Napi Online
Nem jöttek be az Amazon vevőcsalogató lépései
Egyelőre nem jöttek be a világ legnagyobb internetes bevásárlóközpontját működtető Amazon.com vevőcsalogató kedvezményei, a Kindle elektronikus olvasó áron aluli értékesítése, illetve a szinte ingyenes házhoz szállítás − derül ki a Bloomberg tudósításából.
A vállalat 17,4 milliárd dollár árbevételt ért el 2011 negyedik negyedében, csalódást okozva a 18,3 milliárdra számító elemzőknek. A nettó nyereség 57 százalékkal, 177 millió dollárra esett. Az Amazon előzetesen "ütősebb" eredményekre készítette fel befektetőit, ezért különösen nagy csalódást okoztak számai, amelyek megjelenése után több mint hét százalékkal zuhant részvényeinek árfolyama a németországi tőzsdei kereskedésben.
Az online-kiskereskedő egy híján 200 dollárért árulja a Kindle-t, ami fele a legolcsóbb iPad árának. A cél az, hogy a készülékhez viszonylag olcsón hozzájutó vásárlók az Amazontól szerezzék be az azon olvasható vagy nézhető tartalmakat. Kérdés, hogy az így generált forgalom mikor kárpótolja a céget az árengedménnyel elszenvedett veszteségéért. Hasonló a helyzet azzal az akcióval, amelynek keretében évi 79 dollárért korlátlan számban két napon belül házhoz szállítják a vevőknek az árut. Hosszú távon lassítja az árbevétel növekedését, hogy egyre több cég maga árulja portékáit az Amazon internetes plázájában, s így csak közvetítői díjat fizet a vállalatnak. Igaz, ez a fajta értékesítés javítja a profitrátát.
A vállalat 17,4 milliárd dollár árbevételt ért el 2011 negyedik negyedében, csalódást okozva a 18,3 milliárdra számító elemzőknek. A nettó nyereség 57 százalékkal, 177 millió dollárra esett. Az Amazon előzetesen "ütősebb" eredményekre készítette fel befektetőit, ezért különösen nagy csalódást okoztak számai, amelyek megjelenése után több mint hét százalékkal zuhant részvényeinek árfolyama a németországi tőzsdei kereskedésben.
Az online-kiskereskedő egy híján 200 dollárért árulja a Kindle-t, ami fele a legolcsóbb iPad árának. A cél az, hogy a készülékhez viszonylag olcsón hozzájutó vásárlók az Amazontól szerezzék be az azon olvasható vagy nézhető tartalmakat. Kérdés, hogy az így generált forgalom mikor kárpótolja a céget az árengedménnyel elszenvedett veszteségéért. Hasonló a helyzet azzal az akcióval, amelynek keretében évi 79 dollárért korlátlan számban két napon belül házhoz szállítják a vevőknek az árut. Hosszú távon lassítja az árbevétel növekedését, hogy egyre több cég maga árulja portékáit az Amazon internetes plázájában, s így csak közvetítői díjat fizet a vállalatnak. Igaz, ez a fajta értékesítés javítja a profitrátát.