MTI
Nagyon komolyan gondolja a kormány a zalaegerszegi tesztpályát
Palkovics László az elektromos hajtású járművek, és azon belül is a vezető nélküli autók fejlesztésében és gyártásában történő magyar részvételről tartott előadást ma Párizsban a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) magas szintű munkareggelijén.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára kormánybiztosi minőségében elsősorban azt a 250 hektáros területű járműipari tesztpályát mutatta be, amelynek alapkőletétele május 19-én lesz, napra pontosan egy évvel azután, hogy a magyar vállalatok igényeinek felmérését követően kormánydöntés született arról, hogy 35 milliárd forintot biztosítanak állami forrásból az építkezéshez.
A magyar OECD/UNESCO képviselet munkareggelijére olyan magas szintű résztvevők kaptak meghívást, mint Mari Kiviniemi főtitkár-helyettes, Andrew W. Wyckoff tudományos és technológiai igazgató, Monserrat Gomendió oktatásügyi és készségfejlesztési igazgató-helyettes, illetve számos tagállam nagykövete. Az államtitkár tájékoztatása szerint valamennyien elismerőleg szóltak arról, hogy a magyar kormány kikérte az adott iparág véleményét, s annak megfelelően döntött a beruházásról, hiszen egy-egy iparág önállóan nem lenne képes ekkora befektetésre.
Palkovics László a találkozó után elmondta: azt is egyedülállónak és kiemelkedőnek tartották az OECD-ben, hogy a magyar kormány a konzultációkat követően az igényeknek megfelelően vállalta, hogy létrehozza a kutatási infrastruktúrát. A kormánybiztos arra is felhívta a figyelmet, hogy nem egyszerűen egy pályáról van szó, hanem egy olyan komplett szakmai tesztkörnyezetről, egyetemi képzéseket is beleértve, amely egyedülálló a világon. Mindennek célja, hogy szakembereket is biztosítson Magyarország a fejlesztéshez.
Az államtitkár kiemelte, hogy a mobilitás kérdéskörnek a társadalmi szintű kezelése az OECD egyik fő területe. A világban zajló folyamatok azt mutatják, hogy a népesség növekedésével párhuzamosan nem fejlődik elég gyorsan az infrastruktúra, miközben az emberiség nagyobb része a jövőben városokban fog élni. Mindezek miatt olyan fogyasztói megoldásokat és munkaszervezési lehetőségeket is keresnek a kutatók, amelyek célja, hogy kevesebbet közlekedjenek az emberek gépkocsival.
Az OECD-nak abban van meghatározó szerepe, hogy a társadalmi igényekre adandó konkrét válaszokban az állam szerepének meghatározásában és az oktatási és képzési rendszerek korszerűsítését illetően segítsen, mégpedig jogszabály-alkotási kezdeményezésekkel. Palkovics ezek közül kiemelte a digitalizáció kérdését az adatkezelésben, valamint az információs technológia biztonságának szavatolását és azok alkalmazásának szorgalmazását. A világ 20 legnagyobb autóipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon. A járműgyártás a teljes magyar feldolgozóipari közvetlen külföldi működő tőke befektetési (FDI) állomány nagyjából 20 százalékát adja, és a beszállítókat is ideértve összesen több mint 140 ezer ember dolgozik az ágazatban.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára kormánybiztosi minőségében elsősorban azt a 250 hektáros területű járműipari tesztpályát mutatta be, amelynek alapkőletétele május 19-én lesz, napra pontosan egy évvel azután, hogy a magyar vállalatok igényeinek felmérését követően kormánydöntés született arról, hogy 35 milliárd forintot biztosítanak állami forrásból az építkezéshez.
A magyar OECD/UNESCO képviselet munkareggelijére olyan magas szintű résztvevők kaptak meghívást, mint Mari Kiviniemi főtitkár-helyettes, Andrew W. Wyckoff tudományos és technológiai igazgató, Monserrat Gomendió oktatásügyi és készségfejlesztési igazgató-helyettes, illetve számos tagállam nagykövete. Az államtitkár tájékoztatása szerint valamennyien elismerőleg szóltak arról, hogy a magyar kormány kikérte az adott iparág véleményét, s annak megfelelően döntött a beruházásról, hiszen egy-egy iparág önállóan nem lenne képes ekkora befektetésre.
Palkovics László a találkozó után elmondta: azt is egyedülállónak és kiemelkedőnek tartották az OECD-ben, hogy a magyar kormány a konzultációkat követően az igényeknek megfelelően vállalta, hogy létrehozza a kutatási infrastruktúrát. A kormánybiztos arra is felhívta a figyelmet, hogy nem egyszerűen egy pályáról van szó, hanem egy olyan komplett szakmai tesztkörnyezetről, egyetemi képzéseket is beleértve, amely egyedülálló a világon. Mindennek célja, hogy szakembereket is biztosítson Magyarország a fejlesztéshez.
Az államtitkár kiemelte, hogy a mobilitás kérdéskörnek a társadalmi szintű kezelése az OECD egyik fő területe. A világban zajló folyamatok azt mutatják, hogy a népesség növekedésével párhuzamosan nem fejlődik elég gyorsan az infrastruktúra, miközben az emberiség nagyobb része a jövőben városokban fog élni. Mindezek miatt olyan fogyasztói megoldásokat és munkaszervezési lehetőségeket is keresnek a kutatók, amelyek célja, hogy kevesebbet közlekedjenek az emberek gépkocsival.
Az OECD-nak abban van meghatározó szerepe, hogy a társadalmi igényekre adandó konkrét válaszokban az állam szerepének meghatározásában és az oktatási és képzési rendszerek korszerűsítését illetően segítsen, mégpedig jogszabály-alkotási kezdeményezésekkel. Palkovics ezek közül kiemelte a digitalizáció kérdését az adatkezelésben, valamint az információs technológia biztonságának szavatolását és azok alkalmazásának szorgalmazását. A világ 20 legnagyobb autóipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon. A járműgyártás a teljes magyar feldolgozóipari közvetlen külföldi működő tőke befektetési (FDI) állomány nagyjából 20 százalékát adja, és a beszállítókat is ideértve összesen több mint 140 ezer ember dolgozik az ágazatban.