SG.hu

Kapaszkodik a mobilpiacon az Intel

Az Intel budapesti sajtóeseményen bizonygatta, hogy nincsenek lemaradva mobil fejlesztések terén, példaként jó helyzetükre Kínát és Afrikát hozták fel. Év végére kétszer gyorsabb táblagépeket ígérnek.

Radek Hadraba, a vállalat régiós PR-menedzserének piaci áttekintése szerint minden fontos szegmensben jelen vannak, az okostelefonoktól kezdve a táblagépeken át az átalakítható ultrabookokig, ennek bizonyítására számos eszközt tettek közszemlére. Sikerként értékelte, hogy ugyan csak a tavalyi barcelonai Mobil Világkongresszuson jelentek meg a piacon, de 2012-ben összesen 7 darab Intel architektúrára épülő okostelefon jelent meg. Ezek közül kiemelte a 10 országban kapható ZTE Grand X-et (nálunk a Magyar Telekomnál elérhető), az orosz Megafon Mint-et, a Motorola Razr i-t és a Kenyában nagyon keresett Yolo-t, ezek mindegyike a Medfield platformra épül.


2013-ra további készülékek megjelenésével számolnak: nagy reményeket fűznek első felsőkategóriás fogásukhoz, a Lenovo K900-hoz és az ASUS 7 collos Fonepadjához. Ez utóbbi egy óriási "phablet", azaz a tajvaniak szerint egy kézben fogható, és a fülünkhöz tartva telefonálhatunk majd vele. Hadraba kiemelte, hogy nagy figyelmet fordítanak az energiatakarékosságra, hogy ne kelljen a chipjeikre épülő okostelefonokat naponta tölteni. Bajnak tartotta, hogy azon túl, hogy a hetente egyszer töltött mobiltelefonok kora már régen a múlté, sajnos ma már egyes okostelefon modellek egy napot sem bírnak ki töltés nélkül.


A táblagépek és ultrabookok terén már sokkal jobb a cég helyzete, Horváth Richárd, a cég marketing menedzsere szerint erős igény van ezekre a vékony eszközökre. A kategóriák közötti átmenet folyamatos, sok terméknél nekik is gondolkodniuk kell, hogy micsoda. Méltatta a választási lehetőségek széles skáláját, és azon a véleményen volt, hogy majd a piac eldönti, hogy a különböző megoldások közül melyik az, ami leginkább sikeres. Ismertette egy idei felmérésüket, mely szerint csak a felhasználók 3 százaléka vágyik "hagyományos" ultrabookra, 31 százaléknak kell érintőképernyő, 44% valamilyen átfordítható megoldás híve és 22 százalék tenné le egy táblagép mellett a voksát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Mint az a képeken látható, a cég által készített felmérés alapján a hibridek között nincs egyeduralkodó típus, van akinek az átfordítás tetszik, melynél a billentyűzet alulra kerül, van, akinek az átpörgetés (lásd Dell XPS 12), de sokan hívei a billentyűzet lecsatolásának is vagy a Taichi-féle dupla képernyőnek. A jövőre nézve az alternatív vezérlési lehetőségeket emelte ki. A billentyűzet, az egér, majd a mostani érintőképernyő divat után Horváth Richárd szerint a gesztus és a hangutasítások kora jön majd el.

Az iSupply piackutató vállalat adatai szerint a globális félvezető-piacot 2012-ben az Intel vezette 15,6 százalékos részesedéssel. Tavalyi 47,42 milliárd dolláros forgalma azonban 2,7 százalékkal maradt el a 2011. évitől, piaci részesedése pedig 0,1 százalékponttal csökkent. Az Intel legnagyobb vetélytársa, a dél-koreai Samsung 2012-ben 31,26 milliárd dolláros forgalommal 10,3 százalékos részesedést hasított ki magának a globális félvezető-áramkör piacból, ami a második helyet biztosította számára. A Samsung 2002-ben még 5,4 százalékos, 2005-ben pedig 7,4 százalékos részesedéssel rendelkezett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MsUser #2
    Én azért örülök a tudósításról, kaptam egy két megnyugtató infót.
    Jó az ha az Intel is fejleszt Mobil piacra.
  • Vol Jin #1
    Ez nem hír, hanem tudósítás egy PR-előadásról. Hiányolom a felszolgált sajtospogácsa minőségi értékelését. Az valahogy jobban érdekel... Íz, állag, látvány, stb...