Berta Sándor

Robotautón dolgozik a Renault is

Érdekes véleményt fogalmazott meg Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport első embere.

A menedzser a barcelonai Mobil Világkongresszuson kijelentette: az a trend, hogy egyre több technika kerül a gépkocsikba egyúttal azt is fogja eredményezni, hogy a járművek egyre drágábbak lesznek. Carlos Ghosn egyúttal bejelentette, hogy ők is piacra dobják az első önálló közlekedésre képes autójukat, amely az elképzelések alapján 2016-ban jelenhet meg. Elmondása szerint ez a trend át fogja formálni a piac termékeit. Az új modell képes lesz arra, hogy a dugókban önállóan haladjon, így a vezető leveheti majd a kezét a kormányról és más dolgokkal foglalkozhat. Ghosn kiemelte, hogy technikailag ez már most is megvalósítható, de szükség van az egyes országokban a megfelelő jogi keretfeltételekre.


A következő lépés 2018-ban valósulhat meg, amikor a gépkocsik képesek lesznek az autópályákon való önálló közlekedésre, majd 2020-tól ezek a járművek a városokban is megjelenhetnek. Az utóbbi kapcsán szükség van ennyi időre, mert a technológia nagyon összetett a városi közlekedéshez. A robotautóknak képesnek kell majd lenniük arra, hogy az egyes helyzetekben racionálisan döntsenek, ami viszont közel sem mindig egyszerű. A teljesen vezető nélküli gépkocsik megjelenéséig további tíz évre lesz még szükség. Ghosn végül leszögezte, hogy a több technológia alkalmazása lassabb növekedést jelent majd az autóipar számára, és a technika nagyobb mértékű használata drágítani fogja a járműveket.

A menedzser felgyorsítaná az elektromos autók elterjedését, szerinte ehhez a költségek csökkentésére és az infrastruktúra kiépítésére van szükség. Mindez nagyon gyorsan megvalósulhat, hiszen egy töltőállomás olcsóbb, mint egy benzinkút. A csökkenő olajárak ugyanakkor alapvetően nem változtatják meg az elektromos gépkocsik esélyeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • culas25hc #1
    Már csak azt nem értem, mi ebben az "érdekes vélemény"? Hogy drágább lesz az önmagát vezető autó, mint egy mai alapkategóriás hagyományos autó?