SG.hu
Több emberi sofőrt fog foglalkoztatni az Uber

Az Uber robottaxi vezetője szerint a cégnek továbbra is szüksége lesz emberi sofőrökre, de a munkájuk egészen másképp fog kinézni.
Andrew Macdonald, az Uber autonóm járművekkel kapcsolatos tevékenységét felügyelő vezető alelnök elmondta, hogy bár az emberi sofőrök továbbra is kulcsfontosságúak maradnak a fuvarmegosztó üzletágban, hamarosan komoly konkurenciát jelentenek majd számukra az önvezető taxik a városközpontokban. "Szinte biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva több Uber sofőr lesz majd, nem pedig kevesebb, mert szerintem a világ az egyéni autótulajdonlásról a szolgáltatásként nyújtott mobilitásra fog áttérni” - mondta Macdonald a The Future of the Car című konferencián beszélt. "Továbbra is azt látjuk, hogy ez a torta növekszik, de másképp fog kinézni. Lesznek olyan városközpontok, ahol az utazások nagy százalékát autonóm járművek fogják kiszolgálni. És ez egyesek számára nagyon hirtelen változásnak fog tűnni” - tette hozzá.
Az Uber az elmúlt évben több megállapodást is kötött robotaxi cégekkel, hogy autonóm járműveiket az alkalmazásán keresztül üzemeltessék. A fuvarmegosztó óriás jelenleg Austinban és Phoenixben teszi lehetővé, hogy a felhasználók Waymo járműveket fogadjanak, és még idén Atlanta is követi őket. Dara Khosrowshahi vezérigazgató az Uber múlt heti eredménybeszámolóján nagy sikerként üdvözölte az austini bevezetést, és azt mondta az elemzőknek, hogy a Waymo robotaxik Austinban elfoglaltabbak, mint az emberi sofőrök „99%-a”.
Az Uber agresszív önvezetési törekvései - amelyek során a Volkswagen, a Wayve, valamint a WeRide és a Pony.AI kínai cégekkel is megállapodott - a sofőrök növekvő aggodalmának adtak hangot a vezető nélküli taxik megélhetésükre gyakorolt hatása miatt. Az Uber Phoenix-i sofőrjei korábban azt mondták újságíróknak, hogy a Waymo által támasztott verseny már most is árt a jövedelmüknek, és hogy a rövid távú belvárosi utakat el akarják kerülni a jövedelmezőbb repülőtéri fuvarok kedvéért. Macdonald azt mondta, hogy szerinte a robottaxi ipar növekedése egyelőre nem befolyásolja a sofőrök keresetét vagy lehetőségeit. Hozzátette azonban, hogy várhatóan a sofőrök hamarosan érezni fogják a hatást azokban a városokban, ahol a robotaxik egyre elterjedtebbek, például Austinban, Los Angelesben és Kína egyes részein.
Az Uber egy „hibrid piacot” szeretne létrehozni, ahol emberi és robot sofőrök vegyesen kezelik a különböző típusú útvonalakat. "Austinban ma már lehet autonóm járművet kapni az Uber platformján, 37 négyzetmérföldön vagyunk elérhetőek” - mondta. "Ha ezen a területen kívül vagy, akkor emberi sofőrt kapsz. Ha ezen a területen belülről kifelé mész, akkor emberi sofőrt kapsz. Ha most a repülőtérre vagy az autópályákra mész, akkor emberi sofőrre van szükséged. Nagyon sok érték van egy ilyen hibrid modellben” - tette hozzá.
Macdonald szerint az ilyen utak egy része „idővel autonómabbá válik”, de az átállás „más lehetőségeket” is teremt az Uber sofőrjei számára. Míg az autonóm járművek jelenleg többnyire a városközpontokra és a városi területekre korlátozódnak, a Waymo engedélyre vár, hogy több városban is kínálhasson repülőtéri kiszállásokat, és elmondta, hogy robotaxijait autópályákon teszteli. Ennek ellenére az Uber vezetője úgy véli, lesznek olyan helyzetek, amelyeket csak emberi sofőrök tudnak majd kezelni, mint például a szélsőséges időjárás, például hóvihar vagy jégeső. "Még ha egy autonóm jármű képes is kezelni az időjárási esetek 99%-át, akkor is van 1% olyan eset, amikor talán ezeknek az autóknak félre kell állniuk” - mondta Macdonald. "Ha egy városban 400 járműből álló flottát üzemeltetsz, és egyszerre mindnek félre kell állnia, mi történik a fuvarmegosztó szolgáltatásoddal? Nálunk azt, hogy ilyenkor embert küldünk majd, hogy felvegyenek” - tette hozzá.
