Berta Sándor
Először keveredett balesetbe robotautó San Franciscóban
Egy önállóan közlekedő Nissan Leaf ütközött össze egy parkoló Toyota Prius gépkocsival.
A baleset még január elején történt és részben emberi hibára vezethető vissza. Ez volt az első ilyen esemény San Franciscóban. Az ügyben érintett járművet a Cruise Automation nevű startup építette át és közel 30 kilométer/órás sebességgel ütközött neki a parkoló Toyota Priusnak.
A baleset előtt a Nissan Leaf először hirtelen balra, majd jobbra fordult. Ezután a vezető úgy döntött, hogy átveszi az ellenőrzést az autó felett. Azonban az illető a manuális üzemmódban elkövetett egy hibát, ami miatt a balesetet már nem lehetett megakadályozni. Szerencsére senki sem sérült meg és mindkét gépkocsi is csak kisebb mértékben károsodott. Azonban azt a kérdést továbbra sem sikerült teljesen tisztázni, hogy mi vezetett végül a balesethez.
Kyle Vogt, a Cruise Automation vezérigazgatója azt mondta, hogy a vezetőnek volt elegendő ideje arra, hogy a manuális üzemmódban kitérjen, így a baleset inkább emberi hiba, mint a robotpilóta-technológia sara. A startup egyébként olyan csomagokat készít, amelyek segítségével az autók önállóan közlekedő gépkocsikká alakíthatók át. Egy 2012-es vagy újabb gyártású Audi A4-hez és S4-hez például 10 000 dollárért rendelhető meg egy ilyen csomag.
Nemrég vált ismertté, hogy közel sem tökéletesek a Google robotautói és több esetben is a vezetők beavatkozása akadályozta meg a balesetek bekövetkezését.
A baleset még január elején történt és részben emberi hibára vezethető vissza. Ez volt az első ilyen esemény San Franciscóban. Az ügyben érintett járművet a Cruise Automation nevű startup építette át és közel 30 kilométer/órás sebességgel ütközött neki a parkoló Toyota Priusnak.
A baleset előtt a Nissan Leaf először hirtelen balra, majd jobbra fordult. Ezután a vezető úgy döntött, hogy átveszi az ellenőrzést az autó felett. Azonban az illető a manuális üzemmódban elkövetett egy hibát, ami miatt a balesetet már nem lehetett megakadályozni. Szerencsére senki sem sérült meg és mindkét gépkocsi is csak kisebb mértékben károsodott. Azonban azt a kérdést továbbra sem sikerült teljesen tisztázni, hogy mi vezetett végül a balesethez.
Kyle Vogt, a Cruise Automation vezérigazgatója azt mondta, hogy a vezetőnek volt elegendő ideje arra, hogy a manuális üzemmódban kitérjen, így a baleset inkább emberi hiba, mint a robotpilóta-technológia sara. A startup egyébként olyan csomagokat készít, amelyek segítségével az autók önállóan közlekedő gépkocsikká alakíthatók át. Egy 2012-es vagy újabb gyártású Audi A4-hez és S4-hez például 10 000 dollárért rendelhető meg egy ilyen csomag.
Nemrég vált ismertté, hogy közel sem tökéletesek a Google robotautói és több esetben is a vezetők beavatkozása akadályozta meg a balesetek bekövetkezését.