Berta Sándor

Egy algoritmussal előre­jelezhető a fotók népszerűsége

A megosztásokat tekintve nem mindegy, hogy ki milyen ruhát visel egy képen, miként az sem, hogy milyen színek láthatók a felvételen.

Aditya Khosla informatikus egy olyan algoritmust fejlesztett ki, amely képes előrejelezni a különböző platformokon (Instagram stb.) megosztott fotók várható népszerűségét. A Computer Science and Artificial Intelligence Lab (CSAIL) doktorandusza úgy véli, hogy két fő szempont alapján lehet kiszámítani, hogy egy kép népszerű lesz-e vagy sem. Ez a két szempont a tartalom és a közösségi alkotóelemek.

Utóbbihoz tartozik például, hogy a készítőnek hány ismerőse van egy közösségi oldalon, milyen hosszú címe van a felvételnek vagy az is, hogy hány címszóval látják el a fotót. A tartalom esetében fontos a motívum: az emberek fontosabbak a tájaknál vagy a tárgyaknál, s a kevesebb ruhát viselők is népszerűbbek a felöltözött személyeknél.


Khosla a 16,8 millió lehetséges színt és árnyalatot 50-re csökkentette le, s megállapította, hogy a meleg színek (sárga, piros stb.) növelik a kattintások számát, míg a zöld vagy a kék kevésbé. A kattintásokat erősen befolyásolja, ha valaki bikinit, melltartót, miniszoknyát vagy fürdőruhát visel a fotón, de a parfümök és a revolverek jelenléte ugyanilyen hatást vált ki. A panda, a gepárd, a lámák és a kosárlabda megjelenése a felvételen közepesen befolyásolja a kattintásokat, míg a vaddisznók, a katamaránok és a lovas kocsik felbukkanása pozitív hatású. Amennyiben egy fotón laptop, golfkocsi vagy fűtőtest látható, akkor gyakorlatilag elmenekülnek az emberek.


Khosla a Flickr összesen 2,3 millió képét elemezte ki és ezután - a tapasztalatai alapján - alkotta meg az algoritmust, ami képes kimutatni, hogy hányan fogják megtekinteni a felvételt. Az algoritmust bárki tesztelheti a saját fotója vagy egy tetszőlegesen a webről kiválasztott fénykép segítségével az informatikus honlapján. A program 1 és 10 közötti számot ad ki, ez mutatja meg, hogy mennyire lehetne népszerű a felvétel a világhálón. Az 5-ös azt jelenti, hogy naponta 32 kattintás lenne, míg a 6-os azt, hogy 64 kattintás. Ugyanakkor ez a megoldás nem teljesen pontos, hiszen nem veszi figyelembe például a tulajdonos közösségi megítélését. Amennyiben valaki népszerűbb, akkor az ő fotóját természetesen többen is fogják megtekinteni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #3
    Ez hülyeség!
    A nunira és a fegyverre hasonlító képek is fent akadnak a szűrőn...
  • dundiego86 #2
    nunifigyelő :D
  • Sir Quno Jedi #1
    Hosszú kutatások árán rájöttek, hogy amin P@NA van, esetleg fegyver, az népszerű lesz?! Hát eszem a zúzájukat, erről szól a zinternet. Zinternet for pr0n.