Andrew Macdonald, az Uber autonóm járművekkel kapcsolatos tevékenységét felügyelő vezető alelnök elmondta, hogy bár az emberi sofőrök továbbra is kulcsfontosságúak maradnak a fuvarmegosztó üzletágban, hamarosan komoly konkurenciát jelentenek majd számukra az önvezető taxik a városközpontokban. "Szinte biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva több Uber sofőr lesz majd, nem pedig kevesebb, mert szerintem a világ az egyéni autótulajdonlásról a szolgáltatásként nyújtott mobilitásra fog áttérni” - mondta Macdonald a The Future of the Car című konferencián beszélt. "Továbbra is azt látjuk, hogy ez a torta növekszik, de másképp fog kinézni. Lesznek olyan városközpontok, ahol az utazások nagy százalékát autonóm járművek fogják kiszolgálni. És ez egyesek számára nagyon hirtelen változásnak fog tűnni” - tette hozzá.
Az Uber az elmúlt évben több megállapodást is kötött robotaxi cégekkel, hogy autonóm járműveiket az alkalmazásán keresztül üzemeltessék. A fuvarmegosztó óriás jelenleg Austinban és Phoenixben teszi lehetővé, hogy a felhasználók Waymo járműveket fogadjanak, és még idén Atlanta is követi őket. Dara Khosrowshahi vezérigazgató az Uber múlt heti eredménybeszámolóján nagy sikerként üdvözölte az austini bevezetést, és azt mondta az elemzőknek, hogy a Waymo robotaxik Austinban elfoglaltabbak, mint az emberi sofőrök „99%-a”.
Az Uber agresszív önvezetési törekvései - amelyek során a Volkswagen, a Wayve, valamint a WeRide és a Pony.AI kínai cégekkel is megállapodott - a sofőrök növekvő aggodalmának adtak hangot a vezető nélküli taxik megélhetésükre gyakorolt hatása miatt. Az Uber Phoenix-i sofőrjei korábban azt mondták újságíróknak, hogy a Waymo által támasztott verseny már most is árt a jövedelmüknek, és hogy a rövid távú belvárosi utakat el akarják kerülni a jövedelmezőbb repülőtéri fuvarok kedvéért. Macdonald azt mondta, hogy szerinte a robottaxi ipar növekedése egyelőre nem befolyásolja a sofőrök keresetét vagy lehetőségeit. Hozzátette azonban, hogy várhatóan a sofőrök hamarosan érezni fogják a hatást azokban a városokban, ahol a robotaxik egyre elterjedtebbek, például Austinban, Los Angelesben és Kína egyes részein.

Az Uber egy „hibrid piacot” szeretne létrehozni, ahol emberi és robot sofőrök vegyesen kezelik a különböző típusú útvonalakat. "Austinban ma már lehet autonóm járművet kapni az Uber platformján, 37 négyzetmérföldön vagyunk elérhetőek” - mondta. "Ha ezen a területen kívül vagy, akkor emberi sofőrt kapsz. Ha ezen a területen belülről kifelé mész, akkor emberi sofőrt kapsz. Ha most a repülőtérre vagy az autópályákra mész, akkor emberi sofőrre van szükséged. Nagyon sok érték van egy ilyen hibrid modellben” - tette hozzá.
Macdonald szerint az ilyen utak egy része „idővel autonómabbá válik”, de az átállás „más lehetőségeket” is teremt az Uber sofőrjei számára. Míg az autonóm járművek jelenleg többnyire a városközpontokra és a városi területekre korlátozódnak, a Waymo engedélyre vár, hogy több városban is kínálhasson repülőtéri kiszállásokat, és elmondta, hogy robotaxijait autópályákon teszteli. Ennek ellenére az Uber vezetője úgy véli, lesznek olyan helyzetek, amelyeket csak emberi sofőrök tudnak majd kezelni, mint például a szélsőséges időjárás, például hóvihar vagy jégeső. "Még ha egy autonóm jármű képes is kezelni az időjárási esetek 99%-át, akkor is van 1% olyan eset, amikor talán ezeknek az autóknak félre kell állniuk” - mondta Macdonald. "Ha egy városban 400 járműből álló flottát üzemeltetsz, és egyszerre mindnek félre kell állnia, mi történik a fuvarmegosztó szolgáltatásoddal? Nálunk azt, hogy ilyenkor embert küldünk majd, hogy felvegyenek” - tette hozzá.