Berta Sándor
Uber-baleset - a cég nem hibázott, a sofőr igen
A közösségi utazásmegosztó fellégezhet.
A Yavapai megyei ügyész, Sheila Sullivan Polk a jelentésében azt írta, hogy a bemutatott bizonyítékok alapos megvizsgálása után a hivatala megállapította, hogy az Uber büntetőjogi szempontból nem felelős azért a balesetért, amelyben a robotautója érintett volt. Ugyanez viszont nem mondható el a sofőrről, Rafaela Vasquezről.
Mint ismeretes, tavaly március közepén a közösségi utazásmegosztó egyik önállóan közlekedő járműve egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, a 49 éves Elaine Herzberget, aki éppen áthaladt az úttesten. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő vezető mem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetett.
A National Transportation Safety Board (NTSB) már tavaly májusban nyilvánosságra hozta a jelentését, amelyből kiderült, hogy az autó ugyan már hat másodperccel az ütközés előtt látta a nőt, de nem tudta megfelelően azonosítani. A fedélzeti szoftver először ismeretlen objektumként azonosította az illetőt, majd járműként, végül pedig kerékpárként. Az Uber programja csak 1,3 másodperccel a halálos baleset előtt jutott arra a következtetésre, hogy szükség lenne a vészfékezésre. 2018 júniusában Tempe város rendőrsége elkészítette a több mint 300 oldalas jelentését, amely kimondta, hogy a sofőr a bűnös.
Az államügyész azt közölte, hogy a gépkocsi videofelvételei valószínűleg nem teszik teljesen lehetővé a baleset rekonstruálását, ahhoz további nyomozásra és az anyagok szakértői elemzésére van szükség. Elsősorban azt kell bebizonyítani, hogy a vezetőülésben lévő személy az akkori helyzetben mit tudott volna felismerni és mit kellett volna tennie. Ebből a célból figyelembe veszik majd az autó sebességét, az adott helyzetre jellemző fényviszonyokat és a további tényezőket. Rafaela Vasquezt gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolhatják majd meg.
A Reuters értesülései alapján - az ügyész döntése ellenére - a National Transportation Safety Board (NTSB) és a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tovább nyomoz az ügyben.
A Yavapai megyei ügyész, Sheila Sullivan Polk a jelentésében azt írta, hogy a bemutatott bizonyítékok alapos megvizsgálása után a hivatala megállapította, hogy az Uber büntetőjogi szempontból nem felelős azért a balesetért, amelyben a robotautója érintett volt. Ugyanez viszont nem mondható el a sofőrről, Rafaela Vasquezről.
Mint ismeretes, tavaly március közepén a közösségi utazásmegosztó egyik önállóan közlekedő járműve egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, a 49 éves Elaine Herzberget, aki éppen áthaladt az úttesten. A rendőrség közlése szerint a gépkocsi egyáltalán nem nem fékezett és nem is próbálta meg elkerülni az ütközést. A belső tér felvétele alapján a volánnál ülő vezető mem figyelt az útra, hanem folyamatosan a műszerfal alá tekintgetett.
A National Transportation Safety Board (NTSB) már tavaly májusban nyilvánosságra hozta a jelentését, amelyből kiderült, hogy az autó ugyan már hat másodperccel az ütközés előtt látta a nőt, de nem tudta megfelelően azonosítani. A fedélzeti szoftver először ismeretlen objektumként azonosította az illetőt, majd járműként, végül pedig kerékpárként. Az Uber programja csak 1,3 másodperccel a halálos baleset előtt jutott arra a következtetésre, hogy szükség lenne a vészfékezésre. 2018 júniusában Tempe város rendőrsége elkészítette a több mint 300 oldalas jelentését, amely kimondta, hogy a sofőr a bűnös.
Az államügyész azt közölte, hogy a gépkocsi videofelvételei valószínűleg nem teszik teljesen lehetővé a baleset rekonstruálását, ahhoz további nyomozásra és az anyagok szakértői elemzésére van szükség. Elsősorban azt kell bebizonyítani, hogy a vezetőülésben lévő személy az akkori helyzetben mit tudott volna felismerni és mit kellett volna tennie. Ebből a célból figyelembe veszik majd az autó sebességét, az adott helyzetre jellemző fényviszonyokat és a további tényezőket. Rafaela Vasquezt gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolhatják majd meg.
A Reuters értesülései alapján - az ügyész döntése ellenére - a National Transportation Safety Board (NTSB) és a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tovább nyomoz az ügyben.