Berta Sándor
Milliókkal csökkent a Facebook-használók tábora
Úgy tűnik, hogy nem tud kijönni a hullámvölgyből a világ legnépszerűbb közösségi oldala. Az Egyesült Államokban ismét csökkent a Facebook-tagok száma és a részvény ára is csökkent.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség arról számolt be, hogy a Facebook az Egyesült Államokban egyre több felhasználót veszít. Az elmúlt hat hónap során a regisztrált tagok száma 1,1 százalékkal csökkent. Ez azt jelenti, hogy körülbelül kétmillióan hagyták ott a portált. A folyamat ráadásul már nem csak a tengerentúlon figyelhető meg, de a céget kétségtelenül ez érinti a leginkább. A Bloomberg arra a tanulmányra hivatkozott, amit Rory Mather, a Capstone Investment elemzője készített. A szakember kimutatta, hogy 23 országban a Facebook piaci részesedése az elmúlt három hónapban változatlan maradt, míg 14 államban lelassult a piaci részesedés növekedése.
A kedvezőtlen hírek is közrejátszottak abban, hogy gyengültek a Facebook-részvények. Hétfőn 8,1 százalékot veszítettek az értékükből, míg kedden 28,09 dolláron zártak, ami jelentős mértékben elmarad a májusi 38 dolláros ártól. Ez 26 százalékos gyengülést jelent. A platformnak emellett meg kell küzdeni a saját üzleti modelljéből fakadó hiányosságokkal is, számos tag ugyanis előszeretettel használja a szolgáltatást az okostelefonjáról, ugyanakkor az oldal ezeket az embereket eddig nem tudta elérni a reklámjaival. Nem csoda, hogy a Michigani Egyetem által kiadott American Customer Satisfaction Index (ASCI) rendszerében is a Google Plus megelőzte a Facebookot, amely 100 pontból csupán 61 pontot kapott a korábbi 69 pont helyett.
Idén júniusban kiderült, hogy míg a tavaly év elején 24 százalékkal nőtt a Facebookra látogatók száma, addig idén már csak 5 százalékkal. Ez a legkisebb érték 2008 óta. Eddig egyébként a 221 millió amerikai internetező 71 százaléka regisztrálta magát a Facebookon és ők idén havonta összesen hat órát töltöttek átlagosan a platformon, ez 16 százalékkal több idő a 2011-ben mérthez képest.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség arról számolt be, hogy a Facebook az Egyesült Államokban egyre több felhasználót veszít. Az elmúlt hat hónap során a regisztrált tagok száma 1,1 százalékkal csökkent. Ez azt jelenti, hogy körülbelül kétmillióan hagyták ott a portált. A folyamat ráadásul már nem csak a tengerentúlon figyelhető meg, de a céget kétségtelenül ez érinti a leginkább. A Bloomberg arra a tanulmányra hivatkozott, amit Rory Mather, a Capstone Investment elemzője készített. A szakember kimutatta, hogy 23 országban a Facebook piaci részesedése az elmúlt három hónapban változatlan maradt, míg 14 államban lelassult a piaci részesedés növekedése.
A kedvezőtlen hírek is közrejátszottak abban, hogy gyengültek a Facebook-részvények. Hétfőn 8,1 százalékot veszítettek az értékükből, míg kedden 28,09 dolláron zártak, ami jelentős mértékben elmarad a májusi 38 dolláros ártól. Ez 26 százalékos gyengülést jelent. A platformnak emellett meg kell küzdeni a saját üzleti modelljéből fakadó hiányosságokkal is, számos tag ugyanis előszeretettel használja a szolgáltatást az okostelefonjáról, ugyanakkor az oldal ezeket az embereket eddig nem tudta elérni a reklámjaival. Nem csoda, hogy a Michigani Egyetem által kiadott American Customer Satisfaction Index (ASCI) rendszerében is a Google Plus megelőzte a Facebookot, amely 100 pontból csupán 61 pontot kapott a korábbi 69 pont helyett.
Idén júniusban kiderült, hogy míg a tavaly év elején 24 százalékkal nőtt a Facebookra látogatók száma, addig idén már csak 5 százalékkal. Ez a legkisebb érték 2008 óta. Eddig egyébként a 221 millió amerikai internetező 71 százaléka regisztrálta magát a Facebookon és ők idén havonta összesen hat órát töltöttek átlagosan a platformon, ez 16 százalékkal több idő a 2011-ben mérthez képest.