Berta Sándor
A YouTube már legyőzte a televíziót?
Eric Schmidt, a Google elnöke meg van győződve arról, hogy - ha volt is ilyen küzdelem, akkor - a videomegosztó platform már lekörözte a klasszikus televízióadókat.
A társaság menedzsere egy hirdetőknek rendezett bemutató alkalmával kijelentette, hogy az internetes videók napjainkra gyakorlatilag a háttérbe szorították a klasszikus televíziózást. Vagyis, ha volt is harc a két rendszer között, akkor az mostanra végérvényesen eldőlt. A jövő a szemünk előtt történik; példaként hozta fel, hogy a YouTube oldalait nemrég egyetlen hónap alatt egymilliárdan keresték fel. Szerinte mindenki, aki azt hiszi, hogy ez egy magas szám, az várja meg, amíg a havi látogatói szám eléri majd a hat- vagy a hétmilliárdot.
Schmidt ugyanakkor úgy vélte, hogy a YouTube nem helyettesítheti egyik olyan megoldást vagy rendszert sem, amit már ismerünk. Sokkal inkább valami új dolog, amellyel kapcsolatban még sok dolgot kell átgondolni. A Google elnökének véleményét osztotta Robert Kyncl is, aki a videomegosztónál a globális tartalmakért felel. "Azt gondoltam eleinte, hogy a YouTube olyan, mint a televízió, de ez nem igaz, tévedtem. A televízió zsákutca, míg a YouTube "visszabeszél" - fejtette ki Kyncl. Az álláspontja alátámasztására azt hozta fel, hogy a 18 és a 34 év közötti amerikai állampolgárok több időt töltenek a YouTube videóinak megtekintésével, mint bármely kábelcsatorna műsora előtt ülve.
Az már 2011 áprilisában kiderült, hogy a videomegosztó a televíziós csatornák konkurense lenne. Majd az is, hogy nő a tematikus csatornáinak jelentősége. Januárban pedig már arról adtunk hírt, hogy a portál néhány kiválasztott üzemeltetővel tesztelné a prémiumajánlatokat. Az itt megjelenő tartalmakhoz néhány euróért cserébe bárki hozzáférhetne.
A társaság menedzsere egy hirdetőknek rendezett bemutató alkalmával kijelentette, hogy az internetes videók napjainkra gyakorlatilag a háttérbe szorították a klasszikus televíziózást. Vagyis, ha volt is harc a két rendszer között, akkor az mostanra végérvényesen eldőlt. A jövő a szemünk előtt történik; példaként hozta fel, hogy a YouTube oldalait nemrég egyetlen hónap alatt egymilliárdan keresték fel. Szerinte mindenki, aki azt hiszi, hogy ez egy magas szám, az várja meg, amíg a havi látogatói szám eléri majd a hat- vagy a hétmilliárdot.
Schmidt ugyanakkor úgy vélte, hogy a YouTube nem helyettesítheti egyik olyan megoldást vagy rendszert sem, amit már ismerünk. Sokkal inkább valami új dolog, amellyel kapcsolatban még sok dolgot kell átgondolni. A Google elnökének véleményét osztotta Robert Kyncl is, aki a videomegosztónál a globális tartalmakért felel. "Azt gondoltam eleinte, hogy a YouTube olyan, mint a televízió, de ez nem igaz, tévedtem. A televízió zsákutca, míg a YouTube "visszabeszél" - fejtette ki Kyncl. Az álláspontja alátámasztására azt hozta fel, hogy a 18 és a 34 év közötti amerikai állampolgárok több időt töltenek a YouTube videóinak megtekintésével, mint bármely kábelcsatorna műsora előtt ülve.
Az már 2011 áprilisában kiderült, hogy a videomegosztó a televíziós csatornák konkurense lenne. Majd az is, hogy nő a tematikus csatornáinak jelentősége. Januárban pedig már arról adtunk hírt, hogy a portál néhány kiválasztott üzemeltetővel tesztelné a prémiumajánlatokat. Az itt megjelenő tartalmakhoz néhány euróért cserébe bárki hozzáférhetne.