SG.hu
A UPC már a számlákért is pénzt kér
Egy fogyasztóvédelmi szervezet szerint a UPC Magyarország Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat előfizetőivel szemben.
Az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papíralapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint a cég ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg, mindemellett a gazdálkodó szervezet hátrányosan megkülönbözteti a papíralapú számlázási rendszert választó fogyasztókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.
Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papíralapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát. Bár a kézhezvételtől számított 15 napon belül felmondhatják a szerződést az előfizetők a változás miatt, a UPC Magyarország Kft. kényszerhelyzet elé állítja a fogyasztókat akkor, ha előfizetésüket meg akarják tartani anélkül, hogy ez éves szinten akár 1152 forintjukba kerüljön.
Az új díj bevezetése főként azokat a fogyasztókat érinti hátrányosan, akiknek nincs internet-hozzáférése. Tehát, ha az elektronikus díjfizetést választja a fogyasztó, elő kell fizetnie az internet szolgáltatásra is. Ugyanakkor a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, így többletköltséggel nem járhat a fogyasztónak. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál eljárást kezdeményez.
Az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papíralapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint a cég ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg, mindemellett a gazdálkodó szervezet hátrányosan megkülönbözteti a papíralapú számlázási rendszert választó fogyasztókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.
Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papíralapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát. Bár a kézhezvételtől számított 15 napon belül felmondhatják a szerződést az előfizetők a változás miatt, a UPC Magyarország Kft. kényszerhelyzet elé állítja a fogyasztókat akkor, ha előfizetésüket meg akarják tartani anélkül, hogy ez éves szinten akár 1152 forintjukba kerüljön.
Az új díj bevezetése főként azokat a fogyasztókat érinti hátrányosan, akiknek nincs internet-hozzáférése. Tehát, ha az elektronikus díjfizetést választja a fogyasztó, elő kell fizetnie az internet szolgáltatásra is. Ugyanakkor a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, így többletköltséggel nem járhat a fogyasztónak. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál eljárást kezdeményez.