Berta Sándor
Az Egyesült Államokban telítődött a Facebook
Úgy tűnik, hogy az USA-ban egyre kevesebb ember számára érdekes a Facebook. Míg 2011 elején 24 százalékkal nőtt a látogatók száma, addig idén már csak 5 százalékkal.
Rendkívüli mértékben lelassult a tengerentúlon a közösségi portál növekedése. Erről a The Wall Street Journal számolt be a Comscore statisztikai adataira hivatkozva. Idén áprilisban a platform 158 millió egyedi látogatót könyvelhetett el. Ez 2011-hez képest mindössze 5 százalékos növekedésnek felel meg, ami a legkisebb érték 2008 óta. Azóta méri ugyanis a közösségi oldalt látogatók számát a Comscore. A cég havonta nyilvánosságra hozza a Media-Matrix-Ranking nevű összesítését. Ebből számos érdekes adat kiderül, többek között az, hogy 2010 áprilisáig az egyedi látogatók száma még 89 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, de tavaly áprilisban ez a növekedés már csak 24 százalékos volt.
A honlapokon töltött idő változása
A Comscore megállapította azt is, hogy a 221 millió amerikai internetező 71 százaléka regisztrálta magát a Facebookon és ezen a honlapon töltötték a helyiek a legtöbb időt. Az amerikai felhasználók idén havonta összesen hat órát töltöttek átlagosan a platformon, ez 16 százalékkal több idő a 2011-ben mérthez képest. A Google ajánlatait - ide értve a YouTube videóit is - havonta átlagosan négy órán át tekintették meg, míg a Yahoo! szolgáltatásait havonta 3,5 órán át használták.
Andrew Lipsman, a Comscore elemzője közölte: a Facebook meghatározó pozícióját és az eltöltött időt figyelembe véve a látogatói szám lassulása gyakorlatilag a növekedési szakasz természetes részének fogható fel, vagyis nem kell belőle negatív következtetéseket levonni. Mindenesetre annyi leszögezhető, hogy a közösségi portál lassan telítődik és eléri a maximumát.
Rendkívüli mértékben lelassult a tengerentúlon a közösségi portál növekedése. Erről a The Wall Street Journal számolt be a Comscore statisztikai adataira hivatkozva. Idén áprilisban a platform 158 millió egyedi látogatót könyvelhetett el. Ez 2011-hez képest mindössze 5 százalékos növekedésnek felel meg, ami a legkisebb érték 2008 óta. Azóta méri ugyanis a közösségi oldalt látogatók számát a Comscore. A cég havonta nyilvánosságra hozza a Media-Matrix-Ranking nevű összesítését. Ebből számos érdekes adat kiderül, többek között az, hogy 2010 áprilisáig az egyedi látogatók száma még 89 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, de tavaly áprilisban ez a növekedés már csak 24 százalékos volt.
A honlapokon töltött idő változása
A Comscore megállapította azt is, hogy a 221 millió amerikai internetező 71 százaléka regisztrálta magát a Facebookon és ezen a honlapon töltötték a helyiek a legtöbb időt. Az amerikai felhasználók idén havonta összesen hat órát töltöttek átlagosan a platformon, ez 16 százalékkal több idő a 2011-ben mérthez képest. A Google ajánlatait - ide értve a YouTube videóit is - havonta átlagosan négy órán át tekintették meg, míg a Yahoo! szolgáltatásait havonta 3,5 órán át használták.
Andrew Lipsman, a Comscore elemzője közölte: a Facebook meghatározó pozícióját és az eltöltött időt figyelembe véve a látogatói szám lassulása gyakorlatilag a növekedési szakasz természetes részének fogható fel, vagyis nem kell belőle negatív következtetéseket levonni. Mindenesetre annyi leszögezhető, hogy a közösségi portál lassan telítődik és eléri a maximumát.