Berta Sándor
Bíróság elé állítják az Uber tesztvezetőjét
A nő nem ússza meg a felelősségre vonást.
2018 március közepén a közösségi utazásmegosztó egyik önállóan közlekedő járműve egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, a 49 éves Elaine Herzberget, aki éppen áthaladt az úttesten. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő vezető nem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetett. 2018 júniusában Tempe város rendőrségének jelentése kimondta, hogy a sofőr a bűnös. A Yavapai megyei ügyész, Sheila Sullivan Polk tavaly márciusban a jelentésében azt írta, hogy a bemutatott bizonyítékok alapos megvizsgálása után a hivatala megállapította, hogy az Uber büntetőjogi szempontból nem felelős, ugyanez viszont nem mondható el a sofőrről, Rafaela Vasquezről.
Most egy arizonai vádesküdtszék úgy döntött, hogy a nőnek bíróság előtt kell felelnie a tettéért, a hivatalos vád gondatlanságból elkövetett emberölés. Allister Adel kerületi államügyész kijelentette, hogy ha egy sofőr egy autó volánja mögé ül, akkor felelősséggel tartozik azért, hogy az adott járművet biztonságosan és a törvényi előírásoknak megfelelően vezesse és üzemeltesse.
Az előzetes bírósági meghallgatáson az alperes közölte, hogy nem érzi magát bűnösnek. A per október 27-én kezdődik, a tárgyalásig Vasquez szabadlábon védekezhet, de elektronikus lábbilincset kell viselnie. A vádirat alapján a tesztvezetőt négyes osztályba tartozó veszélyes bűncselekmény elkövetésével vádolják, ezért az arizonai ügyvédek becslései alapján legalább 4, legfeljebb 8 év börtönbüntetést kaphat. A veszélyes besorolást azért kapta az eset, mert a vádlott a bűncselekményt egy járművel követte el.
2018 március közepén a közösségi utazásmegosztó egyik önállóan közlekedő járműve egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, a 49 éves Elaine Herzberget, aki éppen áthaladt az úttesten. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő vezető nem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetett. 2018 júniusában Tempe város rendőrségének jelentése kimondta, hogy a sofőr a bűnös. A Yavapai megyei ügyész, Sheila Sullivan Polk tavaly márciusban a jelentésében azt írta, hogy a bemutatott bizonyítékok alapos megvizsgálása után a hivatala megállapította, hogy az Uber büntetőjogi szempontból nem felelős, ugyanez viszont nem mondható el a sofőrről, Rafaela Vasquezről.
Most egy arizonai vádesküdtszék úgy döntött, hogy a nőnek bíróság előtt kell felelnie a tettéért, a hivatalos vád gondatlanságból elkövetett emberölés. Allister Adel kerületi államügyész kijelentette, hogy ha egy sofőr egy autó volánja mögé ül, akkor felelősséggel tartozik azért, hogy az adott járművet biztonságosan és a törvényi előírásoknak megfelelően vezesse és üzemeltesse.
Az előzetes bírósági meghallgatáson az alperes közölte, hogy nem érzi magát bűnösnek. A per október 27-én kezdődik, a tárgyalásig Vasquez szabadlábon védekezhet, de elektronikus lábbilincset kell viselnie. A vádirat alapján a tesztvezetőt négyes osztályba tartozó veszélyes bűncselekmény elkövetésével vádolják, ezért az arizonai ügyvédek becslései alapján legalább 4, legfeljebb 8 év börtönbüntetést kaphat. A veszélyes besorolást azért kapta az eset, mert a vádlott a bűncselekményt egy járművel követte el.