Berta Sándor
Chip az autók közötti jobb kommunikációért
A szakemberek jövőképe szerint az úton közlekedő gépkocsik figyelmeztetik egymást a dugókra és megosztják egymással a veszélyes helyekkel kapcsolatos információkat.
Az NXP holland chipgyártó egy olyan új eszközt fejlesztett ki, amely a közúti járművek közötti kommunikációban segíthet. Az SAF5100 típusú chip már elérhető az autógyártók számára. Ez az első azoknak a fejlesztéseknek a sorában, amelyek segítségével hálózatba kötnék egymással a gépkocsikat. Az eszköz sorozatgyártása az utolsó tesztek után - várhatóan 2014 második felében - kezdődhet el. Thomas Hinz, az NXP menedzsere elmondta, hogy az SAF5100 képezi annak a technológiának az alapját, amellyel a jövőben jobban lehet majd irányítani a közlekedési folyamatokat, ezáltal elkerülhetővé válnak a torlódások és megakadályozhatók lesznek a balesetek is.
A berendezésnek köszönhetően az egyik autó továbbíthatja a másik járműnek az általa mért különböző adatokat, például a sebességét, így a közlekedők időben figyelmeztethetők akkor, ha az egyik gépkocsi fékez. A WLAN vagy a mobil technikák ilyen célokra túl lassúak lennének. Az SAF5100 kapcsolatot teremt a járművek és a közlekedési berendezések, például a lámpák között. A vezeték nélküli technikát a Cohda nevű ausztráliai cég biztosítja, amibe az év elején fektetett be az NXP és a Cisco. Hinz közölte, hogy a chipet éveken át tesztelték Frankfurt mellett 400 autó bevonásával, és a projektben részt vett a Continental, a Daimler és a BMW is. Az adatok kiértékeléséhez szükséges szoftvert az autógyártók készítik el, a terveik alapján különböző alkalmazások fejleszthetők ki. A döntést azzal magyarázta, hogy sok autógyártó a saját kezébe akarta venni a kompatibilis programok elkészítését. Az új kommunikációs funkciót támogató gépkocsik 2-3 éven belül jelenhetnek meg a bemutatókon.
Az NXP holland chipgyártó egy olyan új eszközt fejlesztett ki, amely a közúti járművek közötti kommunikációban segíthet. Az SAF5100 típusú chip már elérhető az autógyártók számára. Ez az első azoknak a fejlesztéseknek a sorában, amelyek segítségével hálózatba kötnék egymással a gépkocsikat. Az eszköz sorozatgyártása az utolsó tesztek után - várhatóan 2014 második felében - kezdődhet el. Thomas Hinz, az NXP menedzsere elmondta, hogy az SAF5100 képezi annak a technológiának az alapját, amellyel a jövőben jobban lehet majd irányítani a közlekedési folyamatokat, ezáltal elkerülhetővé válnak a torlódások és megakadályozhatók lesznek a balesetek is.
A berendezésnek köszönhetően az egyik autó továbbíthatja a másik járműnek az általa mért különböző adatokat, például a sebességét, így a közlekedők időben figyelmeztethetők akkor, ha az egyik gépkocsi fékez. A WLAN vagy a mobil technikák ilyen célokra túl lassúak lennének. Az SAF5100 kapcsolatot teremt a járművek és a közlekedési berendezések, például a lámpák között. A vezeték nélküli technikát a Cohda nevű ausztráliai cég biztosítja, amibe az év elején fektetett be az NXP és a Cisco. Hinz közölte, hogy a chipet éveken át tesztelték Frankfurt mellett 400 autó bevonásával, és a projektben részt vett a Continental, a Daimler és a BMW is. Az adatok kiértékeléséhez szükséges szoftvert az autógyártók készítik el, a terveik alapján különböző alkalmazások fejleszthetők ki. A döntést azzal magyarázta, hogy sok autógyártó a saját kezébe akarta venni a kompatibilis programok elkészítését. Az új kommunikációs funkciót támogató gépkocsik 2-3 éven belül jelenhetnek meg a bemutatókon.