogy a suli kb. 40-50 kilometeren belul van)
  • tom_pika
    #18
    Lehet így is tálalni, és ne is váltsanak vissza, nyilván engem nem érint. MIndaddig, amíg valami lobbi hatására be nem tiltják a benzines (gázolajos) autókat, és marad a drága elektromos autó lassú tankolással, meg ki tudja mennyi Co2 kibocsátással.
    Utoljára szerkesztette: tom_pika, 2021.05.07. 18:39:30
  • tom_pika
    #17
    Ja tényleg. Az ingyen felállított kerti napelem farmomat kihagytam a számításból. Bocs.
  • BenedekFeco
    #16
    Szóval 20% vált vissza? Akkor a 80% marad az elektromosnál. Ugye ezt így is lehetne tálalni, hogyaszongya: Az elektromos autót vásárlók nagy része nem vált vissza hagyományos autókra... Hmmm
  • asgh
    #15
    Gondolom a 19.században meg sokan váltottak vissza lovasszekérre, csak akkoriban még nem voltak iparági lobbik által rendelt hangulatkeltő "tanulmányok", hogy bárki is különősebb jelentőséget tulajdonítson neki.
  • Nagydög
    #14
    arról nem, hogy az elektromos autó, amellett, hogy 300-400 km-es hatótáv (ha nem klímázol vagy fűtesz, ugye) miatt csak a városban jó, még pakolni sem lehet, lásd az EU-ban kapható szarok 90%-át, amiben jó, ha van hely hátul utasnak.


    Te most csak szorakozol. Ugye? Ugye?!
  • Ender Wiggin
    #13
    Városban 11-et evő autóba tankolok 370 ezret évente. Ez sehogy sem jön ki 4 millióra 5 év alatt.
  • Ender Wiggin
    #12
    csak a tankolásról beszélsz. arról nem, hogy az elektromos autó, amellett, hogy 300-400 km-es hatótáv (ha nem klímázol vagy fűtesz, ugye) miatt csak a városban jó, még pakolni sem lehet, lásd az EU-ban kapható szarok 90%-át, amiben jó, ha van hely hátul utasnak. A plusz benzinköltség már alapból megéri, ha normális autót kap érte az ember. A napelem nem életszerű, mert eleve akkora befektetés, mint maga az autó, és csak idő kérdése, hogy mindent megadóztassanak, nem csak a napelemet...

    a hibrid még mindig értelmesebb kompromisszum.
  • Major
    #11
    "Otthon meg tudod tölteni ingyen napelemről" - Főleg akkor jön majd el a Kánaán, mikor annyi villanyautó lesz mint Angliában, aztán vezetik be a km-alapú EV adót.
  • Major
    #10
    Te mit tankolsz IFÁT, havi 80E Ft-ért? :D
  • Neocortex
    #9
    mert megbotlanak a drótokban
  • Jawarider
    #8
    Miért töltődik lassan az aksi ha az elektronok a fénysebesség húszadával(?) mennek ?
    Utoljára szerkesztette: Jawarider, 2021.05.07. 12:34:09
  • MerlinW
    #7
    Ennyi.
  • Nagydög
    #6
    Ja.
  • AgentKis
    #5
    Talán mert rájöttek, hogy anyagilag szopás a dolog. A vételárkor előre kifizetnek kb. 15 évnyi üzemanyagot. Addigra meg elavul a kocsi. (Sőt már jóval hamarabb, mert a 3-al újabb ájfónhoz már nem lehet majd rendesen csatlakoztatni a kihangosítóját. )
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2021.05.07. 11:07:31
  • Nagydög
    #4
    2012 es 2018 kozott beszerzett autok. Azert kivancsi lennek, hogy oszlik el az 20 es 18 szazalek idoben. Talan meg a mobil telefon iparrol lehetne teljesen preciz de ennel is hasznalhatatlanabb informaciokat kinyerni ebbol az idoszakbol.

    Az utolso bekezdes meg klasszikus.
  • MerlinW
    #3
    2x annyiba kerülnek. Oké. Egy benzines autóba mennyit tankolsz mondjuk 5 év alatt? ~4 és félmillió Ft-ot (havi két tankolással számolva). Tehát ha veszel egy középkategóriás kocsit 4-6 millió Ft-ért, akkor ugyanott vagy (Otthon meg tudod tölteni ingyen napelemről, ami ráadásul még pénzt is termel neked hosszú távon - már ha még benne vagy a szaldós rendszerben).
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.05.07. 10:39:24
  • kvp
    #2
    Kaliforniaban is foleg azok valtottak elektromos autora, akiknek apropenz egy ilyen auto es azok valtanak vissza, akik vettek valamit, de nem tetszik nekik, ezert amikor 2-3 evente uj autot vesznek, akkor egy benzines modellt valasztottak. Mert megtehetik. Ok azok, akik nem kepesek otthon bekottetni a 220V-os csatlakozast a garazsba, annak ellenere, hogy a mosogepek es a villanytuzhelyek miatt ez a legtobb hazban elerheto. (azert 220, mert 2*110, csak az EU allt at a 230/240-es feszulsegre)

    Nallunk annyival jobb a helyzet, hogy alapbol 230-240V jon a konnektorokbol, ezert csak siman kell egy jo nagy (15-20A-es) biztositekkal ellatott konnektor a garazsba es mar meg is van oldva az otthoni toltes. Persze kint aki a 110V 5A-es funyiro csatlakozoba dugja a kocsijat, annak nem fog rendesen tolteni. (8-szoros a kulonbseg, azaz az 5 km-bol 40 km, egy ejszaka alatt a 40 km-bol 320 km lesz, a 40 km az napi bejarashoz eleg keves, a 320 km az viszont altalaban boven eleg)

    Tehat nem az elektromos autok a rosszak, hanem a gazdag amerikai fogyasztok a hulyek. Miert terjed megis kint a Tesla? Mert ok adnak egyedi fali toltot az egyedi tolto csatlakozojukhoz, amit a szerzodott technikusaik kotnek be. Igy a Tesla tulajok nem tudjak a kisaramu, kisfeszultseges, nem erre tervezett dugokba bedugni a kocsijukat, igy ra vannak kenyszeritve a rendes aramellatas kiepitesere. Az apple iphone is hasonlo elveket kovet, tehat kvazi hulyebiztosabb a konkurencianal.
  • tom_pika
    #1
    Lassú a töltés? Tényleg? Hát ez eddig fel se tűnt, annyira elvonta a figyelmemet, hogy ezek az autók mellesleg másfélszer, kétszer annyiba kerülnek.