Berta Sándor

Intelligens gumikat készített a Continental

A gyártó már az elmúlt években előkészítette a terepet az intelligens gumik piacra dobásához.

A társaság bemutatta az iTire gumikat, amelyeket felszereltek szenzorokkal, utóbbi rendszert marketinges nyelven ContiPressureChecknek neveztek el. Az érzékelőket már a gyártósoron integrálják a termékekbe, a Continental kínálatában már a 22 legfontosabb gumi elérhető az új verzióban is. A megoldásnak köszönhetően a teherautókat üzemeltető cégek komoly összegeket takaríthatnak meg, ráadásul a gyártó átvállalja a szerelési költségeket, garanciát vállal a beépítésre és az érzékelők pontos elhelyezésére is.

A szenzorok érzékelik a keréknyomást és -hőmérsékletet. A gumik belsejében mért adatokat folyamatosan feljegyzik és egyúttal kijelzőn mutatják meg a vezetőknek. Amennyiben a mért adatok eltérnek a megszokott értékektől, akkor a ContiPressureCheck haladéktalanul figyelmezteti a sofőrt, aki így azonnal beavatkozhat és megoldhatja a problémát. A kifejlesztett rendszer akár integrált, akár külső kijelzőkkel is használható. A fejlesztésnek köszönhetően csökkenthető a fogyasztás és az eddigieknél sokkal jobban figyelemmel kísérhető a gumik kopása, ezáltal növelhető az élettartam, miközben nőhet a biztonság is. A gyártó egyébként lehetővé tette, hogy a szenzorokat bárki önállóan megvásárolhassa és beépíthesse.


Nikolai Setzer, a Continental gumikért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy nem elsősorban tőlük függ a rendszer bevezetése és elterjedése, hanem sokkal inkább attól, hogy az ügyfelek mikortól lesznek hajlandók fizetni ezekért a termékekért. Műszaki szempontból számos további szenzor beépíthető lenne a gumikba, akár fordulatszámot mérő vagy gyorsulási érzékelők, valamint kamerák is. A tervek között szerepel a ContiConnect platform létrehozása, amely várhatóan 2017 második negyedévétől lesz elérhető és amelynek segítségével a tulajdonosok bármikor online, valós időben követhetik majd nyomon járműveik ezen adatait.

A Goodyear márciusban jelentkezett saját gumikoncepciójával, amely változtatható keménységű abroncsokon alapul és a hagyományos autógumikat 3D-nyomtatással készített golyó formájú gumikkal helyettesítené. Ezek hozzájárulhatnak a biztonsághoz és növelhetik az autók kormányozhatóságát is, a gépkocsi gyakorlatilag bármilyen irányba biztonságosan közlekedhet. Az új gumi egyúttal könnyebben alkalmazkodik a különböző útviszonyokhoz, például a jeges vagy vízátfolyásos úttesthez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jkedzs #8
    ebben a világban már minden intelllligggens kivéve az embereket. D:
  • Xantia #7
    Inkább intelligens pumpát szereljenek már be, amely állandó légnyomáson tartja... Volt egy kezdeményezés, hogy a gumiabroncs körbefordulásakor ismétlődő összehúzódás-kitágulásra lehetne egy minipumpát hajtani, amely így terhelés alatt minden körbeforduláskor pumpálna egy kicsit az abroncson. Másik oldal egy intelligens szelep meg szinten tartaná a nyomást... Na ez hasznos funkció... Kamera az abroncsban, kevés értéket hordoz.
  • norbre #6
    IF Tire.Pressure == Measures.Pressures.Atmospheric THEN ALERT ("! Blow-Out !") END IF
  • barret #5
    Kb annyit ér,mint az okos koton :D Még ezért is fizessek? Többe kerül a leves,mint a hús...
  • lipovics #4
    Miért hívják "intelligensnek" azokat a dolgokat, amelyekbe beépítenek néhány szenzort?
  • TokraFan #3
    "...akkor a ContiPressureCheck haladéktalanul figyelmezteti a sofőrt..."

    Micsoda dramatikus szófordulat. Melyik jelzőrendszer nem figyelmeztet azonnal?
  • bunny #2
    Kamerát a gumiba? Osztán az mégis mit mutatna?
  • Ender Wiggin #1
    És mennyibe van egy ilyen abroncs? Mert a nyomásérzékelő (ami a felniben van) az rohadt drága.