Valós időben lesznek felismerhetők a gumisérülések

A Bridgestone és a Microsoft egy intelligens gumifelügyelő rendszert alkotott meg.

A világ legnagyobb gumigyártója és a redmondi óriáscég a Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP) alapján fejlesztette ki a gumisérüléseket valós időben kiszűrő megoldását, amely jelentős mértékben növelheti a közlekedésbiztonságot és ezzel párhuzamosan csökkentheti a defektek miatt bekövetkező balesetek számát. Az összes autóbaleset 30 százaléka vezethető vissza defektekre. A két fél együttműködése egy újabb lépés abba az irányba, hogy a japán konszern idővel - nemzetközi szinten is vezető -, tartós és innovatív közlekedési megoldásokat kínáló vállalattá váljon.

A gumisérülések általában négy okból következnek be: nyomáscsökkenés, anyagfáradás, egyenetlen kopás vagy az úttesten lévő kövek, kátyúk és más tárgyak miatt. A guminyomás-ellenőrző rendszerek alkalmazása 2012 óta kötelező minden újonnan forgalomba helyezett jármű esetében és segítenek elkerülni a túl alacsony guminyomás miatt bekövetkező problémákat. Az új fejlesztés valós időben figyeli a gumikat, a meglévő adatokra támaszkodik és nem használ új szenzorokat. Algoritmusokat alkalmaz az események felismerésére és azonnal figyelmezteti a sofőrt a bekövetkezett helyzetekre. Ez az első olyan megoldás, amely plusz hardverek használata nélkül is működik.

A rendszer további előnye, hogy nem csupán az esemény bekövetkezéséről tájékoztat, hanem azt is jelzi, hogy az pontosan hol történt. Ezáltal segíti a kátyúk elleni küzdelmet és az utakon lévő veszélyes tárgyak felkutatását és eltávolítását. Az MCVP használata miatt számos Azure-, mesterséges intelligencián alapuló és dolgok internete-funkció érhető el.

A Goodyear 2016 márciusában mutatta be az Eagle-360 koncepcióját, amelynél a hagyományos gumikat 3D-nyomtatással készített golyó formájú gumikkal váltották ki. Az utóbbiak könnyebben alkalmazkodnak a különböző útviszonyokhoz, például a jeges vagy vízátfolyásos úttesthez, továbbá könnyebbé válik az esetleges akadályok elkerülése. A Continental 2016 szeptemberében készített intelligens gumikat, amelyeket felszereltek a keréknyomást és -hőmérsékletet érzékelő szenzorokkal, majd 2018 januárjában kiállított két prototípust, amelyek képesek voltak alkalmazkodni az útfelülethez, s felismerték a kopásokat és a keletkezett károkat. Ráadásul a Continental gumiabroncsok állapota az internetről is figyelhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #1
    Ezt már a kezdetektől minden gumi tudta, ha defektet kapott akkor valós időbe jelezte, hogy gond van, söt még a kormányra is adott visszajelzést, ha valaki nem figyelne a hangjelzésre.
    :)