Napi Online
A Blackberryre üthetnek vissza a brit zavargások
Komoly károkat okozhatnak a Blackberry brandnek a brit városokban fosztogató és gyújtogató bandák, mivel rendőrségi beszámolók szerint a zavargások résztvevői sokszor az ingyenes Blackberry Messenger szolgáltatás segítségével szervezik akcióikat.
A Research In Motion Ltd (RIM) több mint egy évtizede, tehát jóval az okos telefonok tömeges elterjedése előtt piacra dobott Blackberryje sokáig a menedzserek státusszimbóluma volt − eleinte az USA-ban, később szerte a világon −, mindenekelőtt azért, mert bárhol könnyen kezelhették vele üzeneteiket. Ahogy a konkurensek egyre nagyobb szeletet hódítottak meg ebből a piacból − legyen szó akár az Apple iPhone-jairól, akár a Google Android operációs rendszerét használó készülékek sokaságáról −, úgy próbált a RIM újabb fogyasztói szegmenseket meghódítani. A fiatalokat megcélzó olcsó Blackberryk piacra dobása eleinte jó ötletnek látszott: a brit távközlési hatóság, az Ofcom szerint idén már ez lett a legnépszerűbb készülék Nagy-Britanniában a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében.
Ez ütött vissza most annyira, hogy egy brit parlamenti képviselő már a Blackberry szolgáltatásainak felfüggesztését követelte a héten; a RIM erre egyelőre azzal reagált a Bloomberg értesülései szerint, hogy támogatja az üzeneteket vizsgáló londoni rendőrség munkáját, de ennél többet nem voltak hajlandók elárulni a hírügynökségnek. Az viszont tény, hogy az online-szolgáltatásokat, köztük a Twittert és a Facebookot is figyelő Brandwatch szerint a zavargások kitörése óta több mint háromszázszorosára emelkedett a Blackberry említése, ezek harmadát negatív kontextusban figyelték meg és csak 3 százaléka volt pozitívnak nevezhető.
A negatív asszociáció árthat a Blackberry imázsának − figyelmeztettek marketingszakértők, hozzátéve, hogy a RIM-et természetesen nem lehet felelősnek tenni a már font-százmillióban mérhető károkkal járó zavargásokért. Biztosan nem tesz jót a brandnek az sem, hogy brit lapokban Blackberryn közvetített üzeneteket idéznek arról, hogy éppen hol és melyik üzletet kellene megtámadni − igaz, ezt azzal ellensúlyozhatják a márka marketingesei, hogy üzenetszolgáltatásuk segítségével szervezkednek a feldúlt utcákat rendbe szedő helyi közösségek is.
A Research In Motion Ltd (RIM) több mint egy évtizede, tehát jóval az okos telefonok tömeges elterjedése előtt piacra dobott Blackberryje sokáig a menedzserek státusszimbóluma volt − eleinte az USA-ban, később szerte a világon −, mindenekelőtt azért, mert bárhol könnyen kezelhették vele üzeneteiket. Ahogy a konkurensek egyre nagyobb szeletet hódítottak meg ebből a piacból − legyen szó akár az Apple iPhone-jairól, akár a Google Android operációs rendszerét használó készülékek sokaságáról −, úgy próbált a RIM újabb fogyasztói szegmenseket meghódítani. A fiatalokat megcélzó olcsó Blackberryk piacra dobása eleinte jó ötletnek látszott: a brit távközlési hatóság, az Ofcom szerint idén már ez lett a legnépszerűbb készülék Nagy-Britanniában a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében.
Ez ütött vissza most annyira, hogy egy brit parlamenti képviselő már a Blackberry szolgáltatásainak felfüggesztését követelte a héten; a RIM erre egyelőre azzal reagált a Bloomberg értesülései szerint, hogy támogatja az üzeneteket vizsgáló londoni rendőrség munkáját, de ennél többet nem voltak hajlandók elárulni a hírügynökségnek. Az viszont tény, hogy az online-szolgáltatásokat, köztük a Twittert és a Facebookot is figyelő Brandwatch szerint a zavargások kitörése óta több mint háromszázszorosára emelkedett a Blackberry említése, ezek harmadát negatív kontextusban figyelték meg és csak 3 százaléka volt pozitívnak nevezhető.
A negatív asszociáció árthat a Blackberry imázsának − figyelmeztettek marketingszakértők, hozzátéve, hogy a RIM-et természetesen nem lehet felelősnek tenni a már font-százmillióban mérhető károkkal járó zavargásokért. Biztosan nem tesz jót a brandnek az sem, hogy brit lapokban Blackberryn közvetített üzeneteket idéznek arról, hogy éppen hol és melyik üzletet kellene megtámadni − igaz, ezt azzal ellensúlyozhatják a márka marketingesei, hogy üzenetszolgáltatásuk segítségével szervezkednek a feldúlt utcákat rendbe szedő helyi közösségek is.