Gyurkity Péter
Megfeleződhet az okostelefonok ára
Mégpedig 2012 végéig, legalábbis a Microsoft reményei szerint. A cég új készülékeket mutatott be a Windows Phone 7 alatt, a Nokia pedig súlyos milliókat költ az átállás előnyeit hirdető kampányra.
A szoftvercég mozgalmas napokon van túl, a Worldwide Partner Conference (WPC) alatt ugyanis több fontos bejelentés, illetve elképzelés is elhangzott részükről. A Windows Phone részleg első embere többek között arról beszélt, hogy az okostelefonok átlagos ára megfeleződhet mintegy másfél éven belül, emellett pedig több új megoldásról is lerántották a leplet.
Jelenleg az okostelefonok nagyjából 200 dollár körüli átlagáron találnak nap mint nap gazdára, vagyis a vásárlók a legtöbb esetben ezen a szinten számíthatnak kiadásokra, amennyiben be akarnak ruházni egy-egy ilyen készülékre. Ez a Microsoft szerint nem sokáig lesz így, jövő év végére ugyanis az átlagos ár 150 dollár alá csökkenhet, sőt akár megközelítheti majd a 100 dollárt, amely tulajdonképpen a mai szint fele lenne.
Ők egy univerzális, azonos ökoszisztémát képzelnek el az asztali és mobil (hordozható) készülékek világában, ahol a felhasználó nagyjából ugyanazt az élményt kapná, platformtól és kütyütől függetlenül, bár ez biztosan nem jelenti azt, hogy a WP7 táblákon is megjelenne, ahogy azt az Android teszi - ők inkább a hagyományos PC-k esetében megszokott funkciókat szeretnék viszontlátni a táblákon, legyen szó a különböző hálózatokhoz történő csatlakozásról, avagy USB-kulcsok használatáról.
A cég emellett több új készüléket is bemutatott a rendezvény alatt, amelyek kivétel nélkül a WP7 Mango kódnevű verzióját futtatják majd. Ezek a ZTE, az Acer, valamint a Fujitsu jóvoltából érkeznek majd (utóbbi vízálló megoldás), de a Samsung is készül valami újjal, amely elsőként hordoz magán elülső kamerát - részleteket nem osztottak meg a megoldásokról, a megjelenés várható időpontját sem tudni. Megemlítették viszont, hogy immár 22 ezer külső alkalmazás található a saját online szoftverboltjukban, itt egyes források szerint némi tisztogatást hajtottak végre, hogy kiszűrjék a másolatokat (korábban 25 ezret is emlegettek a jól értesültek).
A Nokia brit lapértesülés szerint mintegy 80 millió fontot költ az ősszel induló kampányára, amely a platformváltás előnyeit hangsúlyozná a vásárlóknak, bár ezt a gyártó nem hajlandó kommentálni. Ettől remélnek sikeres rajtot, jóllehet a WP7 eddig nem tudott tekintélyes szeletet kiharapni magának a piacból.
A szoftvercég mozgalmas napokon van túl, a Worldwide Partner Conference (WPC) alatt ugyanis több fontos bejelentés, illetve elképzelés is elhangzott részükről. A Windows Phone részleg első embere többek között arról beszélt, hogy az okostelefonok átlagos ára megfeleződhet mintegy másfél éven belül, emellett pedig több új megoldásról is lerántották a leplet.
Jelenleg az okostelefonok nagyjából 200 dollár körüli átlagáron találnak nap mint nap gazdára, vagyis a vásárlók a legtöbb esetben ezen a szinten számíthatnak kiadásokra, amennyiben be akarnak ruházni egy-egy ilyen készülékre. Ez a Microsoft szerint nem sokáig lesz így, jövő év végére ugyanis az átlagos ár 150 dollár alá csökkenhet, sőt akár megközelítheti majd a 100 dollárt, amely tulajdonképpen a mai szint fele lenne.
Ők egy univerzális, azonos ökoszisztémát képzelnek el az asztali és mobil (hordozható) készülékek világában, ahol a felhasználó nagyjából ugyanazt az élményt kapná, platformtól és kütyütől függetlenül, bár ez biztosan nem jelenti azt, hogy a WP7 táblákon is megjelenne, ahogy azt az Android teszi - ők inkább a hagyományos PC-k esetében megszokott funkciókat szeretnék viszontlátni a táblákon, legyen szó a különböző hálózatokhoz történő csatlakozásról, avagy USB-kulcsok használatáról.
A cég emellett több új készüléket is bemutatott a rendezvény alatt, amelyek kivétel nélkül a WP7 Mango kódnevű verzióját futtatják majd. Ezek a ZTE, az Acer, valamint a Fujitsu jóvoltából érkeznek majd (utóbbi vízálló megoldás), de a Samsung is készül valami újjal, amely elsőként hordoz magán elülső kamerát - részleteket nem osztottak meg a megoldásokról, a megjelenés várható időpontját sem tudni. Megemlítették viszont, hogy immár 22 ezer külső alkalmazás található a saját online szoftverboltjukban, itt egyes források szerint némi tisztogatást hajtottak végre, hogy kiszűrjék a másolatokat (korábban 25 ezret is emlegettek a jól értesültek).
A Nokia brit lapértesülés szerint mintegy 80 millió fontot költ az ősszel induló kampányára, amely a platformváltás előnyeit hangsúlyozná a vásárlóknak, bár ezt a gyártó nem hajlandó kommentálni. Ettől remélnek sikeres rajtot, jóllehet a WP7 eddig nem tudott tekintélyes szeletet kiharapni magának a piacból.